باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
753 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
با سلام.
من یک تاکسی سمند مدل ۸۵ داشتم که مرداد ماه سال ۹۶ اسقاط کردم و پژو ۴۰۵ صفر از ایران خودرو تحویل گرفتم . مالک هردو خودم بودم و سند هر دو هم بنام خودم هست .

 وقتی که سمند را اسقاط کردم ۶ ماه تا سر رسید بیمه اش مانده بود و ۹ سال هم تخفیف داشت ولی بیمه نامه اش بنام خودم نبودمن میخاستم از تخفیف بیمه قبلی برای ماشین جدیدم استفاده کنم ولی  نماینده بیمه آسیا الحاقیه بیمه نامه را به من نداد و گفت باید نزد خودم باشه تا زمانیکه بیمه پژو به اتمام برسه بعد بیای من بیمه نامه را به شما بدم.

 حالا که بیمه پژو تمام شدم رفتم بیمه کوثر تا دوباره بیمه کنم میگن چرا در مدت این یک سال نیامدی الحاقیه بیمه آسیا را روی این بیمه کوثر بگذاری که علاوه بر تخفیف های قبلی مبلغ یک میلیون تومن هم به شما تعلق میگرفته  
حالا من میخام بدونم نماینده بیمه آسیا به چه حقی این دو خسارت را به من زده  والان هم زیر بار نمیره که مقصر هست . و من چجوری باید حقم رو از این شخص بگیرم.؟ ؟؟
خواهش میکنم راهنماییم کنید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)
با سلام .... متاسفانه سوال شما کمی مبهم میباشد ولی در حالت کلی طبق ماده 6 قانون بیمه شخص ثالث (موضوع انتقال بیمه نامه شخص ثالث) و آئین نامه های اجرائی شرایط بشرح ذیل است:
بیمه نامه شخص ثالث خودروی اسقاطی در صورتیکه در زمان اسقاط دارای اعتبار باشد، آخرین مالک خودرو میتواند پس از اسقاط با در دست داشتن اصل برگ اسقاط خودرو و بیمه نامه شخص ثالث به شرکت بیمه مراجعه و  تقاضای صدور الحاقیه ی فسخ بیمه نامه و برگشت حق بیمه مدت اعتبار باقیمانده را نماید.
پس از آن در صورتیکه بلافاصله خودروی جدیدی از همان نوع معرفی نماید میتواند تخفیفات مندرج در روی بیمه نامه ی خودروی اسقاطی را به خودروی جدیدش منتقل کند.
شما میتوانید با مراجعه به شعبه ی ناظر نماینده بیمه آسیا تقاضای اقدام لازم را در اینخصوص داشته باشید.
این حق برای شما محفوظ است حتماً از طریق شعبه اقدام و در صورت نیاز از طریق دفتر بازرسی شرکت بیمه علیه نماینده شکایت کنید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...