باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
759 بازدید
در بیمه اجباری پرسنل و کارکنان توسط (109,610 امتیاز)

سلام

ماده 2 قانون کار میگه:

ماده 2 - کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد ، حقوق ، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می کند .

سوالم اینه: با مشاوران همکار بیدبرگ که به صورت حقیقی هستن به صورت پیمانکاری کار می کنیم.  با هم قرارداد پیمانکاری هم داریم. در قرارداد هم ذکر شده که پیمانکار حق رد درخواست کارفرما رو داره، وسایل انجام کار با پیمانکار هست، کار اگه درست انجام نشه پرداخت کمتری به پیمانکار انجام میشه.

آیا مشاوران همکار بیدبرگ به صورت پیمانکاری حقیقی می تواند در مقابل تسلیم نیروی کار خود (مشاوره) همکاری کنند، ولی مشمول قانون کار نشوند و به صورت پیمانکاری همکاری کنند ؟

در واقع 

2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (44,340 امتیاز)

با سلام

قراردادهایی که به موجب آن طرف قرارداد( مجری ) در طول دوره قرارداد باید در اختیار کارفرما باشد و کارفرما کاری را که در قرارداد مشخص شده است به طور روزانه به وی محول می سازد و حق الزحمه وی نیز بصورت ماهانه یا اقساط ماهانه پرداخت می شود قرارداد پیمانکاری نبوده بلکه قرارداد کار محسوب و می بایست حق بیمه این قبیل قرارداهای طبق ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی محاسبه و از کارفرمای مربوط مطالبه و وصول گردد، اما قرارداد افرادی که به صورت پیمانکاری انجام و مندرجات قرارداد نیز دلالت نیز انجام کار توسط شخص پیمانکار به تنهائی داشته باشد و کارفرما نیز موضوع را گواهی نماید، نیازی به تشکیل پرونده و محاسبه و مطالبه حق بیمه و صدور مفاصا حساب نمی باشد.در نتیجه گروه دوم مشمول قانون کار نبوده و از شمول بیمه اجباری معاف می باشند.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (38,010 امتیاز)
با سلام

در واقع اصل بر رابطه کار تابع بوده و صرف تغییر عنوان کارگر به پیمانکار ، تغییری در ماهیت قرارداد نخواهد داشت. اما باید دید که شروط اصلی رابطه کار تابع مشمول این نوع همکاری می شود یا خیر. لذا بایستی تابعیت مزدی و دستوری و شخصی بودن انجام کار موضوع ماده 2 قانون کار و همچنین ماده 4 قانون کار که کارگاه را تعریف می کند ، استوار باشد و نقص هر کدام از این موارد می تواند موجب تقض رابطه کار تابع باشد.

بنابر این با توجه به اینکه مشاور ، تابعیت دستوری از کارفرما نداشته و در محل کارگاه نیز حاضر نمی شود ، به نظر من از شمول قانون کار خارج بوده و به قرارداد مشارکت مدنی نزدیک تر است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 798 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,792 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,912 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 680 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 443 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,502 بازدید
سوال شده آبان 11, 2019 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط etg (130 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 873 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 698 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 510 بازدید
سوال شده مهر 18, 2020 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط kamrani96 (-1,060 امتیاز)

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...