باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
4,736 بازدید
در سختی کار و مشاغل سخت توسط (100 امتیاز)
با سلام
پدر بنده طی سالهای 70 تا 87 در یک کارخانه به صورت استخدام دایم مشغول بکار بودند که شغلشون جزو شغلهای سخت و زیان آور بوده که از سال 87 به علت این که کارخونه اوضاعش بهم میریزه ازشون میخوان خودشون رو بازخرید کنن که اکثرا هم این کار میکنن.

اما امروز که اداره کار بودم گفتن 4 حق بیمه مشاغل سخت رو خودتون باید بدید چون بازخرید کردید و اگر در حال حاضر کارگر شرکت بودید بعهده شرکت بود آیا حرفشون درسته؟

 راهی هست بشه برای شرکتی که قبلا پدرم کار میکرده اقدام کرد؟
با تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام

نه . بر عهده کارفرما است . شاید منظور ایشان این بوده است که خودتان بپردازید و بعد بر علیه ایشان در مجامع قضایی  اقامه دعوا کنید .

با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (100 امتیاز)
با سلام، متاسفانه علاوه بر نظر خود شرکت نظر یکی از سرپرستان بیمه شهرستان که عرض کردم همین بود که علنا گفتن به عهده خود فردی هست که بازخرید کرده ولو اینکه اصلا اون زمان این قانون نبوده و اینطور که شما می‌فرماید بلعت عدم آگاهی کارگران داره حقشون ضایع میشه. لطف میکنید بفرمائید راهش چیه به چی باید استناد کرد آیا نیاز به گرفتن وکیل هست و چطور میشه یه وکیل پیدا کرد که احقاق حق کرد و به طور کلی دور نمای کلی این کار چی هست؟
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام

بعد از تایید مشاغل سخت و زیان آور توسط اداره کار ، باید از تامین اجتماعیپیگیری کنید که 4 درصد حق بیمه اضافی را از کارفرما مطالبه کنند . چون این فرآیند ممکن است طول بکشد می توانید خودتان هم بدهید و بر علیه ایشان در محاکم قضایی شکایت کنید . داشتن وکیل هم در این زمینه به شما کمک می کند.
با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 5,167 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 962 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 902 بازدید
سوال شده اردیبهشت 1, 2016 در سختی کار و مشاغل سخت توسط نظامی
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,449 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 718 بازدید
سوال شده اردیبهشت 14, 2016 در سختی کار و مشاغل سخت توسط بدون نام

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...