باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,899 بازدید
در صندوق بازنشستگی کشوری توسط (22,650 امتیاز)
تامین اجتماعی هستیم، بهمون گفتن بین خدمات کشوری و خدمات درمانی و تامین اجتماعی بهتره ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,220 امتیاز)

تعیین حقوق بازنشستگی در تامین اجتماعی با میانیگن حقوق و مزایای دریافتی در دو سال آخر است ضمن اینکه سقف ۷ برابر حداقل دستمزد سال مربوطه نیز رعایت می شود.در حالی که مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی در صندوق بازنشستگی دو سال آخر و دارای سقف پرداخت هم نمی‌باشند به همین دلیل هم قضات و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها ترجیح می‌دهند از این صندوق بازنشسته شوند

در صندوق تامین اجتمایع مزایای دریافتی که مشمول کسر حق بیمه هستند تأثیر مستقیم در حقوق بازنشستگی داشته در حالیکه در صندوق بازنشستگی کشوری اینچنین نیست و صرفاَ مزایای خاصی مشمول کسر کسور می باشد.بنابراین با توجه به اینکه در صندوق تامین اجتماعی کسور بازنشستگی شامل اکثر پرداختها میشود حقوق بازنشستگي اش هم بيشتر است. در حال حاضر هر چند این اختلاف کم شده است ولی هنوز هم وجود دارد.احتمال اینکه با برقراری اضافه کاری و … اين اختلاف بيشتر شود وجود دارد .

از دیگر تفاوت های این دو صندوق تفاوت در درصد حق بیمه سهم بیمه شده می باشد حق بیمه سهم بیمه شده طبق ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی۷درصد است در حالیکه در صندوق بازنشستگی کشوری ۹ درصد به اضافه 2 درصد حق شغل جهت حمایت های درمانی می باشد. مشترکین تامین اجتماعی  ماهانه ۷ درصد  سهم کارمند و 20 درصد سهم دولت می پردازند اما از مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه ۹ درصد سهم کارمند و13.5 درصد سهم دولت کسر می گردد و همچنین  2  درصد از حق شغل جهت دفترچه خدمات درمانی مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری نیز کسر می گردد .در نتیجه 4.5  درصد  دریافتی حقوق مشترکین صندوق تامین اجتماعی  بیشتر خواهد بود.

نکته دیگر اینکه افراد بیمه شده از طریق سازمان تأمین اجتماعی اگر در چندکارگاه شاغل باشند می‌توانند به نسبت مدت و میزان دریافتی از هر کارگاه تا سقف سال مربوطه حق بیمه پرداخت و به تبع از مزایای آن هم بهره‌مند شوند در حالیکه این حالت در صندوق بازنشستگی کشوری وجود ندارد و مشاغل دیگر افراد تأثیری در بهره‌مندی از مزایای قانونی ندارد.

سازمان تأمین اجتماعی دارای واحد بیمه‌ای و درمانی متعددی در سراسر کشور است که سطح دسترسی افراد تحت پوشش به سازمان را تسهیل و راحت می‌کند در صورتیکه صندوق بازنشستگی کشوری در هر استان دارای یک واحد ارائه کننده خدمات می‌باشد.

کسانی که قبل از استخدام سوابق بیمه خصوصی به تامین اجتماعی دارند چنانچه تمایل دارند از سوابق بیمه ای قبلی خود برخوردار باشند بهتر است همچنان مشترک صندوق تامین اجتماعی باشند.

کارمندی که به تامین اجتماعی بیمه می پردازد پس از بازنشستگي ارتباط وي با دستگاه محل خدمت به طور کامل قطع مي گردد. اما کارمند بازنشسته مشترک صندوق بازنشستگی سازمان محل خدمت وی به عنوان رابط با سازمان بازنشستگی بوده و می تواند پس از بازنشستگی همچنان از تسهیلات دستگاه خود مانند وام و … استفاده نماید .

مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری در ایام بیماری و مرخصی معذوریت با هر نوع استخدام پرداخت حقوق و مزایای کارمند بر عهده دستگاه می باشد، اما کارمندان مشترک صندوق تامین اجتماعی در بیماری بیش از ۳ روز و مرخصی معذوریت جهت دریافت حقوق می بایست به تامین اجتماعی مراجعه نمایند. تامین اجتماعی در ایام مرخصی استعلاجی و معذوریت حقوق را به صورت دو سوم و سه چهارم با طی روند اداری پرداخت می نماید.

در پایان خاطر نشان می سازد تصمیم گیری در مورد اینکه کدام صندوق بازنشستگی در طول خدمت و پس از آن مفید ترخواهد بود ، برای هر فرد متفاوت است. ضمن آنکه به روشنی و دقیق نمی توان گفت کدام یک بهتر از دیگری است. در واقع وقتی دو صندوق فوق دولتی هستند، تقریبا خدمات مشابهی را با اندکی تفاوتها ارائه می دهند که هر فرد بر اساس همین اندک تفاوتها می تواند صندوق خود را انتخاب نماید.در اینخصوص با کارشناسان ما تماس بگیرید.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 625 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,542 بازدید
سوال شده خرداد 22, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط حسبناالله ونعم الوکیل
+1 امتیاز
1 پاسخ 998 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 968 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 797 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 790 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,639 بازدید
+2 امتیاز
0 پاسخ 3,174 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...