باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,894 بازدید
در قانون کار و قرارداد کار توسط

قانون کار ترکیه رو میخواستم

9 پاسخ
0 امتیاز
توسط (330,690 امتیاز)
4857 قانون کار ترکیه
فصل 1 "مقررات عمومی"
 

- هدف و دامنه

ماده 1. - هدف از این قانون است به تنظیم شرایط کار و حقوق مربوط به کار و وظایف کارفرمایان و کارکنان کار تحت قرارداد کار.

به غیر از آن ذکر شده در ماده 4، این قانون به تمام موسسات و به کارفرمایان خود، نمایندگان و کارکنان کارفرما از موضوع فعالیت های خود را اعمال می شود، بدون در نظر گرفتن.

موسسات، کارفرمایان، نمایندگان و کارکنان کارفرما منوط به این قانون صرف نظر از تاریخ اطلاع رسانی می شود به اداره منطقه ای از کار در ماده 3 ساخته شده است.  

- تعاریف

ماده 2. - کارمند یک فرد واقعی کار تحت قرارداد کار است. کارفرما یک فرد واقعی یا شرکت های بزرگ و یا یک نهاد یا سازمان noncorporate استخدام کارمندانی است؛ و ارتباط بین کارمند و کارفرما تاسیس باید به عنوان رابطه اشتغال اشاره شده است. واحد در آن کارکنان و مادی و غیر مادی عناصر با یک سازمان برای اطمینان از تولید از کالاها و خدمات توسط کارفرما است استقرار نامیده می شود.

همه مکان های مورد استفاده به دلیل ماهیت و اجرای کار و سازمان یافته تحت مدیریت همان، از جمله تمام امکانات ضمیمه به استقرار مانند اتاق استراحت، کودکان روز، ناهارخوری ها، خوابگاه، حمام، اتاق معاینه پزشکی و پرستاری، مکان برای تربیت بدنی و حرفه ای و حیاط و همچنین وسایل نقلیه تلقی می شود به بخشی از تشکیلات.

ایجاد یک نهاد سازمانی یکپارچه در معنای از امکانات و وسایل نقلیه ضمیمه و کمکی است.

نماینده کارفرما فرد اقدام به نمایندگی از کارفرما و متهم به جهت از کار، ایجاد و شرکت است. کارفرما طور مستقیم به سمت کارکنان برای انجام و مسئولیت های بازیگری نماینده خود را در این ظرفیت مسئول است.

هر تعهدات و مسئولیت های که کارفرما تحت این قانون مسئول است نیز باید توسط نماینده کارفرما پرداخت شود. بلبرینگ وضعیت نماینده کارفرما به حقوق و تعهدات که به عنوان یک کارمند است را نسخ نمی شود.

ارتباط بین مقاطعه کار فرعی که متعهد به انجام کار در کارهای کمکی مربوط به تولید کالاها و خدمات و یا در یک بخش خاصی از فعالیت های اصلی با توجه به شرایط عملیاتی و یا به دلایل از تخصص فنی در ایجاد کارفرما اصلی ( کارفرما اصلی) و کسی که درگیر کارکنان استخدام برای این منظور به طور انحصاری در استقرار کارفرمای اصلی است به نام "اصل رابطه کارفرما-پیمانکار فرعی". کارفرما اصلی باید به طور مشترک با مقاطعه کار فرعی برای تعهدات ناشی از این قانون کار در قبال، از قرارداد کار کارکنان مقاطعه کار فرعی و یا از توافق جمعی که مقاطعه کار فرعی است امضا شده است.

حقوق کارکنان کارفرما مدرسه باید از طریق تعامل خود را با مقاطعه کار فرعی محدود نمی شود، و هیچ کارفرمای اصلی - ارتباط مقاطعه کار فرعی ممکن است بین یک کارفرما و کارمند سابق خود است. در غیر این صورت، بر اساس مفهوم که اصل رابطه مقاطعه کار فرعی employer- مملو از یک عمل شبیه سازی شده بود، کارکنان پیمانکار فرعی باید به عنوان کارکنان کارفرما اصلی درمان می شود. فعالیت اصلی نباید تقسیم شود و اختصاص به پیمانکاران فرعی، به جز برای نیازهای عملیاتی و کاری مرتبط یا شغل نیاز به تخصص به دلایل فن آوری.

