باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
345 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)
سلام من برج ۶ سال ۹۳ در بازار مبل به عنوان فروشنده شروع به کار کردم که به عنوان شفاهی میزان حقوق من ۴۵۰ و ۳ درصد از فروش به من اعلام شد ۶ ماه کارکردم که طلب من از کارفرما شد مبلغ ۴۵۰۰ و عیدی و غیره به من داده نشد سال  ۹۴ هم هر ماه از حساب کتاب سرباز زد یک سال گذشت باز با من حساب کتاب نک د و هر بار یه مبلغ کمی بهم داد سال ۹۵ کا. کردم و هر بار گفتم حساب کتاب مدعی شد که بزار پولت جمع شه تا ماشین بخری تا اینکه سال ۹۵هم تمام شد و نشستیم حساب کتاب کنیم تازه فهمیدم هی پشت گوش انداخته تا حساب کهنه شه تا خیلی از منافع من و دبه کنه خلاصه با کلی زدن از حیاب کتابم د ندادن عیدی و غیره طلب مانده من شد (سال ۹۳ » ۴۵۰۰)(سال ۹۴»۱۵۵۰۰) (سال ۹۵»۱۲۵۰۰). مجموعا ۳۲۵۰۰ البته بدون هیچ عیدی و غیره ۳ سال پولم و نگه داشت در حالی که اگه داده بود گذاشته بودم بانک سود اومده بود روش

خلاصه یه ماشین برام خرید ۳۸ تومن و من ۵۵۰۰ بدهکار شدم قرار شد سال بعد ۵۵۰ که براش کار کر دم سند بزنه سال ۹۶ روهم کار کردم اما نه حساب کتاب کرد نه سند زد تا اینکه سال ۹۷ برج ۲ مریض شدم اما بهم مرخصی نمیداد تا اینکه یه روز تب و لرز کردم و حتی بهش خبر دادم اما زنگ زد شروع کرد به مادرم حرف بد زدن منم ناراحت رفتم مغازه که به محض رسیدن زد دماغم و شکوند و ماشین و به زور ازم گرفت و الان که حق و حقوقم و میخام میگه سال ۹۶  نه تنها طلبی ندارم تو دفترش نوشته من ۲۴    تومن بدهکارم هستم این در حالیه که سال ۹۶ به خاطر ۵۵۰۰. پول نمیداد تا طلب ماشین تموم شه سال های پیش که پول میداد من طلب کار شده بودم اما سال ۹۶ بدهکارم شدم خلاصه ماشینم و گرفته حق و حقوق ۹۶ بهم نمیده هیچ مزایایی نداشتم مرخصی نداشتم اخرشم به خاطر مریضیم دماغم و شکوند راهنماییم کنید البته شکایت کردم اما میخام بدونم ماشینم و چطوری پس بگیرم و چی ها بهم تحلق میگیره
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,880 امتیاز)
با سلام

شرح حال طولانی شما معمولا در قالب پرسش و پاسخ نمی گنحد و چه بهتر بود از مشاوره تلفنی یا حضوری بیدبرگ استفاده می کردید. با این حال در حد امکان به شما پاسخ می دهم.

1- بحث اداره کار : برای مدتی که ادعای سابقه کار دارید باید با مدارکی بتوانید این موضوع را در اداره کار ثابت بفرمایید. مثلا پرینت بانکی دریافت حقوق  با مهر بانک - لیست بیمه و مدارکی از این قبیل.  در صورتی که مدارکی ندارید باز هم می توانید دادخواست دهید ولی درصد موفقیت شما کم است مگر اینکه درخواست بازرسی کنید.

2- بحث صرب و جرح: برای صرب و جرح عمدی پیش آمده باید دادخواست کیفری طرح کنید و می توانید مطالبه دیه کنید.

3- بحث خودرو: برای اثبات اینکه خودرو متعلق به شماست چه مدارکی دارید؟ آیا مبایعه نامه دارید؟ در صورتی که مدرکی نداشته باشید از نظر قانونی شما حقی بر روی خودرو ندارید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 331 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...