باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,682 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
سلام
 
در گواهینامه رانندگی بنده شرط محدود کننده " رانندگی با خودروی شخصی با نصب اینه مخصوص " قید شده است . در این خصوص چند سوال دارم ؟

1- تعریف خودروی شخصی و عمومی چیست ؟ ایا خودروی عمومی صرفا به مواردی مانند تاکسی یا امبولانس و خودروهای داری پلاک ع اطلاق می شود که رانندگی با انها نیازمند دفترچه خاص و ... است  و یا آژانس های  سطح شهر و رانندگان اسنپ و تپسی هم جز ناوگان عمومی محسوب می شوند ؟

ایا من می توانم به عنوان راننده اژانس و یا اسنپ فعالیت کنم ؟

2- در صورت عدم نصب اینه مخصوص و مقصر بودن در تصادف ، تعلق بیمه ثالث و بدنه به چه صورت است ؟ ایا بیمه می تواند به علت عدم نصب اینه مخصوص از پرداخت بیمه خودداری کند ؟  و یا بعد از پرداخت ان ، از مقصر حادثه شکایت و طلب خسارت کند ؟

ایا عدم نصب اینه جز شروطی که در قانون به بیمه ها حق شکایت از مقصز حادثه را داده ، محسوب می شود ؟

3- در صورت امکان استنکاف بیمه از پرداخت خسارت و یا بازپس گیری خسارت از مقصر حادثه توسط بیمه ، ایا شرایط تصادف در نحوه اعمال قانون تاثیر دارد ؟

(به عنوان توضیح عرض میکنم که این محدودیت یعنی نصب اینه مخصوص به علت از کار افتادگی کامل یک چشم و یا کاهش بینایی در یک چشم که منجر به کاهش دید جانبی در آن سمت می شود ، اعمال می گردد . حال اگر علت حادثه دلیلی به جز کاهش دید جانبی داشته باشد مثلا به علت برخورد از پشت به خودروی جلویی به علت سرعت بالا و یا عدم رعایت فاصله طولی مناسب و .... باشد که ربطی به دید جانبی و نصب اینه مخصوص ندارد ، ایا بیمه باز هم می تواند که  ادعای خسارت کند؟ )

ممنون
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
سلام

۱. در صورتی که شرایط گواهینامه با شرایط واقعی رانندگی تطبیق نداشته باشد، بیمه گر خسارت راننده مسبب حادثه را پرداخت نمی کند و حتی می تواند بخشی یا تمام خسارت پرداختی به زیاندیده را از راننده مسبب حادثه پس بگیرد.

2. خودروی شخصی تعریف خاصی دارد. الزاما به معنی این است که کاربری این خودرو شخصی است و برای امور عمومی (بارکشی و مسافرکشی) استفاده نمی شود.

3. توصیه می شود فقط در این شرایط اقدام به رانندگی نمایید که:

۱. آینه مناسب بر روی خودرو نصب شده باشد

2. کاربری خودرو شخصی باشد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,385 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 855 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,124 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 568 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,466 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,632 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,332 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 563 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 730 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 405 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 332 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 341 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...