(بند اضافی: ماده 1/7 / 2006-5538 / 18) در نهادهای دولتی و سازمان و در مشارکت آنها مستقیم یا غیر مستقیم خود حداقل پنجاه درصد از سرمایه، در چارچوب مقررات 4734 هیچ قانونی مناقصه عمومی و یا دیگر قوانین، در به دنبال توافقنامه ساخته شده برای هدف از تهیه خدمات، افراد شاغل با استفاده از یک پیمانکار ممکن است به دست آوردن یک حق؛

الف) تا به موقعیت و یا الگوهای نیروی انسانی که متعلق به این نهادها، سازمان ها و مشارکت شود، منصوب

ب) از همه نوع از حقوق مالی و کمک های اجتماعی بهره مند شوند تعیین طبق مفاد قرارداد کار جمعی، قوانین پرسنل و یا دیگر قوانین مرتبط برای کارکنان که در موقعیت های یا الگوهای نیروی انسانی از این نهادها، سازمان ها و مشارکت کنند.

(بند اضافی: ماده 1/7 / 2006-5538 / 18): کارکنانی که از سوی کارفرمایان به غیر از پیمانکاران در محل های کار داده شده در مقاله هشت و افرادی که به طور مستقیم خود را با عقد قرارداد در نام آنها برای کار کار اختصاص داده است که است موضوع مناقصه به مفاد همین موضوع خواهد شد. برای کارمندانی که در مواضع و الگوهای نیروی انسانی از مشارکت است که در پایتخت موسسات، سازمان ها و مشارکت داده شده در مقاله هشت شرکت کار می کنند، مفاد ماده هشت مربوط به انتصاب آنها را به موقعیت و یا الگوهای نیروی انسانی از جمله موسسات، سازمان ها و مشارکت و یا خواسته های خود را از حقوق مالی و کمک های اجتماعی در نهادهای مانند، سازمان ها و مشارکت معتبر بهره مند شوند.

مقررات زیر ممکن است در قرارداد و مشخصات اضافه شده نمی توان بسته به تدارکات خدمات می شود ساخته شده؛

الف) برای دادن اقتدار تعیین افراد به کار گرفته شود و عزل و از آنها به موسسات دولتی، سازمان ها و مشارکت ها،

ب) برای ادامه اشتغال افراد که قبلا در همان محل کار به عنوان یک کارمند موقت و یا در چارچوب قراردادهای خدمات کار کرده است.

- اعلام استقرار

ماده 3. - کارفرما که مجموعه تا یا طول می کشد بیش استقرار تحت پوشش این قانون، که به طور کامل و یا تا حدودی ماهیت کسب و کار خود را تغییر، و یا که به طور دائم بسته به پایین استقرار با توجه به اتمام کار و یا به هر دلیل دیگر باید، در عرض یک ماه، اطلاع اداره منطقه ای از نیروی کار از نام و نام خانوادگی و یا علامت تجاری و آدرس و همچنین نام، نام خانوادگی و آدرس نمایندگان کارفرما، اگر وجود دارد.

پیمانکار فرعی نیز باید اطلاع رسانی با توجه به مقررات پیش بینی شده در جمله اول این مقاله را برای استقرار خود را به منظور تولید کالا یا خدمات در مقام خود به عنوان مقاطعه کار فرعی راه اندازی،.

- استثنا

ماده 4. - مفاد این قانون نباید به فعالیت ها و روابط استخدام ذکر شده در زیر اعمال می شود.

   الف) دریای حمل و نقل هوایی فعالیت ها،

   ب) در موسسات و کسب و کار استخدام حداقل 50 نفر (50 شامل) که در آن کار کشاورزی و جنگلداری انجام می گیرد.

   ج) هر کار ساخت و ساز مربوط به کشاورزی را که در محدوده اقتصاد خانواده می افتد،

   د) در آثار و صنایع دستی در خانه و بدون هر گونه کمک خارجی توسط اعضای خانواده یا بستگان نزدیک انجام تا 3 درجه سوم (3 درجه RD شامل)،

   ه) خدمات روزانه،

   ج) کارآموزان، بدون تعصب به مقررات در بهداشت و ایمنی شغلی،

   گرم) ورزشکاران،

   H) افرادی که تحت توانبخشی،

   من) موسسات استخدام سه کارمند یا کمتر و در حال سقوط در تعریف ارائه شده در ماده (2) قانون تجار و صنایع دستی کوچک،

با این حال، به شرح زیر مشمول این قانون می گردد.

