باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
23,578 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط
اگر راننده مست باشد و تصادف کند، بیمه شخص ثالث پرداخت می کند ؟
2 پاسخ
+2 امتیاز
توسط (3,100 امتیاز)

سلام 

با توجه به ماده 6 قانون شخص ثالث قدیم و ماده 16 قانون اصلاح شده بیمه شخص ثالث مصوبه 1394 شرکت بیمه بدون اخذ تضممین تمام خسارت را پرداخت و بعد تمام یا قسمتی از خسارت را از مقصر حادثه دریافت می کند . در ذیل توجه شمارا به متن کامل ماده 16 جلب می نمایم .

 مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث ماده 16

طبق مصوب بهارستان‌نشینان در موارد زیر بیمه‌گر مکلف است بدون اخذ تضمین، خسارت زیان‌دیده را پرداخت کند و پس از آن می‌تواند به قائم‌مقامی زیان‌دیده از طریق مراجع قانونی برای بازیافت تمام یا بخشی از وجوه پرداخت شده به شخصی که موجب خسارت شده است مراجعه نماید:

  • الف- اثبات عمد مسبب در ایجاد حادثه نزد مراجع قضایی
  • ب- رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر یا روان‌گردان موثر در وقوع حادثه که به تایید نیروی انتظامی یا پزشکی قانونی یا دادگاه رسیده باشد.
  • پ- در صورتی که راننده مسبب، فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه او متناسب با نوع وسیله نقلیه نباشد.
  • ت- در صورتی که راننده مسبب، وسیله نقلیه را سرقت کرده یا از مسروقه بودن آن آگاه باشد.
  1. تبصره 1- در مواردی که طبق این قانون بیمه‌گر حق رجوع به مسبب حادثه یا قائم‌مقام قانونی وی را دارد، اسناد پرداخت خسارت از سوی بیمه‌گر در حکم اسناد لازم‌الاجرا است و از طریق دوایر اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک قابل مطالبه و وصول می‌باشد.
  2. تبصره 2- در صورتی که حادثه در حین آموزش رانندگی توسط مراکز مجاز یا آزمون اخذ گواهینامه رخ دهد، خسارت پرداخت شده به وسیله شرکت بیمه از آموزش‌گیرنده یا آزمون‌دهنده قابل پرداخت نخواهد بود و حسب مورد آموزش‌دهنده یا آزمون‌گیرنده راننده محسوب می‌شود.

 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
+1 امتیاز
توسط (56,040 امتیاز)

با سلام ، 

نظر شما را جلب می کنم به ماده 6 ، قانون شخص ثالث خودرو:

ماده۶ ـ در صورت اثبات عمد راننده در ايجاد حادثه توسط مراجع قضائي و يا رانندگي در حالت مستي يا استعمال مواد مخدر يا روانگردان مؤثر در وقوع حادثه، يا در صورتي كه راننده مسبب فاقد گواهينامه رانندگي باشد يا گواهينامه او متناسب با نوع وسيله نقليه نباشد شركت بيمه موظف است بدون اخذ تضمين، خسارت زيان‌ديده را پرداخت نموده و پس از آن مي‌تواند به قائم‌مقامي زيان‌ديده از طريق مراجع قانوني براي استرداد تمام يا بخشي از وجوه پرداخت شده به شخصي كه موجب خسارت شده است مراجعه نمايد.

 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (3,100 امتیاز)
سلام خدمت همکار گرامی با توجه به مصوبه 1394 مجلس شورای اسلامی قانون اصلاح شده مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث   ماده 16 به این مورد پرداخته است .موفق و پیروز باشید .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,490 بازدید
+3 امتیاز
1 پاسخ 3,702 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 939 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 10,559 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 6,981 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 475 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...