باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,576 بازدید
در مفاصا حساب بیمه توسط (100 امتیاز)

سلام   آیا شعبه از روی فاکتور هم مفاصا حساب میده؟  مثلا ما دفتر تبلیغاتی هستیم و سفارش چاپ  تراکت را برای یه شرکت قبول کردیم و قراردادی وجود نداره. حالا کارفرما از ما حق بیمه حبس کرده.  

  1.  آیا این عملیات اصلا مشمول بیمه میشه؟ 
  2.  با در داست داشتن فاکتور میتونیم مفاصا بگیریم؟  

 با سپاس و تشکر ...

3 پاسخ
0 امتیاز
توسط (55,060 امتیاز)
با سلام

1- در لیست کارهای مربوطه پیمانکاری در بخشنامه 14 من چنین چیزی ندیدم . هر چند شنیده ام اگر جنبه طراحی داشته باشد شامل می شود ولی در بخشنامه 14 نیست .

2-بله می توانید مفاصا بگیرید .

با تشکر

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (15,520 امتیاز)
با سلام باتوجه به اینکه هر نوع همکاری در لوای قرارداد میبایست یک نسخه از قرارداد به شعبه ارائه شود تانسبت به مفاد قرارداد نسبت به اخذ مفاصاحساب اقدام نمایید لذا باتوجه به شفاهی بودن قرارداد واینکه فاکتور صادر میشود کارفرما برای جلوگیری بدهی آتی در مواقع حسابرسی از دفاتر بیمه بابت مبالغ ردوبدل شده بین طرفین حق بیمه مطالبه میکند لذا کارفرما میتواند ۵٪ ازمبلغ ناخالص کارکردقرارداد نزد خودش نگهدارد تا جوابگوی تامین اجتمایی باشد لذا شما میتوانید به شعبه مراجعه نمایید وپرسنلی که این قرارداد لیست ارسال کرده نسبت به  حق بیمه واریزی  به کسر آن اصل حقبیمه قراردادنسبت به اخذ تسویه حساب اقدام وبه کارفرما اعلام و۵٪ نزدکارفرما بحساب شما عودت گردد...ایمانی

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (12,000 امتیاز)
با سلام

در تکمیل جوابهای قبلی باید بگم که طراحی و چاپ برشورهای تبلیغاتی و سربرگ و سررسید و کاتالوگ و... معاف از حق بیمه می باشند و در صورت ارائه فاکتور رسمی و مورد تایید کارفرما براش مشکلی پیش نمیاد.

ولی حالا که کارفرما اصرار داره، باید شمارو معرفی کنه به تامین اجتماعی و براش از روی فاکتور مفاصا حساب بیمه بگیرید و یا اینکه نامه عدم شمول ماده 38 تامین اجتماعی رو بگیرید.

البته این رو هم در نظر داشته باشید اگر این چاپها جنبه قراردادی و یا  همکاری طولانی مدت داشته باشه و سریالی باشه میتونه ماهیت پیمانکاری پیدا کنه و مشمول بشه

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,350 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...