باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
344 بازدید
در بیمه حوادث توسط (100 امتیاز)
با سلام و خسته نباشید.   

بنده هیجده سال و ده ماه تا شهریور 96 سابقه بیمه دارم. هشت سال اخیر را در شرکتی مشغول بکارم که کار رانندگی با نیسان وانت و جابجایی و تخلیه اهن بصورت دستی و تنهایی و بدون کمکی انجام داده ام. در طول مدت کاری دچار عارضه دیسک کمر شده و عمل جراحی کردم و پلاتین گذاشتن کمرم.

شرکت مذکور حقوق واقعی بنده را برای لیست بیمه رد نکرده ودر لیست؛ حقوق حداقل؛ برایم رد کرده و جزٔ مشاغل سخت هم اعلام نکرده و برای بیمه حوادث هم اعلام حادثه ننموده است.

سوال بنده از شما بزرگان این است که چگونه میتوانم با این شرایط ذکر شده غرامت از بیمه حوادث را دریافت کنم. (در ضمن بیمه حوادث بنده بیمه اسیا میباشد)
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (580 امتیاز)
ضمن آرزوی بهبود برای شما :

یکم : بیمه نامه حادثه در صنعت بیمه ، بیمه نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان نامیده می شود و با بیمه نامه حوادث متفاوت است.

دوم: شرط اعلام خسارت برای بیمه های مسئولیت پنج روز از تاریخ اطلاع بیمه گذار از وقوع خسارت است و حداکثر زمان دوسال نباید از تاریخ انقضای بیمه نامه گذشته باشد تا با یک نامه به بیمه گر اعلام شود. قبول تعهد از سوی بیمه گر به رابطه بیمه گذار(کارفرما) و بیمه گر (شرکت بیمه) خیلی بستگی دارد ولی در آخر با ارائه رای دادگاه ، شرکت بیمه با درنظر گرفتن محدوده دو سال موظف به پرداخت می شود که شاید نیاز به کمک رسانی یک وکیل شود.

سوم: موضوع دیسک کمر با نوع فعالیت شما و نوع حادثه اتفاق افتاده بررسی می شود و ایجاد دیسک کمر از تشدید بیماری دیسک کمر که قبلا به آن مبتلا باشید متفاوت است. پس از ادعای شما در مراجع قضایی ، پزشکی قانونی در مورد تشدید یا ابتلا و درصد خسارت بررسی های لازم را خواهد کرد و میزان دیه مشخص می شود.

چهارم : در صورت تایید و بررسی میزان خسارت ، کارشناس دادگستری در زمینه حوادث کار موضوع میزان قصور کارفرمای شما در حادثه منجر به ادعای فوق الذکر را بررسی کرده و درصدهای مشخصی را برای کارفرما و یا حتی خود شما تعیین می کند . مثلا 10 درصد شما و 90 درصد کارفرما . که البته باذکر علت و دلایل قصور ارائه می شود.

پنجم : اگر موضوع از کار افتادگی برای شما مطرح نیست ، موارد مربوط به نحوه پرداخت حق بیمه در سازمان تامین اجتماعی در این موضوع ، محل ندارد و این ادعا در اداره کار مطرح خواهد شد و تبعات دیگری برای کارفرما خواهد داشت.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,543 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 898 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,112 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,730 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 300 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 2,159 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,519 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...