باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
4,747 بازدید
در بیمه روستایی و عشایر توسط (100 امتیاز)
سلام.

من بیمه روستایی هسم خواسم بدونم این نوع بیمه برای اینده خوب هس پشتیبانی داره ک سن ب بازنشستگی ک رسید بدون دردسر حقوق بدن.

خیلی ها میگن این بیمه ب درد نمیخوره.

مزایا نداره؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (900 امتیاز)
سلام
مطمئن باشید برای آینده ی شما مفید هست.
پیری،از کار افتادگی کلی و فوت مسائلی هستند که واقعیتهای تلخ ولی اجتناب ناپذیر هستند بی شک اگر با خودمان بود هرگز انتخابشان نمیکردیم ولی متاسفانه در این واقعیتهای زندگی، ما حق انتخاب نداریم ولی میتوانیم با کمی برنامه ریزی در صورت بروز هر کدام از این موارد حداقل راهی برای مواجه شدن با آنها را داشته باشیم.
بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تنها بیمه در کل کشور می باشد که علاوه بر داشتن کمترین حق بیمه در کل کشور دارای یارانه ی کمکی دولت نیز می باشد.
بی شک که این بیمه روستایی، بازنشستگی دارد ولی خب مثل همه ی بیمه ها با قوانین و شرایط مخصوص بازنشستگی.
اگر شخصی 30 سال سابقه بیمه داشته باشد میتواند درخواست بازنشستگی نماید و با درخواست او موافقت میشود و با حقوق کامل سطح انتخابی خودش ، مادام العمر حقوق بازنشستگی دریافت نماید.حتی اگر شخص پس از بازنشستگی هم فوت کرد اگر بازماندگان او واجد شرایط باشند پس از فوتش هم بازماندگانش طبق قوانین خاص بازماندگان، مادام العمر حقوق آن مرحوم یا مرحومه را دریافت میکنند.
برای کمتر از 30 سال سابقه بیمه ای هم بی شک عین تمامی بیمه ها با شرایط و قوانین خاص خودشان بازنشستگی میسر هست ولی این را به یاد داشته باشید که در تمامی صندوق های دولتی بازنشستگی حداقل برای 10 سال داشتن سابقه بیمه آنهم با دارا بودن شرایط خاص سنی امکان پذیر می باشد که در این موارد صد در صد دیگر حقوق کامل دریافت نمیکنند.
واما علاوه بر مزایای بازنشستگی در بیمه ی روستایی برای ازکارافتادگی کلی و بازماندگان پس از فوت بیمه شده نیز مستمری تعریف شده که البته یک شاخصه ی بارز در بیمه ی روستایی برای مستمری  از کارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان هست که در هیچ کدام از صندوق ها این ویژگی بارز وجود ندارد و آن اینست که اگر بیمه شده فقط حداقل یک سال سابقه بیمه در بیمه روستایی را داشته باشد و قطع بیمه ای نداشته باشد فوت نماید بازماندگان او (همسر،فرزند پسر تا پایان خدمت سربازی و تحصیلات دانشگاهی،فرزند دختر تا ازدواج نکرده یا مطلقه باشد،پدر بالای 60 سال سن و بدون درآمد ، مادر بالای 55 سال سن و بدون هیچ درآمد) حقوق بیست روز را دریافت میکنند.
و در صورت از کار افتادگی کلی پس از رای کمیسیون پزشکی(بیش از 66 درصد) حتی با یک سال سابقه بیمه و نداشتن قطع بیمه ای، بیمه شده مستمری بیست روز را دریافت میکند.
به زبان ساده تر در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای از کار افتادگی کلی و بازماندگان برای از یک سال تا بیست سال سابقه بیمه حداقل حقوق بیست روز حقوق در نظر گرفته شده یعنی دولت هم در زمان پرداخت حق بیمه حمایت میکنه و هم در پرداخت مستمری باز حمایت میکنه

تا بوده و هست حرف بعضی ها بوده و خواهد بود ولی این ما هستم که نباید با این حرفهای بعضی ها یک عمر خودمان را بدبخت کنیم نمیگویم به حرفهای این و اون گوش نکن بلکه میگویم خودت خوب تحقیق کن و بعد تصمیم بگیر

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.(اعتبار و اعتماد از این بیشتر؟؟؟؟؟؟؟؟)

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+3 امتیاز
1 پاسخ 2,754 بازدید
+3 امتیاز
1 پاسخ 1,159 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...