   الف) عملیات بارگیری و تخلیه به و از کشتی ها در بنادر و مراحل فرود،

   ب) همه فعالیت های زمین مربوط به حمل و نقل هوایی،

   ج) صنایع دستی کشاورزی و فعالیت در کارگاه ها و کارخانه تولید ادوات، ماشین آلات و قطعات یدکی برای استفاده در عملیات کشاورزی،

   د) کار ساخت و ساز در موسسات کشاورزی،

   ه) کار در پارک ها و باغات انجام به روی عموم باز یا شرکت های فرعی به هر استقرار،

   ج) کار توسط تولید غذاهای دریایی که فعالیت ها توسط قانون کار دریایی پوشیده نیست و تلقی به کار کشاورزی.
 

- اصل برابر درمان

ماده 5. - بدون تبعیض بر اساس زبان، نژاد، جنس، عقیده سیاسی، اعتقاد فلسفی، مذهب و جنسیت یا مشابه دلایل مجاز در رابطه اشتغال است.

مگر اینکه دلایل ضروری برای درمان دیفرانسیل وجود دارد، کارفرما باید هرگونه تبعیض میان تمام وقت و کارمند پاره وقت و یا یک کارمند کار تحت قرارداد کار مدت ثابت (قرارداد ساخته شده برای یک دوره محدود) و یک کار تحت را قرارداد کار باز (قرارداد ساخته شده برای یک دوره نامحدود).

به جز دلایل بیولوژیکی و یا به دلایل مربوط به ماهیت کار، کارفرما باید هر گونه تبعیض به دلیل کارکنان را ندارد، یا به طور مستقیم یا غیر مستقیم، در برابر یک کارمند در نتیجه گیری، شرایط، اجرا و خاتمه (او) قرارداد کار خود رابطه جنسی و یا زنان و زایمان.

پاداش دیفرانسیل برای مشاغل مشابه و یا برای کار با ارزش برابر جایز نیست.

اجرای مقررات حراست با توجه به جنس کارکنان نباید توجیه پرداخت او (او) دستمزد پایین تر است.

اگر کارفرما نقض مقررات فوق در اجرای یا فسخ رابطه اشتغال، کارمند ممکن است جبران تقاضای او (او) چهار ماه دستمزد به علاوه ادعاهای دیگر که او (او) است محروم شده اند. ماده 31 اتحادیه های کارگری قانون محفوظ است.

در حالی که مقررات ماده 20 محفوظ است، بار اثبات در رابطه با نقض بالا - مقررات اعلام شده توسط کارفرما بر کارمند.

با این حال، اگر کارمند یک احتمال قوی چنین نقض نشان می دهد، بار اثبات که تخلف ادعا است تحقق نخواهد به کارفرما استراحت.
 

- انتقال از استقرار و یا یکی از بخش های آن

ماده 6. - هنگامی که، با توجه به یک معامله قانونی، ایجاد و یا یکی از بخش های آن است به فرد دیگری منتقل می شود، قرارداد کار موجود در ایجاد و یا در بخش مربوط به تاریخ انتقال انتقال باید در به انتقال با تمام عبور حقوق و تعهدات درگیر شده است.

در محاسبه تمام حقوق بر اساس طول کارکنان از خدمات، انتقال (کارمند جدید) باید عمل می کنند، در رابطه با معاملات مربوط به کارمند، با توجه به تاریخ که در آن کارمند کار تحت انتقال دهنده آغاز شده بود (کارفرمای قبلی ).

در انتقال اجرا شده در مطابق با مفاد فوق، انتقال دهنده و انتقال گیرنده باید به طور مشترک برای تعهدات که قبل از انتقال محقق و که باید در تاریخ انتقال defrayed شود مسئول خواهد بود.

مسئولیت انتقال دهنده محدود است، با این حال، به دو - دوره سال پس از تاریخ انتقال.

مقررات در مسئولیت مشترک نخواهد بود در مواردی که شرکت های بزرگ (شخصیت حقوقی) وضعیت متوقف به عنوان یک نتیجه از ادغام، مشارکت و یا که در آن نوع شرکت تغییر کرده است وجود داشته باشد.

