باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,199 بازدید
در بیمه اجباری پرسنل و کارکنان توسط (100 امتیاز)
سلام

خانمم در یک آرایشگاه کار می کنه و یک نیروی خدماتی دارن که نه خودش و نه همسرش بیمه ندارن، امروز مدیریت آرایشگاه سوال کرده بود با توجه به اینکه بقیه نیروهای آرایشگاه از طریق همسر یا پدر تحت پوشش هستن و درآمد آرایشگاه هم اونقدر نیست که همه رو بیمه کنه آیا امکانش هست که فقط این نیروی خدماتی رو بیمه بشه؟

ضمن اینکه بقیه نیروهای آرایشگاه هم با این قضیه موافقن.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,860 امتیاز)
با سلام
این امر وجه قانونی ندارد و اشتغال همسر شما در کارگاه مشمول قانون بیمه اجباری میباشد لذا کارفرما باید وفق ماده 28 و 39 قانون تامین اجتماعی بیمه کلیه کارکنان را حتی بصورت پاره وقت پرداخت نماید. متاسفانه برخی از کارفرمایان از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای آنها پیش آید خبر ندارند لذا بهتر است موضوع را به بازرسین کارگاهی شعبه تامین اجتماعی محدوده خود خبر دهید.


ماده39.
كارفرما مكلف است حق بيمه مربوط به هر ماه را حداكثر تا آخرين روز ماه بعد به سازمان بپردازد. همچنين صورت مزد يا حقوق بيمه‌شدگان را به ترتيبى كه در آيين‌نامه طرز تنظيم و ارسال صورت مزد كه به تصويب شوراى عالى سازمان خواهد رسيد به سازمان تسليم نمايد. سازمان حداكثر ظرف ششماه از تاريخ دريافت صورت مزد، اسناد و مدارك كارفرما را مورد رسيدگى قرار داده و در صورت مشاهده نقص يا اختلاف يا مغايرت به شرح ماده 100 اين قانون اقدام و مابه‌التفاوت را وصول مي‌نمايد. هرگاه كارفرما از ارايه اسناد و مدارك امتناع كند سازمان مابه‌التفاوت حق بيمه را رأساً تعيين و مطالبه و وصول خواهد كرد.

ماده 40. در صورتى كه كارفرما از ارسال صورت مزد مذكور در ماده 39 اين قانون خوددارى كند سازمان مى‌تواند حق بيمه را رأساً تعيين و از كارفرما مطالبه و وصول نمايد.

ماده47.
 كارفرمايان مكلفند صورت مزد و حقوق و مزاياى بيمه‌شدگان همچنين دفاتر و مدارك لازم را در موقع مراجعه بازرس سازمان، در اختيار او بگذارند. بازرسان سازمان مى‌توانند از تمام يا قسمتى از دفاتر و مدارك مذكور رونوشت يا عكس تهيه و براى كسب اطلاعات لازم به هريك از رؤسا و كارمندان و كارگران كارگاه و مراجع ذي‌ربط مراجعه نمايند. بازرسان سازمان حق دارند كارگاه‌هاى مشمول قانون را مورد بازرسى قرار دهند و داراى همان اختيارات و مسؤوليت‌هاى مذكور در مواد 52 و 53 قانون كار خواهند بود. نتيجه بازرسى حداكثر ظرف يك‌ماه از طرف سازمان به كارفرما اعلام خواهد شد

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...