باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,855 بازدید
در بیمه بیکاری توسط (100 امتیاز)
با سلام

مرخصی زایمان اینجانب بعد از شش ماه به پایان رسیده است، حال کارفرمای من احتیاج به حضور اینجانب در محل کار ندارد.

آیا من می توانم بلافاصله بعد از پایان مرخصی زایمان برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنم؟ یا حتما باید باز برای من حق بیمه رد شود؟ چنانچه باید حق بیمه رد شود چند ماه است؟
توسط (5,610 امتیاز)
بهترین پاسخ برای سوال مشابه توسط جناب محمدی
سلام در صورتی که شرایط دریافت بیمه بیکاری را داشته باشید منعی برای استفاده از این خدمت وجود ندارد
* ابلاغیه اداره کار در زمینه عدم اخراج مادران شیرده توسط دیوان عدالت ابطال شده و در صورت اخراج می توانید از بیمه بیکاری پس از مرخصی زایمان استفاده نمایید.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، هیئت عمومی دیوان دستورالعمل مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره شماره 49517-19/3/93 را خلاف قانون تشخیص داد و ابطال کرد.
  
شاکی  اجرای دستورالعمل فوق را مبنی بر اینکه « اخراج زنان کارگر تا پایان دو سالگی فرزندانشان ممنوع است» مغایر با مواد 27 و 157 قانون کار دانسته و با این استدلال که دستورالعمل مذکور باعث حذف تدریجی کارگران زن از محیط های کار و تولید می‌شود، ابطال آن را درخواست کرده است.
  
همچنین شاکی در بخش دیگری از این شکایت مدعی شده است که دستورالعمل مورد اشاره به مستندی در دست سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته که از برقراری حقوق بیمه بیکاری زنان کارگر شیرده که پس از پایان مرخصی قادر به کار نیستند با این بهانه که بر اساس این دستورالعمل اخراج آن‌ها موجه نمی‌باشد، خودداری نماید.
  
موضوع با اعلام نظر هیئت تخصصی بیمه، کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه بندهای 1 و 2 دستورالعمل مورد اعتراض، ناقض مواد 27 و بند «د» ماده 21 و همچنین ماده 165 قانون کار می‌باشد در دستور کار هیئت عمومی قرار گرفت و در هیئت عمومی این دستورالعمل مغایر مواد 27 و 165 قانون کار و خارج از حدود اختیار مرجع وضع کننده و خلاف قانون تشخیص و ابطال شد.
_________________
برای دریافت مشاوره تلفنی و حل سریع مشکل خود کلیک کنید
www.bidbarg.com

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 880 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...