باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,403 بازدید
در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط (100 امتیاز)
ویرایش شده توسط
باسلام

رای ابقای دایم از هیات حل اختلاف( مرجع هم عرض) برای بنده صادر شده در رای ذکر شده کارفرما در جلسه حضور نداشت(البته جلسه اول رسیدگی حضور داشت و لایحه نیز ارایه نمود اما جلسه دوم حضور نداشت که رای صادر شد) بنده اجرای رای را از اجرای احکام دادگستری درخواست نمودم اما کارفرما نامه ایی به اجرای احکام نوشته و مدعی شده رای غیابی است و عنوان نموده:توجها به تبصره 2 ماده 306 قانون آیین دادرسی مدنی که اجرای حکم غیابی را منوط به معرفی ضامن معتبر یا اخذ تامین متناسب از محکوم له دانسته، لذا به نظر میرسد به لحاظ امکان بروز تالی فاسد، قبل از قطعیت حکم غیابی امکان اجرای حکم میسر نباشد هرچند تشخیص نوع و میزان تامین یا ضامن معتبر با توجه به اوضاع و احوال پرونده و شرایط اصحاب دعوی با مرجع صادرکننده حکم است

قاضی اجرای احکام گفتند تضمین ارایه نمایم که رای ابقای به کار اجرا گردد اما بنده گفتم در قانون کار چنین موردی نداریم ضمنا رای قطعی شده که اداره کار اجراییه رای را صادر نموده و گفتم اجرای احکام موظف به اجرای محتوای رای است ولاغیر.

 قاضی اجرای احکام، بعد از شنیدن حرفهایم گفتند پس لایحه جهت دفاع ارایه کنم

در لایحه، جهت دفاع از خود به کدام ماده و تبصره جهت امتناع از ارایه تضمین، استناد نمایم؟

آیا درخواست تضمین از کارگر جهت اجرای رای ابقای دایم، قانونی است؟

(ضمنا در متن رای هیات حل اختلاف فقط عنوان شده کارگر ابقا به کار گردد و به هیچ وجه عنوان نشده که جهت اجرای رای ،از کارگر تضمینی اخذ گردد)
توسط (109,610 امتیاز)

سلام. با تشکر بابت طرح سوال تون در بیدبرگ. سوال شما در صف بررسی و پاسخ توسط مشاوران قرار گرفته است. در صورتی که می خواهید مشاوره در اسرع وقت دریافت کنید، پیشنهاد می کنم از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ اقدام به درخواست مشاوره تلفنی داشته باشید: 

مشاوره تلفنی


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,410 امتیاز)
سلام - در رابطه با موضوع مطرح شده توضیات داده شده مکفی نبوده و بنظر نیازمند ارائه توضیحات بیشترباشد ، علی ایحال درپاسخ به اظهارات جنابعالی ، آنچه ذیلا عنوان میگردد بصورت کلیاتی خواهد بود.

- گرفتن و اخذ تضمین ازکارگر درقانون کار پیش بینی نشده است و صرفا ماده 27 قانون کارضمانت کار کارگر را تعریف کرده است ، بنابراین اخذ ضمانت ازکارگر بدلیل عدم پیش بینی در قانون کار ممنوع می باشد.

- در خصوص حکم غیابی ، اعلام ننموده اید که حکم غیابی به چه صورت به محکوم الیه ابلاغ گردیده است. چنانچه دادنامه یا اجرائیه  ابلاغ واقعی شده باشد و درمهلت مقرر از تاریخ دادنامه واخواهی نکرده باشد موضوع کاملا متفاوت خواهد بود و جای بررسی دارد .

- تشخیص ، نوع ، و میزان تامین و ضامن معتبر باتوجه به اوضاع و احوال پرونده و شرایط اصحاب دعوا با دادگاه صادر کننده حکم است و همچنین اخذ ضمانت و یا تامین موضوع تبصره 2 از ماده 306 آیین دادرسی مدنی باید قبل از صدور اجرائیه و توسط دادگاه صادرکننده رای باشد و مرتبط با اجرای احکام نخواهد بود.

درپایان ،مزید استحضار در رابطه با موضوعات کارگری و کارفرمایی اخذ ضمانت از کارگر امروزه نوعی از ابزارهای ضدکارگری و ضدتوسعه ای محسوب میگردد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 702 بازدید
سوال شده اردیبهشت 17, 2019 در قانون کار و قرارداد کار توسط اسماعیل قربانی (24,500 امتیاز)

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...