باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
480 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (300 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
در مورد بند ب ماده ۱۱۵ قانون پنجم توسعه توضیح فرمائید ضمنا چرا بیمه راننده مانند شخص ثالث نیست در پرداخت خسارتها
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
درود برشما

در این بند به منظور حمایت از راننده مسبب حادثه برای راننده دیه و ارش جراحات همانند شخص ثالث در نظر گرفته شده است ‌.

حق گرفتنیست و گرفتن اون هم هزینه بَر

برای احقاق حق و مطالبه دیه جراحات راننده مسبب حادثه میتونید از طریق تقدیم دادخواست به دادگاه عمومی و خواسته الزام به ایفای تعهدات قانونی و قراردادی ناشی از عقد قرارداد بیمه و مطالبه دیه جراحات وارده و مطالبه هزینه های درمانی متحمل شده و جمیع هزینه های دادرسی تا اجرای رای دادگاه اقدام کنید .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)

با سلام ....براساس بند ب ماده 115 قانون پنجم توسعه وزارت اموراقتصادی و دارایی مکلف است در بیمه شخص ثالث در مورد راننده همچون سرنشین، بیمه شخص ثالث را اعمال کند. که در همین راستا بیمه مرکزی در سال 1390 آئین نامه شماره 67 را تدوین و سپس مکمل های 67/1 و67/2 را به این آئین نامه افزود.

قانون گذار در همین راستا در قانون اجباری بیمه شخص ثالث مصوب 95 نیز طبق ماده 3 دارنده وسیله نقلیه را مکلف به اخذ پوشش راننده مسبب حادثه ، حداقل بمیزان دیه مرد مسلمان در ماه غیر حرام، با عنوان بیمه حوادث راننده نمود ه  و مبنای پرداخت خسارت را معادل دیه فوت یا دیه و ارش جراحات وارده به راننده مسبب حادثه اعلام کرد.

حال در پاسخ قسمت دوم سوال که چرا راننده (البته راننده مسبب) مانند شخص ثالث نیست باید بعرض برسانم از آنجائیکه بیمه شخص ثالث در اصل از لحاظ بازرگانی در شاخه ی بیمه های مسئولیت مدنی میباشد یعنی پوشش خسارات وارده به اشخاص ثالث(اشخاصی به جز فرد خاطی) را در مقابل قصور راننده ، ارائه میدهد لذا خود راننده ی مسبب نسبت به خودش شخص ثالث محسوب نمیشود.فلذا قانونگذار و نهاد اجرائی بلحاظ پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از سوانح رانندگی و حمایت از راننده مسبب حادثه نسبت به درج ماده 3 در قانون بیمه شخص ثالث و تدوین آئین نامه اجرائی آن اقدام و شرکتهای بیمه بازرگانی را مکلف به اجرای این ضوابط نموده است.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
2 پاسخ 23,578 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 6,913 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 6,980 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,220 بازدید
سوال شده اسفند 29, 2016 در دیه و بیمه خودرو توسط بدون نام
+2 امتیاز
1 پاسخ 11,694 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,647 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...