باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
6,697 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
سلام.  من با ماشین به یک موتوری زدم . از صحنه فرار کردم. گواهی نامه ندارم.  جلوتر از صحنه تصادف پلیس من را گرفت. موتوری یک ساعت بیمارستان بود یه چند تا بخیه به صورتش خورده بود چشمش یکم باد کرده بود . بیمارستانم یک ساعت بعدش فرستاده بودش خونه فرداشم رو موتور نشسته بود اومده بود پاسگاه.

 الان پزشک قانوتی چهل روز دیگه گفته جواب را میده.  مامور صورت جلسه کرده که من عمدی زدم .قاضی هم میگه عمد بوده من الان با وثیقه ازادم.  میخام بدونم چقدر دیه اش میشه .

البته قاضی دستور داد ماشينم ازاد شد عمد بودنم هم زیاد مشخص نشده تو پرونده با احضارات خودم که توضیح دادم منم از عمد نزدم بهش.  مزاحم شده بود بهش برخورد کردم.  حالا میخام بدونم ماشینم بیمه داره میده دیه طرفم را یا نه. با تشکر از شما
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)

درود بر شما 

مطابق قانون بیمه ثالث 95 در صورت وقوع عمدی حادثه اثبات آن در مراجع قضایی و برعهده کسی است که ادعای عمدی بودن حادثه را دارد .

ماده15ـ در موارد زیر بیمه‌گر مکلف است بدون هیچ شرط و اخذ تضمین، خسارت زیان‌دیده را پرداخت کند و پس از آن می‌تواند به قائم‌مقامی زیان‌دیده از طریق مراجع قانونی برای بازیافت تمام یا بخشی از وجوه پرداخت‌شده به شخصی که موجب خسارت شده است مراجعه کند:
الف ـ اثبات عمد مسبب در ایجاد حادثه نزد مراجع قضائی 
ب ـ رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر یا روانگردان مؤثر در وقوع حادثه که به تأیید نیروی انتظامی یا پزشکی قانونی یا دادگاه رسیده باشد.
پ ـ در صورتی‌که راننده مسبب، فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه او متناسب با نوع وسیله نقلیه نباشد. 
ت ـ در صورتی‌که راننده مسبب، وسیله نقلیه را سرقت کرده یا از مسروقه بودن آن، آگاه باشد.
تبصره1ـ در صورت وجود اختلاف میان بیمه‌گر و مسبب حادثه، اثبات موارد فوق در مراجع قضائی صالح صورت خواهد گرفت.
تبصره2ـ در مواردی که طبق این قانون بیمه‌گر حق رجوع به مسبب حادثه یا قائم‌مقام قانونی وی را دارد، اسناد پرداخت خسارت از سوی بیمه‌گر در حکم اسناد لازم‌الاجراء است و از طریق دوایر اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قابل مطالبه و وصول می‌باشد.

پس نگران نباشید شرکت بیمه در ابتدا خسارت زیاندیده رو پرداخت و بعد از مدتی تمام یابخشی از خسارات رو بسته به توانایی مالی و معیشتی شما ازتون ریکاوری میکنه

برای تعیین میزان دیه مطالعه گواهی پزشکی قانونی لازم است . اما نظر به توصیفات حضرتعالی 

برای هر جراحت بخیه شده 2درصد دیه کامل و برای تورم و کبودی چشم هم 3دهم از 1دردصد دیه تا 6دهم از 1دردصد دیه قابل تصور است .


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 5,483 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,240 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,707 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...