انتقال دهنده یا انتقال گیرنده مجاز به فسخ قرارداد اشتغال صرفا به دلیل انتقال از استقرار و یا یک بخش آن، و نه باید انتقال حق کارمند به فسخ قرارداد فقط برای ایجاد کند. حق انتقال دهنده یا انتقال گیرنده به فسخ به دلایل ضروری با تغییرات اقتصادی، تکنولوژیکی و یا سازمانی محفوظ است. بنابراین کارفرما و حق کارکنان به شکستن قرارداد فقط برای ایجاد کند.

مقررات مندرج در فوق نباید به دلیل عجز از پرداخت دیون کارفرما قابل اجرا در صورت انتقال از استقرار به عنوان یک نتیجه از انحلال دارایی کارفرما.

- رابطه اشتغال موقت

ماده 7. - رابطه اشتغال موقت، ایجاد شده است که به منظور کار انجام شده مشابه به آنچه که کارمند انجام شده بود، کارفرما انتقال کارمند، پس از اخذ رضایت کتبی خود را در زمان انتقال، به استقرار یکی دیگر از درون ساختار همان شرکت برگزاری و یا همان گروه از شرکت ها، و یا به کارفرما است. در حالی که در این مورد قرارداد کار بین کارفرما و همچنان به در اثر، کارمند موظف به انجام کار برای کارفرما با آنها رابطه اشتغال موقت ایجاد شده است. در حالی که کارفرما که حزب به رابطه اشتغال موقت است که حق را به دستورات به کارمند، او تحت تعهد به ارائه کارمند با آموزش های لازم در برابر خطرات بهداشتی و ایمنی است.

رابطه اشتغال موقت ممکن است برای یک دوره به بیش از شش ماه برقرار شد، و آن را ممکن است دو بار تمدید، اگر نیاز است.

تعهد (انتقال دهنده) کارفرما به پرداخت دستمزد کارکنان باید ادامه یابد. کارفرما با آنها رابطه اشتغال موقت ایجاد شده است (انتقال) باید به طور مشترک با کارفرما (انتقال دهنده) برای عدم پرداخت حقوق کارکنان را برای دوره که در طی آن کارکنان در تاسیس و همچنین برای وظیفه مشغول بود برای محافظت از کارکنان و مسئول پرداخت کمک امنیت اجتماعی است.

برای پرداخت خسارت، که کارمند است با توجه به تقصیر خود او در ارتباط با استقرار و اشتغال وارد، کارمند مسئول به کارفرما با آنها رابطه اشتغال موقت ایجاد شده است باشد.

مگر آن که خلاف را می توان از قرارداد کار موقت از کارکنان استنباط از مفاد این قانون مربوط به سایر حقوق و تعهدات از کارکنان نیز باید به رابطه خود با کارفرما با آنها رابطه اشتغال موقت ایجاد شده است اعمال می شود.

در صورت کارفرما که تا کنون بیش از کارمند گرفته به طور موقت حزب به اختلاف کار جمعی است که اعتصاب و قفل کردن مرحله رسیده، کارمند باید در کار در طول اجرای اعتصاب و قفل کردن درگیر نمی شود. مفاد ماده 39 از قانون شماره 2822 در قراردادهای جمعی، اعتصاب و یا اخراج می شوند، با این حال می باشد. کارفرما انتقال دهنده باید چنین کارکنان در کار در ایجاد خود شرکت کنند.

در موسسات که در آن اخراج جمعی صورت گرفته است، هیچ رابطه اشتغال موقت ممکن است در شغل تحت تاثیر اخراج جمعی در دوره شش ماهه پس از اخراج جمعی است.

فصل 2 "قرارداد کار؛ انواع و فسخ"

- تعریف و فرم

ماده 8. - قرارداد کار توافقنامه در رابطه به یک حزب (کارمند) متعهد به انجام کار در تبعیت به طرف دیگر (کارفرما) کسی که متعهد به او پاداش پرداخت شده است. قرارداد کار منوط به هر شکل خاص نیست مگر آن که خلاف است که توسط قانون تصریح شده است.

فرم نوشته شده است برای قرارداد کار با مدت زمان ثابت یک سال یا بیشتر مورد نیاز است، چنین اسناد مکتوب از مالیات تمبر و انواع هزینه معاف هستند.

