باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
621 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
با سلام

در تاریخ 95/11/5 با موتور سیکلت در ازاد راه شیخ فضل الله به علت لغزندگی جاده و عدم دید کافی با گارد ریل برخورد کردم و نازک نی و درشت نی ساق پای راستم دچار شکستگی(خردشدگی)شد و مقداری جراحت روی صورتم ایجاد شد و هر دو رباط صلیبی پای راستم صد در صد پاره شد . در کروکی پلیس مقصر شناخته شدم . بنده دارای بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده و دارای گواهینامه موتور می باشم و تمدید بیمه نامه در تاریخ 95/4/11 بعد از تاریخ 95/3/29می باشد ایا طبق قانون جدید بیمه دیه به بنده تعلق می گیرد .

در ضمن پرونده مراحل پزشکی قانونی را طی کرده و به بیمه ایران به کارشناس حوادت تحویل داده شده است و هنوز جوابی نداده اند وگفتند بعد عید جواب میدهیم.

با تشکر
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
سلام

موضوع خسارت شما، سرمایه بیمه نامه حوادث راننده است که کمی با دیه (جزای نقدی ) تفاوت دارد.

بر اساس معاینات پزشکی قانونی و درصد ازکار افتادگی و نقص عضو جنابعالی، شرکت بیمه گر ملزم به پرداخت خسارت به نسبت سرمایه حوادث راننده است.

رسیدگی به پرونده جنابعالی کمی زمان بر است و ممکن است در اولویت شرکت بیمه گر نباشد که قبل از عید پرداخت شود.

از طرفی بعد از قطعی شدن رای پزشکی قانونی و احیانا رای دادگاه (در صورتی که از شرکت بیمه گر شکایت کرده باشید ) خسارت شما قابل پرداخت است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (51,790 امتیاز)
با سلام

 ارزوی سلامتی برای شما دارم

مطابق با مفاد آیین نامه اجرایی ماده ۳ قانون ب ث ۹۵ راننده مقصر حادثه مکلف است ظرف ۶۰ روز حادثه را به اطلاع بیمه گر برساند ‌‌.و پس ازآن اگر بابت این تاخیر خسارتی متوجه بیمه گر باشد مبتواند از راننده مطالبه کند .

بیمه گرمکلف است پس از تکمیل پرونده خسارت ظرف ۲۰روز  دیات و اروش جراحات واردا به راننده را پرداخت نماید والا در ازا هرروز تاخیردر تادیه به مبلغ نیم در هزار خسارات جریمه میشود .

در قانون جایی برای اولویت اداری و بعدا رسیدگی‌میشود تعیین نشده است . قانون قانون است

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...