باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,008 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)
سلام خسته نباشید

 ببخشید درپی سوال قبل ،ازشما راجب هزینه بیمارستانی که صاحبکارم بهم داده بود وازم پس گرفت، میخواستم بدون تا زمانی که درهمان کارگاه کارمیکنم هم میتونم ازشون بدون شکایت پولم روپس بگیرم؟؟؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (340 امتیاز)

سوالتون را واضحتر مطرح کنید . روال طبیعی برای مورد شما این است که شما در ایامی که بیمار هستید از طرف کارفرما برای آن ایام غیبت بخورید . بدین معنا که برای آن ایام نه بیمه شما رد شود و نه حقوق آن ایام به شما پرداخت شود . شما گواهی بیماری خود را به سازمان تامین اجتماعی میبرید. سازمان به کارفرمای شما نامه ای میزند و تعداد ایام عدم حضور شما در کارگاه را استعلام میگیرد. چنانچه پاسخ کارفرما با گواهی شما مطابقت داشته باشد و گواهی شما مورد تایید پزشک معتمد سازمان برسد ، سازمان حقوق و بیمه ایامی که کارفرما برایتان عدم حضور زده را به حساب بانک رفاه شما پرداخت میکند .

 

مثال:

فرض کنید شما از تاریخ یکم تا نهم فروردین 98 استعلاجی بوده اید .

کارفرما باید برای لیست فروردین کارکرد شما را 21 روز لحاظ کند(ده روز کم کند). اگر حقوق پرداختی شما برای 31 روز فرودین مبلغ 16,344,226 باشد کارفرما باید برای فروردین شما مبلغ 11,071,895 ریال واریز کند که نشانگر آن است که شما ده روز غیبت داشته اید . شما گواهی بیماری خود را به تایید پزشک معتمد سازمان میرسانید . سازمان به کارفرما نامه استعلام میزند . 

کارفرما در جواب پاسخ میدهد که کارگر نامبرده در فرودین ماه 21 روز حضور داشته و از تاریخ 1 فروردین لغایت 9 فروردین در کارگاه حاضر نبوده است . پس از اینکه حقوق فروردین را دریافت کردید  و بیمه فرودین هم بر ای شرکت شما ارسال شد پرینت دریافتی را به سازمان بدهید که برای آنها احراز شود که شما برای این ایام نه حقوقی گرفته اید و نه بیمه اتان رد شده است.

سپس در موعد مقرر برای این ایام بیماری به حسابتان پول واریز خواهند کرد . حتما حساب بانک رفاه باید باشد.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 187 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...