باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,225 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط (220 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
با این توضیح خوب چرا 5 سال آخر رو افزایش ندیم؟ اینطوری 25 سال اگه حداقل رو پرداخت کنیم در 5 سال آخر افزایش سقف رو بدیم چه اتفاقی میفته؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (2,460 امتیاز)

به استناد تبصره ماده 77 قانون تامین اجتماعی ، متوسط مزد یا حقوق برای محاسبه مستمری بازنشستگی عبارت است از مجموع مزد یا حقوق بیمه شده که بر اساس آن حق بیمه پرداخت گردیده ظرف آخرین دو سال پرداخت حق بیمه تقسیم بر  24 .

از طرف دیگر در اجرای ماده 31 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که مقرر نموده است: « در صورتی که نرخ رشد حقوق و دستمزد اعلام شده بیمه شدگان در دو سال آخر خدمت آنها بیش از نرخ رشد طبیعی حقوق و دستمزد اعلام شده بیمه شدگان باشد و با سالهای قبل سازگار نباشد، مشروط بر آن که این افزایش دستمزد به دلیل ارتقاء شغلی نباشد سازمان بیمه ای مکلف است برقراری حقوق بازنشستگی بیمه شده را بر مبنای میانگین حقوق و دستمزد پنج سال آخر خدمت محاسبه و پرداخت نماید.»، 

دستور اداری شماره 3500/1000/905483 مورخ 9/8/90 صادر و از تاریخ صدور دستور اداری مذکوردر صورتیکه رشد دستمزد طبیعی و متعارف باشد برقراری مستمری براساس مفاد تبصره ذیل ماده 77 قانون (آخرین 2 سال) و در مورد افرادی که این رشد غیر طبیعی باشد میانگین دستمزد مشمول کسر حق بیمه آخرین 5 سال ، مبنای تعیین میزان مستمری خواهد بود .

یعنی حداکثر دوره ای که سازمان تامین اجتماعی می تواند برای محاسبه بازنشستگی لحاظ نماید 5 سال آخر است . در صورتی که بیمه شده در همان دوره دستمزد و مزایای ارسالی در لیست بیمه را حداکثر پرداخت نماید می تواند از مزایای بازنشستگی ان استفاده نماید بدون نگرانی از اینکه سازمان تامین اجتماعی بتواند به آن ایرادی وارد کند یا دستمزد را کم کند .


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 4,472 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...