باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
19,446 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما

چند روز پیش حین رانندگی با خودرو خود(ال 90) هنگام گردش به چپ از کنار بلوار موتورسواری با سرعت بالا به درب عقب سمت راننده برخورد کرد و علاوه بر خسارت شدیدی که به خودرو وارد کرد بیش از 8 متر پرتاب شد. هنگام مراجعه کارشناس راهنمایی و رانندگی پس از شرح حادثه و بازدید از محل حادثه اعلام کرد که خودرو مقصر است. پس از اینکه علت را جویا شدم گفت باید هنگام گردش به اندازه ای به بلوار جفت شوی که حتی یک دوچرخه هم نتواند رد شود. و مدارک ماشین را گرفت.

الان دو مسآله وجود دارد:

یکی اینکه من نسبت به رأی کارشناس معترضم چون هم موتور سوار گواهینامه نداشته و هم به درب عقب خودرو برخورد کرده به طوریکه گلگیر عقب هم دچار فرورفتگی شده و البته اینکه اگر من باید حین گردش به بلوار بچسبم طبیعتا هنگام دور زدن با بلوار برخود میکنم

دوم اینکه هنگامی که فرد مصدوم(موتورسوار) را به بیمارستان انتقال دادیم پس از عکس برداری مشخص شد که هیچگونه شکستگی و امثال آن وجود ندارد و پس از نیم ساعت مصدوم مرخص شد با این حال هر 2 روز یکبار زنگ می زند که پایم درد میکند مرا به بیمارستان ببر. در آخر هم گفت که میخواهم شکایت کنم.

مسئله من شکایت کردن یا نکردن این فرد نیست ولی طبق کدام قانون موتور سواری که نه گواهینامه دارد و نه بیمه نامه و با سرعت بالا به قسمت عقب خودرو برخورد میکند ضمن اینکه موتورش توقیف نمیشود و افسر از او مدارک موتور را نمیخواهد و او را رها می کند ، بی گناه است و خودرو مقصر است.

لطفا قوانین موجود در این زمینه را تشریح نمایید. با کمال تشکر . سیف آبادی
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (2,510 امتیاز)
باسلام
درزمان وقوع حادثه افسرکاردان فنی وظیفه ترسیم کروکی دارد
درصورتیکه که شخصی به نظریه کاردان فنی اعتراض دارد نسبت به نظریه کاردان فنی اعتراض نموده بادستوردادگاه موضوع به هیئت کارشناسی ارجاع وپش بازسازی صحنه معاینه محل اقدام به ایراد نظریه جدید مینمایند چنانچه نظریه هیئت کارشناسی نیز متناسب باحادثه ببوده با اعتراض نسبت به نظریه هیئت .موضوع به هیئت عالی کارشناسان  که متشکل از پنج نفر یاهفت کارشناس .میباشد ارجاع میشود
پایدار باشید

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده خرداد 4, 2018 در دیه و بیمه خودرو توسط (140 امتیاز) زمان رسیدگی به اعتراض راننده مقصر در پرونده تصادف چقدر است ؟
سوال شده مهر 8, 2018 در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن مهر 8, 2018 توسط
در صورت مقصر اعلام شدن خودرو در تصادف خودرو خاموش و متوقف با اسب سوار آیا اعتراض به کروکی نتیجه ای دارد ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,751 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,775 بازدید
سوال شده اردیبهشت 20, 2017 در دیه و بیمه خودرو توسط parsian586460 (36,630 امتیاز)
+1 امتیاز
2 پاسخ 3,174 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...