باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
8,196 بازدید
در صندوق خدمات کشوری و سایر صندوق ها توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
سلام

طبق بند خ ماده88 برنامه پنج ساله ششم توسعه رزمندگان با بیش از دوازده ماه جبهه برای یکبار میتوانند نسبت به جابجایی صندوق بیمه بدون پرداخت هزینه اقدام نمایند
آیا الان اگر به شعبه بیمه مراجعه کنم میتوانم بعنوان رزمنده با شرایط ذکر شده از قانون استفاده کنم.
ضمنا چه نهادی حامی رزمندگان جهت پیگیری اجرا قوانین مصوب است؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)

با سلام

طبق بخشنامه شماره ٦٧٦ فنی سازمان تأمین‌اجتماعی که با استناد به ماده ٤٥ قانون برنامه پنجم توسعه تدوین شده، ایثارگران و فرزندان شهدا برای یک‌بار از پرداخت مابه‌التفاوت برای پانزده سال سنوات بیمه‌ای ناشی از انتقال سوابق بیمه‌ای از یک صندوق بیمه بازنشستگی به صندوق دیگر بیمه و بازنشستگی که ناشی از تغییر دستگاه استخدامی است، معاف هستند.


 این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق جدید از دولت منظور و توسط دولت پرداخت و تسویه می‌شود.
 

 این شرایط شامل آن دسته از ایثارگران و فرزندان شهدا می‌شود که تغییر صندوق بیمه‌ای و متعاقباً به عنوان بیمه‌پرداز سازمان تأمین‌اجتماعی، به دلیل تغییر دستگاه استخدامی صورت پذیرفته باشد.

 مصادیق تغییر دستگاه استخدامی این دسته از بیمه‌شدگان ناشی از تغییر ساختار سازمانی و ماهیت دستگاه و یا انتقال فرد از دستگاهی به دستگاه دیگر است و  سایر حالات قطع رابطه استخدامی از جمله استعفا، اخراج، بازخرید خدمت و انفصال برای این قبیل متقاضیان، مشمول این قانون نخواهد شد.


با تشکر


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (44,340 امتیاز)
ویرایش شده توسط

با سلام

با تصویب قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1400 -1396) یک سری از بخشنامه ها و آیین نامه های اداری کارائی خود را از دست داده اند. از جمله این بخشنامه ها، بخشنامه 676 فنی است که در راستای ماده 45 برنامه پنجم صادر شده بود.

در برنامه  ششم به جای ماده 45،  بند (خ) ماده 88  جایگزین شده است و تصریح می دارد: ایثارگران و فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازان و رزمندگان با حداقل دوازده ماه سابقه حضور در جبهه برای یک بار از پرداخت ما به التفاوت برای پانزده سال سنوات بیمه‌ای ناشی از تغییر صندوق بیمه و بازنشستگی معافند. این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقل‌الیه از دولت منظور و در قالب بودجه سنواتی توسط دولت پرداخت و تسویه می‌شود.

دقت در این بند تغییر نگرش قانونگذار در نگاه حمایتی از ایثارگران بیشترآشکار می شود.

بدین معنی که، نه تنها تغییر صندوق بیمه ای برای ایثارگران در برنامه ششم پیش بینی شده است، بلکه تا پانزده سال هم از پرداخت مابه التفاوت معاف گردیده اند، در صورتی که در برنامه پنجم این معافیت مشروط به تغییر صندوق ناشی از تغییر دستگاه استخدامی بود.

شما محق به استفاده از مزایای این قانون هستید. ظاهراً هنوز بخشنامه آن به شعب تامین اجتماعی ارسال نشده است. از اداره کل امور ایثارگران استان خود بخواهید که نسبت به اجرای آن پیگیری لازم را انجام دهند.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,997 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4,437 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 887 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 741 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...