باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
826 بازدید
در بیمه بیکاری توسط (570 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
سلام.

اگر کارگری از کار بی اراده بیکار بشه بهش بیمه بیکاری تعلق میگیره _
لطفا بگید اگر کارگر خانم قردادش تموم شده باشه بیمه بیکاری تعلق نمیگیره_ جایی هم پاسخ دادید : شرط بيمه بیکاری اتمام قرارداد است   بالاخره کدومش درسته؟ اخراج حساب میشه یا نه؟ لطفا بصورت عام توضیح بدین متشکرم.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,880 امتیاز)
با سلام

بید برگی عزیز

کارگران عموما به چهار شکل کلی با کارفرمای خود قطع رابطه کاری می کنند:

1- استعفای کارگر

2- ترک کار کارگر

3- اتمام قرارداد کار

4- اخراج ( معنی اخراج این است که کارگر با اینکه هنوز مدتی از قراردادش باقی مانده از کار بیکار می شود یا اصلا کارگر نیروی بدون قرارداد است)

در حالت اول و دوم واضح است که اراده کارگر در بیکاری اش دخیل بوده و خودخواسته بیکار شده پس منطقا بیمه بیکاری به چنین فردی تعلق نخواهد گرفت.

در حالت سوم و چهارم کارگر در بیکار شدن خویش نقشی نداشته و بیکاری خارج از اراده او حاصل شده است.

در حالتی که کارگر با اتمام قرارداد بیکار شود، با داشتن شرایط دریافت بیمه بیکاری و دارا بودن  کلیه مدارک برای بیمه بیکاری حداکثر تا سی روز پس از انقضای تاریخ قرارداد فرصت دارد به کاریابی های مورد تایید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه و تشکیل پرونده بیمه بیکاری دهد. / در حالت اتمام قرارداد اگر کارفرما به هر دلیلی از دادن قرارداد یا ارائه نامه عدم نیاز به کارگر امتناع کند، کارگر باید دستورالعملی که در ادامه امده است را دنبال کند.

در حالتی که کارگر در اثنای کار خویش اخراج می شود یا کارگر سالهاست بدون قرارداد فعالیت می کند ابتدا  باید ظرف مدت سی روز از تاریخ اخراج در اداره کار مربوط به محل اقامت کارگاه،  ثبت دادخواست بازگشت به کار نماید - در این حالت اگر به هر دلیلی امکان بازگشت به کارگر نباشد ، هیات حل اختلاف رای به عدم اراده کارگر در قطع رابطه کاری می دهند و با این رای می توان در کاریابی هایی که گفته شد تشکیل پرونده بیمه بیکاری داد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,991 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 448 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...