باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,681 بازدید
در بیمه بیکاری توسط (100 امتیاز)
از اداره کار رای دریافت بیمه بیکاری ام را گرفتم ولی شرکت یکماه سابقه بیمه ام را رد نکرده رای آن یکماه را هم از اداره کار گرفتم ولی تأمین اجتماعی میگوید با مدارکت باید حکم اجراییه از دادگستری بیاوری چون شرکت اعلام ورشکستگی کرده دادگستری حکم اجراییه نمیدهد اداره امور تصفیه هم میگوید تأمین اجتماعی باید از شرکت شکایت کند چون این طلب تامین اجتماعی است ، با این وضعیت من چگونه میتوانم به حق وحقوقم برسم ؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (4,980 امتیاز)

با سلام و عرض ادب

 با توجه به ماده36 قانون سازمان تامین اجتماعی کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان می‌باشد و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا، سهم بیمه شده را کسر نموده و سهم خود را برآن افزوده و به سازمـان تأدیـه نماید. در صورتی که کارفرما از کسر حق بیمه سهم بیمه ‌شده خودداری کند شخصاً مسئول پرداخت آن خواهد بود. تاخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع مسئولیت وتعهدات سازمان در مقابل بیمه شده نخواهد بود.در صورتی که طبق این ماده قانونی عمل نکردن میتوانید به دیوان عدالت اداری شکایت نمایید.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (140 امتیاز)
شکایت کیفری ازکارفرماطبق ماده 183 قانون کارتابابت عدم پرداخت حق بیمه و محروم کردن کارگراز حق بیمه مجبوربه این پرداخت شود

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...