باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
748 بازدید
در سایر توسط (100 امتیاز)

۱. بیمه سرقت در کدام رشته بیمه ای طبقه بندی می شود؟ و چطور می شود آمار دوره ایش را استخراج کرد ؟ 

ادمین: در صورتیکه چند سوال دارید، برای دریافت سریعتر و بهتر پاسخ خود، هر سوال را در صفحات جداگانه بپرسید تا به صورت جداگانه بررسی و پاسخ داده شود.

سوال دوم: آیا ممنوعیت فروش بیمه سرقت به طلافروشی ها و صرافی ها بر روی میزان فروش این رشته تاثیرگذار خواهد بود

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,820 امتیاز)
اصولا سرقت مربوط به بیمه های اموال است.
در رشته بدنه خودرو:
این پوشش در قالب سرقت کلی و جزئی/ سرق درجای قطعات ارائه می شود.

در بیمه های باربری:
در بیمه نامه های باربری نیز پوشش سرقت تحت شرایط خاصی ارائه می شود. مثلا سرقت باید تحت اعمال شکست حرز و با اعمال زور و با وجود اقدامات احتیاطی انجام شود.

در بیمه نامه آتش سوزی:
در این رشته از بیمه های اموال نیز، پوشش سرقت تحت شرایط خاصی ارائه می شود. مثلا در آتش سوزی مسکونی شرط خالی نماندن بیش از 3روز برای دریافت خسارت یکی از شروط بیمه گرهاست. و اینکه حتما سرقت باید ناشی از اقدامات شکست حرز باشد. و معمولا اوراق بهادار و سکه و پول نقد و ارز شامل تعهدات بیمه گر نیست. البته قانون کلی وجود ندارد و همه این موارد بسته به مدیریت اموال و کنترل ریسک بیمه گر، قابل توافق است.

در مورد اماکن صنعتی و تجاری نیز موضوع شکست حرز و سرقت ناشی از توسل به زور را رعایت می کنند و اینکه ممکن است بیمه گر شرایط دیگری برای پذیرش ریسک سرقت در نظر بگیرد مثلا الزام به نصب دوربین مدار بسته، الزام به تعویص حفاظ و قفل های متداول، الزام به سرایدار و نگهبان برای مجتمع های تجاری، اداری و ...

در بیمه های مهندسی نیز سرقت متداول است. اصول کلی و الزامات بیمه گر باید از سوی بیمه گذار انجام شود تا ریسک سرقت قابل پوشش باشد.

در بیمه های اعتباری اعم از پول در صندوق و پول در گردش، پوشش سرقت ارائه می شود. همچنان شرط و شروطی برای پذیرش ریسک تعیین می شود و بیمه گذار می بایست اقدامات احتیاطی و الزامات بیمه گر را رعایت کند تا در پرداخت خسارت با مشکل مواجه نشود.

در کل بیمه سرقت به تنهایی ارائه نمی شود. در قالب یک پوشش جانبی در بیمه نامه های اموال ارائه می شود. این امر از این جهت حایز اهمییت است که هیچ بیمه نامه ای وجود ندارد که فقط و فقط سرقت را تحت پوشش قرار دهد. حتما بیمه گذار باید پوشش های اصلی و حق بیمه مرتبط با آن را بپذیرد و بعد بر سر ارائه پوشش سرقت، چانه زنی کند.

در مورد طلافروشی ها و صرافی ها و بانک ها هم پوشش سرقت ارائه می شود و در حال حاضر هم در حال جریان است و در اکثر شرکت های بیمه قابل ارائه است. حتی شرکت بیمه ایران، یک مجتمع بیمه ای مخصوص بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دارد که به طور خاص به این بخش خدمات رسانی می کند.

در حال حاضر هیچ گونه ممنوعیت در مورد ارائه پوشش سرقت وجود ندارد. شاید برای بیمه گر جذابیتی ندارد و به این رشته ورود نمی کند یا اولویت اصلی اش نیست. چرا که ممکن است بسیاری از خسارت های عمدی ناشناخته هم وجود داشته باشد در کنار نرخ بالای سرقت و حق بیمه نه چندان بالا، ضریب خسارت بالای این رشته، باعث از بین رفتن جذابیت بیمه گر برای بازاریابی روی این رشته باشد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
2 پاسخ 625 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,133 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 869 بازدید
سوال شده فروردین 30, 2016 در سایر توسط بدون نام
+2 امتیاز
2 پاسخ 600 بازدید
سوال شده خرداد 27, 2016 در بیمه آتش سوزی توسط بدون نام
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,601 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 563 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 478 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,156 بازدید
سوال شده اردیبهشت 13, 2016 در سایر توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 1,263 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 398 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 373 بازدید
سوال شده فروردین 14, 2016 در سایر توسط بدون نام
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...