باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
563 بازدید
در قانون کار و قرارداد کار توسط (160 امتیاز)
باسلام.
بنده درشرکت مصالح فروشی به عنوان کارمند کار میکردم که در جلسه هیات تشخیص بنده قرارداد کاری یکساله رو که کارفرما بعد از ۵ ماه بنده رو از کار اخراج کرده بود ارائه دادم و درخواست بازگشت به کار دادم

ولی کارفرما چه مدارک و دلیلی اورده که در رای هیات تشخیص موجه بودن اخراج بدلیل زوال زمینه اشتغال عنوان شده و برای بنده بازگشت به کار صادر نشد.

اگر به رای اعتراض کنم در هیات حل اختلاف اخراج غیرموجه و بازگشت به کار صادر میشه یاخیر؟چگونه ازخودم دفاع کنم؟
توسط (160 امتیاز)
حتی درهیات تشخیص نیزچندین بارقاضی به کارفرماگفت مبلغی بده ورضایت کارمند روبابت الباقی قرارداداخذ کن که قبول نکردوزیربارنرفت.حتی بنده درجلسه هیات تشخیص نیزگفتم ایام بلاتکلیفی بنده روازتاریخ اخراج محاسبه وتعیین مبلغ کنیدکه متاسفانه هیات تشخیص نه تنهااخراج روغیرموجه نزده وحکم بازگشت به کارنداده وایام بلاتکلیفی روهم محاسبه نکرده.به این ترتیب حق بنده اجحاف وتضییع شده.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,880 امتیاز)
بیدبرگی عزیز

با سلام

اصل بر صحت اسناد است مگر طرف مقابل ادعای جعل آن را بنماید. اگر قرارداد شما مورد انکار و تردید واقع نشده و کارفرما نسبت به مهر و امضای خویش پای قرارداد ادعایی نکرده است، پس به نوعی آن را پذیرفته است. در این حالت که هنوز مدت قرارداد باقی است و به دلایلی خارج از اراده شما بیکار شده اید اخراج غیرقانونی است. و شما پانزده روز پس از ابلاغ رای تشخیص فرصت اعتراض به رای را دارید. می توانید اعتراض به کلیات رای صادره را درج نموده و در هیات حل اختلاف از خویش دفاع کنید. البته با توجه به اینکه پرونده در جریان است و ما دادخواست و مستندات شما و رای صادره را مطالعه نکرده ایم. بنابراین کمی اظهارنظر  دقیق روی این موضوع حساس و غیرممکن است. پیشنهاد بنده استفاده از خدمات مشاوره و وکلای قانون کار یا گرفتن وکیل است چون روند دفاع شما در جلسه پیش رو سرنوشت ساز خواهد بود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...