باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
4,532 بازدید
در دیوان عدالت اداری توسط (160 امتیاز)
سلام

اگر بنده بابت رای صادره هیات حل اختلاف اداره کار معترض باشم.

اگر به دیوان عدالت اداری شکایت کنم و دیوان رای به تشکیل مجدد جلسه رسیدگی در اداره کار رو صادر کنه انوقت پرونده کارگر و کارفرما به هیات تشخیص جهت رسیدگی ارسال خواهد شد یا به هیات حل اختلاف؟ کدامیک از اونها؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,880 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
بیدبرگی عزیز

اساساً  اگر مراحل دعوی را به طور کامل طی کرده باشید. (یعنی دادنامه هیات تشخیص - اعتراض یکی از طرفین - دادنامه حل اختلاف) آخرین رأی شما دادنامه حل اختلاف است ، پس باید همان رای را  تا سه ماه از تاریخ ابلاغ در دیوان عدالت طرح نموده - پس از رسیدگی دیوان ( رسیدگی در دیوان دو مرحله ای است- بدوی/ تجدیدنظر) دادنامه صادره از اداره کار به واسطه رای دیوان نقض و برای رسیدگی به شعبه همعرض ارجاع می شود.  (یعنی اگر اخرین دادنامه مربوط به هیات حل اختلاف باشد پس هیات همعرض هم هیات حل اختلاف است اما نه همان شعبه که قبلا رسیدگی کرده)

ضمنا توجه داشته باشید رسیدگی در دیوان عدالت اداری رسیدگی شکلی است به این معنا که دیوان تنها مطابقت آرا با قوانین موضوعه و شرع مقدس را رسیدگی می کند و وارد ماهیت پرونده و اعداد و ارقام نمی شود پس باید ادله محکمی داشته باشید.

پی نوشت: رسیدگی در دیوان پیچیدگی های قانونی و حقوقی دارد که شرح آن در پاسخ به یک سوال ممکن نیست خواهشمندیم در صورت تمایل و نیاز به توضیحات بیشتر از خدمات مشاوره تلفنی یا حضوری بیدبرگ استفاده فرمایید. با سپاس

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
3 پاسخ 3,889 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,635 بازدید
سوال شده مرداد 3, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط علی فتحی
0 امتیاز
1 پاسخ 5,851 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,268 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...