باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
968 بازدید
در سازمان تامین اجتماعی توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام و وقت بخیر خدمت شما

بنده در سال 89 با یکی از دوستان یک شرکت با مسئولیت محدود تاسیس کردیم و بعد از ماه فعالیت نیمه و ناقص تصمیم به عدم فعالیت گرفتیم اما نه انحلال و نه اعلام عدم فعالیت در دارایی کردیم.و هر دو مشغول کار دیگری شدیم ، حال چند ماه قبل متوجه شده ام که بدون اطلاع و اجازه من با اسم شرکت فعالیت کرده و حتی به اسم شرکت کد کارگاهی باز کرده برای بیمه کردن کارگران و الان بدهی معوق به بیمه دارد و پرداخت نمیکنه( طرف ناپدید شده).

در اساسنامه شرکت قید شده که تمامی قراردادها،اسناد،چک،سفته و امثالهم با امضاء دو طرف و مهر شرکت معتبر است( گفته نشده با امضاء یکی از دوطرف).و الان قراردادی که با بیمه برای ثبت نام کدکارگاهی نوشته شده و به امضاء رسیده فقط امضاءیک نفر هست(که اونم امضاء اون طرف هست که الان نیست) با مهر شرکت . ( می دانم که اشتباه بزرگی انجام دادم و عدم فعالیت شرکت رو اعلام نکردم که طرف بتونه سوء استفاده کنه.)

سوال من اینجاست آیا با توجه به مطالبی که گفتم می توانم از بیمه شکایت کنم که چرا بدون رعایت قوانین مندرج در اساسنامه شرکت اقدام به عقد قرارداد کرده و کدکارگاهی باز کرده؟؟؟ یا راهکار و نظر شما در این رابطه چیه که من چیکار کنم ؟؟

پیشاپیش از جواب و راهنمایی هایتان بی نهایت سپاس گذارم.
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (12,000 امتیاز)
با سلام

اخذ کد کارگاهی با یه نامه درخواست  که با امضای معتبر باشد بهمراه مهر شرکت به جریان میوفته و قراردادی امضا نمیشه با بیمه که بخواد امضا دوطرف رو داشته باشه.مگر اینکه تو اساسنامه شرکت نوشته شده باشد نامه ها  با امضا هردو طرف معتبر می باشد که خیلی بعیده می باشد.

لیست بیمه فیزیکی  هم که صرفا با مهر شرکت معتبر می شود.

بنظر من بیمه مقصر نیست و کار غیر قانونی نکرده

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
خب با این حساب برای افتتاح حساب بانکی هم به اسم شرکت نیازی نیست هر دو طرف امضاء کنن؟؟
ارائه درخواست میشه اما این یک نوع قرارداد هست بین بیمه و شرکت هرچند نوشته نشده باشه.
کد کارگاهی هم مثل حساب بانکی که به اسم شرکت باز میشه تعهد آور هست و معتبر برای شرکت نه یکی از اعضای شرکت. وقتی درخواستی ارائه میشه برای بیمه جهت کد کارگاهی که به اسم شرکت باشه مدارک رسمی شرکت رو می خوان نه چیز دیگه ای ، یعنی مدارک شرکت تضمین کننده تعهد به وجود آمده است و اصلی ترین مدرک شرکت هم که قوانین شرکت در اونجا اومده اساسنامه هست
حالا این یک نوع زور گویی بیمه هست که میگه برای ارائه کد کارگاهی نیازی به قوانین شرکت نیست هرکسی و با هر درخواستی میتونه کد بگیره اما موقع وصل مطالباتش شرکت رو میشناسه نه چیز دیگه ای
توسط (12,000 امتیاز)
حرف شما کاملا درسته برای اخذ کد کارگاهی اساسنامه اخذ میشود تا مشخص شود نامه رو کی امضا کرده و ایا مسئولیت دارد یا خیر
ولی کد کارگاهی از نظر من یک قرارداد نیست چون شما طبق قانون باید وقتی فعالیت میکنی و کارمند داری کد کارگاهی بگیری و اختیاری نیست که نخواستی نگیری چون اگه بیمه بفهمه داری فعالیت میکنی بازرس میفرسته کد کارگاهی اختصاص میده (اجباری)و کلی جریمه و بدهی برای شما میبره و اصلا قابل مقایسه با افتتاح حساب بانکی نیست.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (109,610 امتیاز)
با تشکر از پاسخ آقای بنکدار. من هم با ایشون هم عقیده هستم.

ولی برای حصول اطمینان می تونید از طریق سایت بیدبرگ - مرجع امور حقوقی و کیفری ،نظر وکیل پایه یک دادگستری رو در این مورد هم بپرسید

https://www.bidbarg.com/legal/

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 2,058 بازدید
سوال شده اردیبهشت 2, 2016 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 1,418 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...