باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+4 امتیاز
4,896 بازدید
در بیمه روستایی و عشایر توسط
فرق بین بیمه تامین اجتماعی و روستایی
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (56,040 امتیاز)

باسلام ،

شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان وعشایر

 سکونت در روستا و یا مناطق عشایری که باید به تأیید شورای اسلامی روستا و یا سازمان امور عشایری رسیده باشد.

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران

  • داشتن حداقل 18 سال سن

  •  عقد قرار داد  و پرداخت 5 درصد سطح درآمدی انتخابی بیمه شده بعنوان حق بیمه

  نکته : حق بیمه د راین صندوق 15 درصد سطح درآمد انتخابی بیمه شده می باشد که 5 درصد آن را بیمه شده پرداخته و 10 درصد آن را دولت تأمین مینماید.

 دولت نیز در حمایت از روستائیان و عشایر دو برابر حق بیمه هر روستائی و عشایر را خود به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پرداخت می کند.

  در سالهایی که مناطق روستائی و عشایری دچار خشکسالی ، آفت زدگی ، مرگ و میر دام و یا بروز حوادث غیر مترقبه گردد دولت علاوه بر سهم خود سهم بیمه شده روستائی و عشایری  را نیز پرداخت می نماید.

 

مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر 

1. درمان (در حال حاضر اجرای درمان بر عهده سازمان بیمه خدمات درمانی کشور میباشد) 
 2.مزایای پیری هر زن و مرد روستائی و عشایری که حداقل 65 سال سن و حداقل 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد ، می تواند از مزایای مستمری پیری استفاده نماید و حقوق حداقل معادل دو سوم درآمد انتخاب شده ای که در همان سال حق بیمه از آن کسر گردیده است ، دریافت مینماید
 3. از کارافتادگی  کلّی در اثر حادثه ناشی ار کار چناچه روستائی در اثر حوادث ناشی از کار توسط کمیسیونهای پزشکس صندوق از کارافتاده  کلّی شناخته شود ، بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه می تواند تا پایان عمر و پس از آن وی از مزایای مستمری ماهانه استفاده نمایند.
 4. از کار افتادگی  کلّی غیر ناشی از کار هر روستائی که پس از بیمه شدن در اثر حادثه غیر ناشی از کار ، از کار اقتاده شود و به تشخیص کمیسیونهای پزشکی صندوق از کار افتادگی  او کلی و به پس از بیمه  شدنش مربوط باشد با داشتن حداقل یکسال سابقه بیمه و بشرط آنکه حق بیمه 90 روز قبل از وقوع حادثه را پرداخت کرده باشد از مزایای مستمری از کارافتادگی استفاده مینماید . با توجه به نبود شرط سقف سنی در عضویت در صندوق افراد مسن هنگام ورود از کارافتاده قبل از نامنویسی محسوب می گردند.
 5.  برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری افراد تحت تکفل  بیمه شدهای که در اثر حادثه ناشی از کار فوت نماید ، با هر میزان سابقه پزداخت بیمه ، مشمول مستمری بازماندگان خواهند بود و بازماندگان تحت تکقل بیمه شده متوفی در اثر بیماری یا حادثه غیر ناشی از کار که حداقل یک سال از شروع عضویت وی در صندوق گذشته و بشرط آنکه حق بیمه 90 روز متصل به زمان وقوع وفات خود را پرداخت کرده باشد بر طبق مقررات صندوق مشنمول دریافت مستمری می باشند.
 6. نقل وا نتقال سوابق نقل و انتقال بین صندوق و سایر صندوقها مثل سازمان تأمین اجتماعی ، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح به این صندوق و بالعکس مطابق قوانین و مقررات مربوطه  و پس از تصویب ضوابط. 

 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (329,890 امتیاز)

سلام در صندوق بیمه روستاییان و عشایر سه سرویس ارائه می شود اما تامین اجتماعی ۱۸ سرویس به بیمه شدگان خود ارائه می کند به طوری که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به هیچ عنوان کارهای درمانی را انجام نمی دهد چرا که فعالیت های درمانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان به سازمان بیمه سلامت واگذار شده است.

نحوه ثبت نام بیمه روستائیان و شرایط بازنشستگی بیمه روستایی


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
3 پاسخ 90,026 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,633 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 15,330 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,936 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,336 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 20,756 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 7,709 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 8,579 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 33,395 بازدید
سوال شده فروردین 23, 2016 در بیمه روستایی و عشایر توسط کارگر
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...