باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,296 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
باسلام و خسته نباشید

بنده به مدت 26 ماه در مغازه فروش قطعات برق صنعتی مشغول به کار بودم سال اول حقوق بنده 650 وسال دوم 750 هزارتومان بود تا اول بهمن ماه امسال که بنده باتوجه به ساعات کاری زیاد و مشکلات شخصی از آنجا بیرون آمدم.این فرد این مغازه را هم بعنوان شرکت ثبت کرده وهم پروانه کسب دارد.

حال سوال بنده اینست باتوجه به اینکه قراردادی ندارم و بیمه هم نبودم .برای این دو سالی که آنجا بودم چه حقوق ومزایایی می بایست داشته باشم وآیا می توانم شکایت کنم؟

ازچه طریقی باید اینکار را  دهم؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,880 امتیاز)
همراه گرامی بیدبرگ

با سلام

مطابق ماده 2 و 3 قانون کار کارگر کسی است که در قبال انجام کار مزد دریافت می کند. پس آنچه لازم است ک اثبات شود رابطه مزدی است.

اگر پرینت واریز به حساب مرتبی دارید و حقوق شما ماهانه به کارت واریز می شده است پس شما یکی از مستندات اثبات رابطه کارگری را دارید و می توانید با ثبت دادخواست توسط خود یا وکیل مجرب در ادارات کار سطح استان (بستگی دارد که محل کار شما در کدام منطقه شهرداری قرار دارد.) ثبت نمایید و مراحل قانونی را برای مطالبات باقی مانده خویش طی نمایید.

در صورتی که اقدام به تسویه حساب مکتوب با کارفرما نکرده باشید می توانید بابت مابه التفاوت دستمزد، عیدی و سنوات ایام کارکرد خود به انضمام حق بیمه معوقه تان دادخواست ثبت نمایید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...