در مواردی که هیچ قرارداد نوشته شده ساخته شده است، کارفرما موظف به ارائه کارمند با یک سند نوشته شده است، در عرض دو ماه در آخرین، نشان دادن شرایط عمومی و خاص از کار، زمان کار روزانه یا هفتگی، پایه دستمزد و هر گونه مکمل دستمزد، فواصل زمانی را برای پاداش، مدت زمان اگر یک قرارداد بلند ثابت است، و شرایط مربوط به فسخ قرارداد. این بخش باید در مورد قراردادهای مدت ثابت که مدت زمان بیش از یک ماه نمی صدق نمی کند. اگر قرارداد کار است قبل از گذشت دو ماه تمام شده، این اطلاعات باید به کارکنان در فرم نوشته شده در تاریخ انقضا در آخرین ابلاغ شده است.

- آزادی برای تعیین نوع و شرایط قرارداد کار

ماده 9  - احزاب رایگان به منظور جلب قرارداد کار را به شیوه ای متناسب با نیازهای خود، بدون تعصب به محدودیت توسط قانون آورده است.

قرارداد کار باید برای قطعی (مدت ثابت) و یا نامحدود (باز) دوره ساخته شده است. از نظر نحوه کار، این قراردادها ممکن است در یک زمان کامل و یا صورت پاره وقت، و یا با یک (مشروط) دوره آزمایشی یا شکل دیگر نیز ممکن این نتیجه رسیدند.

- قرارداد کار در کار مستمر و گذرا

ماده 10. - استخدام که، با توجه به ماهیت آن، طول می کشد تنها تا 30 روز گذرا است. و اشتغال است که نیاز به یک دوره طولانی تر مستمر است.

مواد 3، 8، 12، 13، 14، 15، 17، 23، 24، 25، 26، 27، 28، 29، 30، 31، 34، 53، 54، 55، 56، 57، 58، 59، 75 ، 80 و انتقالی ماده 6 این قانون نخواهد بود در قرارداد کار ساخته شده برای کار زودگذر. اگر اشتغال گذرا است و مفاد تعهدات قانون در مورد مسائل موجود در این مقالات اعمال می شود.

- قرارداد کار برای A (ثابت) بلند قطعی و برای نامحدود مدت (باز)

ماده 11  - قرارداد کار تلقی که برای یک دوره نامحدود که در آن رابطه اشتغال است که در یک دوره ثابت نیست ساخته شده است. قرارداد کار برای یک دوره محدود است که بین کارفرما و کارمند در فرم نوشته شده، که دارای یک مدت مشخص و یا است که در ظهور شرایط عینی مانند از اتمام یک کار خاص و یا ماتریالیزه خاص بر اساس نتیجه گرفت رویداد.

قرارداد کار برای یک دوره محدود باید به جز زمانی که یک دلیل ضروری است که ممکن است ضرورت تکرار (زنجیره ای) قرارداد وجود دارد به نتیجه نرسد بیش از یک بار. در غیر این صورت، قرارداد کار تلقی که برای یک دوره نامحدود از همان ابتدا ساخته شده است.

قرارداد های زنجیره ای بر اساس دلایل ضروری باید وضعیت خود را به عنوان قرارداد ساخته شده برای یک دوره محدود حفظ کند.

- محدودیت بر تمایز بین ثابت مدت و قراردادها باز

ماده 12  - کارمند مشغول به کار تحت قرارداد کار برای یک دوره محدود نباید در معرض به دیفرانسیل درمان در رابطه با یک کارمند مقایسه کار تحت قرارداد کار برای مدت نامحدود.

مقدار بخش برای یک دوره زمانی داده مربوط به دستمزد و مزایای دیگر پولی به کارمند مشغول به کار تحت یک قرارداد ثابت مدت مزبور به نسبت طول زمان که در طی آن کارکنان کار کرده است پرداخت می شود داده می شود. در مواردی که ارشد (طول خدمت) در ایجاد و یا همان همان شرکت به عنوان معیار به منظور استفاده از یکی از مزایای اشتغال درمان، معیار ارشد پیش بینی برای یک کارمند مقایسه کار تحت قرارداد باز باید اعمال شود به یک کارمند با یک قرارداد ثابت مدت، مگر اینکه دلیل توجیه استفاده از یک معیار ارشد مختلف برای کارمند مشغول به کار تحت یک قرارداد ثابت مدت وجود دارد.

کارمند مقایسه کسی است که تحت قرارداد باز در همان یا یک کار را در ایجاد به کار است. اگر چنین یک کارمند در ایجاد، و سپس یک کارمند با یک قرارداد باز انجام و یا همان یک کار مشابه در ایجاد مقایسه افتادن به همان شاخه از فعالیت به عنوان کارمند مقایسه در نظر گرفته نشده است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (330,690 امتیاز)
- پاره وقت و تمام وقت قرارداد کار

ماده 13  - قرارداد کار باید به عنوان یک قرارداد پاره وقت که در آن نرمال زمان کار هفتگی از کارمند، بطور قابل توجهی در رابطه کوتاه به یک کارمند مقایسه کار تمام وقت ثابت شده است در نظر گرفته.

