باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
724 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (130 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
سلام و درود

مدت حدود ۱۳ سال پیوسته لیست بیمه ام ارسال شده بجز یک وقفه ۴ ماهه بدلیل لجبازی پسر کارفرما ترک کار زده بود که با اطلاع و  بازرسی ادامه یافت و ۴ یا ۵ ماه بطور پراکنده فراموشی در ارسال لیست.

با توجه به سواستفاده های کارفرما از قبیل عدم ارسال لیست در یک سال و اندی در ابتدای شروع بکار و درج عنوان شغلی نادرست ،عدم محاسبه پایه ثنوات طوری که با ۱۴ سال سابقه و استاد کار سیم پیچ نصاب و درحال حاضر جوشکار  که کلیه حقوق و مزایای درج شده در لیست ۱/۲۰۰/۰۰۰تومان است البته دریافتی من با اضافه کاری و تولید کمی بیشتر از این مبلغ میباشد ودر دفتری توسط من یا خودش مبالغ دریافتی نوشته شده ،همچنین دریافت رسید های اجباری با درج مبلغ کلی و یک مرتبه در دفتر ثبت اسناد با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان بابت تصفیه هشت سال عیدی و کلیه مزایا  به ریز درج شده تا سال۱۳۹۰ . اواخر سال ۹۵ با اطلاع از حقوقم در همین سایت رسیدی ندادم و پیگیر حقوقم شدم که البته راه حل مناسبی درمورد اثباط رسیدهای اجباری که بیشترین ضرر را شامل میشود نیافته ام. در حالی که قرارداد کتبی ندارم و بیمه بصورت پیوسته و مستمر رد شده،میتواند مدرک مثبتی در تصفیه های اجباری بیان شود(در محاکم کیفری مبنی بر اخذ رسید به اجبار و اکراه یا اداره کار)چنانچه راه حل مناسبی پیدا نکنم برای احقاق حقم میتوانم به مندرجات لیست بیمه اتکا کنم؟

 نتیجه کل مشاوره ها و بررسی هایی که انجام دادم مختلف بوده.

1_طرح در مراجع بالاترو نقض رسیدهای اجباری قبل از تشکیل پرونده در حل اختلاف و هیعت تشخیص چون تمام مدارک اراعه شده(رسیدها) در حل اختلاف دال بر صحت آن است.در اینصورت  اثباط این عمل ماهرانه کارفرما چگونه قابل اثباط در محاکم کیفری میباشد؟

و دوم اینکه در حالی که مشغول به کار هستم تصفیه حسابها مورد تایید نیست و نیازی به نقض رسیدهانمیباشد که در اینصورت احتمال حساب رسیدها بصورت علی الحساب وجود دارد و با توجه به ذکر مبالغ بالاتر حقم پایمال میشود.

با ۲۶ سال کار در جاهای مختلف و عوارض کارهای سخت و سواستفاده های متعدد کارفرماها راهنمایی مناسبی اگر هست بفرمایید تا بتوانم حد اقل خسارت سابقه اخیرم را بگیرم.

    با تشکر از سایت خوبتون در آگاه سازی  چون بیشتر افرادی که میبینم از حقوق خود بی اطلاعند که دچار مشکلات بسیاری میشوند
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (6,410 امتیاز)
سلام - باتوجه باینکه شما درحال حاضر درآن شرکت مشغول بکارمیباشید اخذ رسید تسویه حساب توسط کارفرما قطعیت کامل ندارد، چنانچه رسیدهای اخذ شده ازبابت تسویه عیدی - تسویه حقوق و مزایای معوق - تسویه ذخیره مرخصی و .. بوده باشد دارای قطعیت و نزد مراجع قابل قبول است، ولی چنانچه تسویه حساب (رسیدهای اخذشده) از بابت سنوات سالهای قبل بوده باشد قطعیت نداشته و این پرداخت بصورت علی الحساب خواهد بود.

زمانی کارفرمامیتواند نسبت به اخذ برگ تسویه حساب قطعی اقدام نماید که کلیه مطالبات کارگر پرداخت شده و بعداز آن رابطه کاری کارگر قطع شده باشد. درغیراینصورت میتوان نسبت به وصول مابه تفاوت سنوات سالهای گذشته براساس آخرین مزد خود طرح شکایت کرد. لازم بذکراست سنوات براساس آخرین مزددریافتی همان سال محاسبه و قابل پرداخت است.

درخصوص بیمه های پرداخت شده ، چنانچه وقفه یا ناقص پرداخت کردن بیمه براساس کوتاهی و قصور کارفرما باشد و این امر برای سازمان تامین اجتماعی محرز گردد میتوان آنرا مطالبه نمود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,177 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,255 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 322 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,142 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...