باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,844 بازدید
در قانون کار و قرارداد کار توسط (100 امتیاز)
با سلام

من در شرکتی ۱۰ سال هست بعنوان کارشناس مالی ( رسمی) کار میکنم و در حکم بنده واحد سازمانی مالی و اداری قید شده است. بعد از مدتها که مدیرعامل به دنبال بیرون کردن بنده بوده در اخرین حرکت واحد سازمانی بنده را تغییر و به واحدی بنام برنامه ریزی و نظارت بر شرکتها فرستاده است. ایا این کار قاونی است ؟ ایا میشود در اداره کار شکایت و درخواست برگشت به واحد خودم را داشته باشم چون در این واحد جدید بنده فاقد تجربه و کارایی هستم.

 

با تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (220 امتیاز)

سلام

در لینک زیر پرسش و پاسخ 1 و 71 را مطالعه کنید

1-جابجائی شغلی کارگران از چه نوع قواعدی تبعیت می کند؟ تغییر کارگر نوبتی به غیرنوبتی و بالعکس چه حکمی دارد؟

تغییر موقعیت و جابجائی شغلی کارگران مشمول قانون کار در واحدهائی که طرح طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت کار دارند تابع ضوابط و دستور العمل اجرای طرح می‌باشد اما در واحدهای فاقد طرح این گونه جابجائی ها منوط به انجام توافق بین طرفین بوده و در صورت بروز اختلاف رای مراجع قانون کار تعیین کننده می شود

ضمناً  در هر دو صورت یاد شده یعنی اعم از اینکه واحدی دارای طرح طبقه بندی مشاغل کارگری مورد تأیید وزارت کار باشد یا نباشد تغییر وضعیت کارگران از نوبتی به غیرنوبتی و یا بالعکس موکول به تراضی طرفین است و رسیدگی به اختلاف در این زمینه نیز با مراجع فوق الذکر می باشد.

77-شغل کارگری تغییر یافته است، شغل قبلی او در زمره مشاغل سخت و زیان آور بوده ولی شغل جدید در لیست مشاغل سخت و زیان آور نیست آیا مبلغی که از بابت سختی کار به کارگر مزبور پرداخت می شده در شغل جدید نیز قابل پرداخت است؟

از آنجا که صعوبت و شرایط نامساعد سخت و زیان آور اصولاً قابل جبران با وجه نیست و منطقاً و همانطور که در قانون کار نیز پیش بینی شده می باید با کاهش مدت کار کارگر، وی را از صدمات ناشی از اشتغال به مشاغل یادشده حفظ نمود

لذا وجوهی که تحت عنوان سختی کار و یا عناوین مشابه به کارگران پرداخت می شود فوق‌العاده یی در ارتباط با صعوبت شغل نبوده و جزئی از مزد کارگر محسوب می گردد، بنا به مراتب و نظر به اینکه با تغییر شغل، تقلیل مزد کارگر پذیرفته نیست در صورت جابجائی افراد به مشاغلی که در زمره مشاغل سخت و زیان آور به حساب نمی آیند مبلغ پرداختی از بابت سختی کار قابل قطع نخواهد بود.

پرسش های متداول در خصوص شرایط کار مربوط به سایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی
 

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,928 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,910 بازدید
سوال شده دی 8, 2017 در بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد توسط تیموری (3,570 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,880 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 16,461 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,249 بازدید
سوال شده مهر 24, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط رمضانی
0 امتیاز
1 پاسخ 935 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5,230 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...