باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,014 بازدید
در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط (77,080 امتیاز)
با سلام خدمت کارشناسان محترم

آیا میشه سوابق بیمه تامین اجتماعی رو به بیمه های عمر انتقال داد؟؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (77,080 امتیاز)
ویرایش شده توسط
دوست گرامی سلام،وقت بخیر.

شما میتونین سوابق بیمه تامین اجتماعی رو در ایران از شعبهدای به شعبه دیگر تامین اجتماعی منتقل کنین،لکن این امکان رو ندارین تا سوابق آن را به شرکتهای بیمه ای انتقال بدین.

علت این امر این است که سازمان تامین اجتماعی در اصل ارگانی دولتی است که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی،در زمان دولت آقای احمدی نژاد از دولتی به خصوصی تبدیل شده.

دوم از این،وظایف تامین اجتماعی،در قانون تعریف شده و ماهیت آن با بیمه های زندگی تفاوت های اساسی دارد.

سوم از این،حمایت های تامین اجتماعی از افراد و خانواده ها و پوشش های آن قابل مقایسه با هیچ نهاد،ارگان و سازمانی نمیباشد.

برای مثال،اگر شخصی که تحت پوشش تامین اجتماعی هست،از کارافتاده شود،بعد از تشکیل کمیسیون مربوطه که توسط پزشکان مورد اعتماد خود تامین اجتماعی انجام میشود،رای به ازکارافتادگی و یا عدم آن میدهند و در صورت اثبات ازکارافتادگی،بیمه شده تا زمانی که زنده هست،تحت پوشش قرار گرفته و در صورت فوت،همسر و یا دختر مجرد وی نیز شامل دریافت حقوق و مزایای وی نیز می گردند.

در بیمه های عمر،شرح خدمات ازکارافتادگی دایم و کامل،فقط بصورت پرداخت حق بیمه تا آخر قرارداد بوده( که در این قسمت بیمه گذار،مدت تعیین مینماید،و حداکثر تا ۳۰ سال تعیین میشود.در صورتیکه برای تامین اجتماعی و بصورت اتوماتیک تا زمان زنده بودن فرد ،این خدمات ادامه دارد و با فوت وی این خدمات به بعضی از افراد خانواده نیز منتقل می گردد. دوم از این با ازکارافتادگی بیمه شده،در بیمه های زندگی،بعضی از شرکتهای بیمه(نظیر پاسارگاد) یکبار و حداکثر تا سقف ۴۰ میلیون تومان،غرامتی بلاعوض را به بیمه گذار خواهد داد) و لاغیر.
اگر فردی نیاز به درمان های سنگین و هزینه بر شود(مثل سرطان،جراحی ها قلب و یا امثال آن) ،در مراکز ملکی نامین اجتماعی،ارایه این خدمات بصورت رایگان(اما با کیفیتی نازل انجام میشود).

در هر صورت هیچ نهاد و سازمانی،بجز تامین اجتماعی،توانایی حمایت از افراد بدین صورت را (حتی با کیفیتی به این نازلی و نیز رایگان) نداشته و نخواهد داشت.و به همین دلیل امکان جابجایی سوابق بیمه تامین اجتماعی به بیمه های زندگی و بالعکس نیز وجود نداشته و امکانپذیر نخواهد بود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 821 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,597 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,784 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 8,144 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4,044 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,631 بازدید
سوال شده آذر 19, 2016 در بیمه عمر و سرمایه گذاری توسط محمد رضا صلاح نژاد
+1 امتیاز
1 پاسخ 475 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...