باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,397 بازدید
در بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد توسط (170 امتیاز)
ویرایش شده توسط
با سلام

آقایی هستم ۵۴ ساله با ۱۷ سال سابقه میخواهم بیمه اختیاری رد کنم تا سابقه بیمه ام ظرف چند سال آینده به بالاتر از ۲۰ سال برسد و زمانی که ۶۰ ساله شدم بتوانم  با ۳۰ روز حقوق بازنشسته شوم.

لطفا مراحل اقدام برای رد کردن بیمه اختیاری را شرح کامل دهید زیرا کارمندان محترم تامین اجتماعی حرف نمی زنند فقط و فقط یک کاغذ می دهند می گویند پر کنید .....خواهش می کنم توضیح دهید .

ممنون از لطف و محبت شما
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (44,340 امتیاز)

با سلام

در بیمه اختیاری، خانم ها با 55 سال و آقایان با 60 سال سن و با داشتن حداقل 10 سال یا 20 سال سابقه می توانند مستمری بازنشستگی دریافت نمایند. اما با توجه به اینکه مبلغ مستمری بازنشستگی تابع مدت سابقه و میانگین دستمزد آخرین دو سال بیمه پردازی است، در نتیجه، هر چه مبلغ میانگین آخرین دستمزد دو سال بیشتر باشد و از طرف دیگر، نظر به اینکه در فرمول محاسیه مستمری بازنشستگی مخرج کسر 30 می باشد، پس هر چه صورت کسر(مدت سابقه به سال) بیشتر باشد، مستمری بازنشستگی دریافتی شما بیشتر خواهد بود.

فرمول محاسیه مستمری بازنشستگی:

برای تعیین میزان مستمری متعلقه به هر فرد بازنشسته، پس از محاسبه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده، عدد بدست آمده در سابقه پرداخت حق بیمه ضرب شده و سپس عدد حاصله بر ۳۰ تقسیم می شودمتوسط مزد یا حقوق بیمه شده نیز از مجموع مزد یا حقوق مبنای کسر حق بیمه در آخرین دو سال اشتغال بیمه شده تقسیم بر عدد ۲۴بدست می آیدبه این ترتیب در واقع مزد یا حقوقی که بیمه شده در آخرین دو سال پایان کار خود دریافت می کند و حق بیمه ماهانه او بر مبنای آن محاسبه می شود، نقش مهمی در تعیین مستمری بازنشستگی دارد.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده تیر 28, 2018 در بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد توسط (170 امتیاز) مراحل اداری برای رد کردن بیمه اختیاری چیست ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,299 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,202 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...