باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
358 بازدید
در قانون کار و قرارداد کار توسط (100 امتیاز)
در قرارداد کارم که کلا به مدت ۱۰ ماه و به صورت سه قرارداد سه ماهه و یک قرارداد یک ماهه بوده است, فقط یک فقره سفته برای حسن انجام کار دریافت شده است. در متن هر چهار قرارداد، شماره سریال این سفته تکرار شده است و این متن در هر چهار قرارداد نوشته شده است:

کارپذیر بابت حسن انجام کار و تضمین تعهدات خود به شرح موارد فوق و موارد آتی یک فقره سفته به شماره .... به نام شرکت ... به مبلغ ... تومان بابت وجه التزام این قرارداد در زمان عقد قرارداد تسلیم کارفرما نمود و طبق توافق طرفین در این قرارداد ضمانت حسن انجام کار وی تا ۶ ماه پس از تحویل آخرین کار یا ۶ ماه پس از اتمام کار یا قرارداد نزد کارفرما خواهد ماند تا در صورت بروز معایب و مشاهده ایراد در کار وی برابر با رای مراجع قانونی بتواند خسارات خود را از وجه التزام خود برداشت نماید. روی سفته تاریخ صدور را تاریخ شروع و بستن اولین قرارداد نوشتم, و به این صورت بقیه را پر کردم:

در تاریخ " عندالمطالبه" به حواله کرد شرکت ... مبلغ ... بپردازم.

همچنین مشخصات خودم و آدرس و امضا و اثر انگشت هم دارد و در واقع روی سفته کلمه ی " حسن انجام کار" را ننوشتم. در بالای هر چهار قرارداد عنوان" قرارداد کارمزدی انفرادی موصوع تبصره ۱ ماده ۳۵ قانون کار"نوشته شده و همچنین هر چهار قرارداد در قسمت مدت قرارداد, تاریخ شروع و تاریخ پایان دارند. آخرین قراردادم یک ماهه و تا 29 اسفند 98 بود,

حالا که مدت قراردادم تمام شده است, کی میتوانم سفته را پس بگیرم؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (49,340 امتیاز)

با سلام

در قانون کار اشاره ای به مهلت قانونی در خصوص عودت سفته صورت نگرفته است. اما اصولاً طبق رویه در بین شرکت ها این مهلت تا 3 ماه پیش بینی شده است. اما شما نیز میوانید به محض اتمام قراردا و  انجام امور تسویه حساب خود با شرکت، اقدامات لازم را در خصوص عودت سفته انجام دهید.

 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,477 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5,321 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,509 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,286 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,831 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 758 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...