باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,165 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
سلام وقت بخیر

عابر پیاده بودم که تصادف کردم و همچنن درماه صفر سال ۹۶ این اتفاق افتاد.

راننده فاقد گواهینامه است و ماشین رو قولنامه ای خریداری کرده و بیمه و کارت ماشین به اسم خود راننده نبود.من حس بویایی و چشاییم رو توو این تصادف از دست دادم پزشکی قانونی هم تایید کرده،میخاستم بدونم بابت دیه چیزی به بنده تعلق میگیره یا خیر?و میزان دیه چقدره?

ممنون میشم جواب بدید
3 پاسخ
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
ویرایش شده توسط
درود بر شما

ارزوی سلامتی برای شما دارم

اگر بعد از سپری کردن طول درمان حس بویایی و چشایی شما برنگرده و این منافع برای تمام عمر از دست رفته باشد ، برای هر کدام یک دیه کامل برای شما ثابت میگردد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده مهر 17, 2018 در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز) برای اعتراض به دیه تعیین شده پزشکی قانونی در خصوص از بین رفتن حس بویایی و چشایی چه باید کرد ؟
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
سلام

اینکه ماشین به نام چه کسی است و راننده گواهینامه دارد یا نه به شما ارتباطی ندارد و خسارت شما تماما بر عهده بیمه گر خودرو مسبب حادثه است.

حتی اگر راننده مسبب حادثه بیمهنامه هم نداشته باشد، صندوق تامین خسارت های بدنی می بایست خسارت شما را بپردازد.

در تکمیل اظهار نظر کارشناس محترم، جناب آقای علوی؛

پس از تثبیت وضعیت جراحات وارد شده، میزان دیه و ارش هر یک از جراحت ها مطابق قانون مجازات اسلامی تعیین می گردد و در رای نهایی دادگاه، مشخص می شود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (51,790 امتیاز)
درود بر همکار عزیز
البته برای تشکیل پرونده خسارت حتما شناسایی راننده برای زیاندیده مهم است والا در پروسه سنگین صندوق باید ماهها طی طریق کند

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (6,420 امتیاز)
با سلام بر اساس ماده ١٥ قانون بيمه اجباري شخص ثالث خسارت شما حتي در صورت فقدان گواهينامه مقصر حادثه ميبايست به صورت كامل و بدون هيچگونه پيش شرط يا تضميني پرداخت كند همچنين مالك نبودن راننده مسبب حادثه و يا وجود قولنامه به جاي سند رسمي تاثيري در كميت يا كيفيت پرداخت خسارت ندارد.

بابت صدمات شما هم بعد از پايان طول درمان و در صورت قطعيت عوارض آسيب ها بر اساس قانون مجازات اسلامي ميزان ديات قابل محاسبه است اما در خصوص از دست دادن شنوايي و بويايي در صورتيكه زوال آن به صورت كامل و به واسطه حادثه توسط پزشكي قانوني تعيين گردد هر يك داراي ديه كامل مرد مسلمان است. ضمنا تغليظ ماه حرام نيز در خصوص صرفا ديه فوت و آنهم براي مواردي است كه حادثه و فوت توامان در ماه حرامواقع شود ، بنابراين در خصوص شما هم كه دچار جراحت شده ايد صرفا ديه ماه عادي قابل محاسبه است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
0 پاسخ 232 بازدید
سوال شده تیر 7, 2021 در دیه و بیمه خودرو توسط Mohammadmansour (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 11,057 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 10,072 بازدید
سوال شده خرداد 17, 2016 در دیه و بیمه خودرو توسط بدون نام
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...