کارمند مشغول به کار تحت یک قرارداد اشتغال پاره وقت باید قرار گیرد به دیفرانسیل درمان نسبت TA یک کارمند تمام وقت در مقایسه صرفا به دلیل قرارداد خود را پاره وقت است، مگر اینکه یک دلیل موجه برای درمان دیفرانسیل وجود دارد. مزایای بخش به به یک کارمند نیمه وقت در رابطه با حقوق و مزایای دیگر پولی باید مطابق به مدت زمان کار خود را متناسب با یک کارمند مقایسه کار تمام وقت پرداخت می شود قرار بگیرد.

کارمند مقایسه کسی است که در همان یا یک کار را در ایجاد به کار تمام وقت است. در صورت چنین یک کارمند در ایجاد وجود ندارد، یک کارمند با یک قرارداد تمام وقت انجام کار یکسان یا مشابه در استقرار مناسب که می افتد به همان شاخه از فعالیت به عنوان کارمند مقایسه در نظر گرفته.

اگر موقعیت های خالی مناسب برای مدارک تحصیلی از کارکنان شاغل در ایجاد وجود دارد، درخواست کارکنان به حرکت به تمام وقت از مشاغل پاره وقت و یا بالعکس باید در نظر گرفته شود. جای خالی باید بدون تاخیر اعلام کرد.

- کار بر روی CALL

ماده 14. - رابطه اشتغال که پیش بینی عملکرد کار توسط کارمندان بر ظهور نیاز به خدمات خود، به عنوان آن را در قرارداد اشتغال نوشته شده موافقت کرد، واجد شرایط به عنوان یک قرارداد اشتغال پاره وقت بر اساس کار در تماس بگیرید.

در صورت طول زمان کار کارمند است توسط احزاب از نظر برش زمان مانند یک هفته، ماه و یا سال مشخص نشده است، زمان کار هفتگی در نظر گرفته می شده اند به عنوان بیست ساعت ثابت شده است. کارمند با توجه به دستمزدهای صرف نظر از اینکه آیا یا نه او در کار در طول زمان برای کار بر روی پاسخ اعلام کرد مشغول برخوردار شوند.

مگر آن که خلاف تصمیم گرفته شده است، کارفرما که حق درخواست کارمند به انجام تعهد خود را به کار بر پاسخ باید پاسخ گفت که دست کم چهار روز در پیش.

کارمند موظف است برای انجام کار بر پاسخ در درون محدودیت زمانی به او گفت ابلاغ شده است. اگر زمان کار روزانه شده است در قرارداد تصمیم گرفت، کارفرما باید کارمند در محل کار برای حداقل چهار ساعت متوالی در هر تماس می کنند.

- قرارداد کار با یک محاکمه (مشروط) بند

ماده 15. - اگر طرفین توافق کرده اند که عبارتند از یک بند محاکمه در قرارداد کار، مدت زمان مدت محاکمه باید دو ماه تجاوز نمی کند. با این حال، دوره آزمایشی ممکن است تا چهار ماه با توافق جمعی گسترش است.

در مدت محاکمه احزاب رایگان به فسخ قرارداد کار بدون نیاز به رعایت مدت متوجه و بدون نیاز به پرداخت غرامت هستند. حق کارکنان به دستمزد و حقوق دیگر برای روز کار کرده محفوظ است.
 

- قرارداد کار بر اساس یک "قرارداد باند"

ماده 16. - قرارداد منعقد شده بین کارفرما و یک باند از کارکنان ارائه شده توسط یکی از کارکنان اقدام به عنوان رهبر این باند است که به نام یک قرارداد باند.

قرارداد باند باید در نوشته شده بدون در نظر گرفتن فرم از مدت زمان قرارداد کار که از آن نشأت گرفته خواهد ساخته شده است. قرارداد باند باید هویت و دستمزد هر یک از کارکنان به طور جداگانه مشخص کنید.

