باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
5,770 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (51,790 امتیاز)
در سوانح رانندگی که منجر  به خسارات مالی زیادی میشود مانند برخورد با خودرو های گرانقیمت ، مسبب حادثه چه مقدار خسارت را باید بپردازد . با فرض اینکه تعهد مالی ۷میلیون تومان در بیمه ثالث دارد
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (29,220 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

با سلام خدمت همکار ارجمند- مطابق تبصره 3 ماده 8 قانون جدید بیمه شخص ثالث که بیان میکند پرداخت خسارت ثالث مالی صرفاً تا میزان خسارت متناظر وارده به گرانترین خودروی متعارف بوده و در تبصره 4 این ماده نیز خودروی متعارف را خودروئی با قیمت کمتر از 50 درصد سقف تعهد بدنی ابتدای هرسال تعریف میکند. و فرمول محاسبه ی خسارت مذکور در دستورلعمل اجرایی تبصره ی 3و4 ماده 8(موضوع جلسه 96/05/29 شورای عالی بیمه) بشرح ذیل اعلام شده است:

میزان تعهد مسبب حادثه = خسارت مالی وارده * قیمت خودروی نامتعارف زیاندیده / قیمت گرانترین خودروی متعارف 

قیمت گرانترین خودروی متعارف در سال 97 معادل 154 میلیون تومان است - اگر بطور مثال به خودرویی با قیمت یک میلیاردو پانصدو چهل میلیون تومان خسارتی در حدود 30 میلیون وارد شود تعهد مسبب حادثه و بیمه گر یک دهم یعنی معادل 3 میلیون تومان خواهد بود. و الباقی باید از بیمه بدنه زیاندیده پرداخت شود. و صرفاً میزان افت قیمت برای زیاندیده علیه مسبب حادثه قابل طرح دعوی خواهد بود.  ممنون از همکار عزیز بابت طرح این سوال


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (51,790 امتیاز)
درود و سپاس از پاسخ جامعتون

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده مهر 5, 2018 در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز) حداقل قیمت برای خودرو نامتعارف از نظر قانون بیمه شخص ثالث چه قیمتی می باشد ؟
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
درود به همکار عزیز

مطلبی روکه شما اشاره کردید کاملا درست و صحیح است .

بنده نیز در ادامه فرمایشات شما عرض میکنم مسئولیتی که قانون برای شخص مقصر در پرداخت خسارات مالی تعیین کرده است فقط وفقط به میزان ۳۰ میلیون تومان تعیین شده است و بالاتز از این مبلغ حتی با  طرح دادخواست نمیتوان مسیولیتی بیشتر از انچه قانون برای مقصر مشخص کرده بر وی تحمیل کرد .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 584 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 519 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 371 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...