هنگامی که هر یک از کارکنان به نام در قرارداد باند کار آغاز می شود، قرارداد کار تلقی که بین کارفرما و کارمند با شرایط مشخص شده در قرارداد باند منعقد شده است. با این حال، ارائه ماده 110 از تعهدات قانون همچنین به قرارداد باند اعمال می شود.

کارفرما یا نماینده وی باید دستمزد کارکنان به طور جداگانه پرداخت به عنوان هر یک از کارکنان به نام در قرارداد باند کار آغاز می شود. برای اقدام به رهبر این باند را به عنوان یک واسطه یا به هر دلیل دیگر، هیچ کسر ممکن است به نمایندگی از رهبر این باند از دستمزد کارکنان که باند ساخته شده است.

- اطلاعیه پایان

ماده 17. - قبل از پایان دادن به قرارداد اشتغال مستمر ساخته شده برای یک دوره نامحدود، یک اخطار به طرف دیگر باید توسط حزب فسخ خدمت کرده است.

قرارداد پس از آن خاتمه:

   الف) در مورد یک کارمند که اشتغال کمتر از شش ماه به طول انجامید، در پایان هفته دوم پس از وعده اخطار به طرف دیگر.

   ب) در مورد یک کارمند که اشتغال برای شش ماه یا بیشتر به طول انجامید اما برای سال کمتر از یک و نیم، در پایان هفته چهارم پس از وعده اخطار به طرف دیگر.

   ج) در مورد یک کارمند که اشتغال برای یک سال و نیم یا بیشتر اما برای کمتر از سه سال به طول انجامید، در پایان هفته ششم پس از وعده اخطار به طرف دیگر.

   د) در مورد یک کارمند که اشتغال برای بیش از سه سال به طول انجامید، در پایان هفته هشتم پس از وعده اخطار به طرف دیگر.

این حداقل دوره ها و ممکن است در قرارداد بین طرفین افزایش یافته است.

حزب کسی که توسط حکومت پایبند نیست به خدمت متوجه خواهد جبران پوشش دستمزد که به مدت متوجه مطابقت پرداخت.

کارفرما ممکن است قرارداد کار با پرداخت در پیشبرد دستمزد مربوط به مدت از اطلاع فسخ.

کارفرما عدم رعایت حاکمیت دادن اطلاع و یا فسخ قرارداد کار خود را با پرداخت در پیشبرد دستمزد مربوط به مدت متوجه خواهد به اجرای مواد 18،19،20 و 21 این قانون مانع است. در مواردی که قرارداد کار از کارکنان که در خارج از محدوده مقالات 18،19،20 و 21 این قانون با تعریف از بخش من ماده 18 توسط ورزش سوء استفاده از حق فسخ به پایان رسید شده است قرار می گیرند، کارمند باید پرداخت شود جبران خسارت بالغ بر سه برابر دستمزد برای مدت اطلاع می دهد. اگر حکومت به دادن اطلاع است یا مشاهده نشده است، کارمند باید جبران اضافی (توجه پرداخت) مطابق با بخش 4 بالا پرداخت می شود.

در محاسبه غرامت مطابق با این ماده و همچنین پرداخت اطلاع قبلی پیشرفت پرداخت می شود، تمام مزایای پولی به علاوه مزایای دیگر است که می تواند در شرایط پولی ناشی از قرارداد و از قانون اندازه گیری می شود را در نظر در علاوه بر این گرفته شده به دستمزد تعریف شده در بخش 1 از ماده 32.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (330,690 امتیاز)
- توجیه فسخ با دلیل معتبر

ماده 18. - کارفرما، که خاتمه قرارداد یک کارمند مشغول را برای مدت نامعلوم، که در یک نهاد با سی یا بیشتر کارگران و که در دیدار حداقل ارشد شش ماه به کار، باید در یک دلیل معتبر برای چنین ختم بستگی دارد در ارتباط با ظرفیت یا رفتار کارمند و یا بر اساس نیازهای عملیاتی از استقرار و یا خدمات.

در محاسبه ارشد شش ماه، مدت زمان برشمرده شده در ماده 66 باید در نظر گرفته شود.

در بر داشت زیر، از جمله، باید یک دلیل معتبر برای فسخ تلقی نمی:

   الف) عضویت در اتحادیه یا شرکت در فعالیت های اتحادیه خارج از ساعات کار و یا با رضایت از کارفرما، در عرض چند ساعت کار؛

   ب) اقدام و یا داشتن در ظرفیت، و یا به دنبال دفتر به عنوان، نماینده اتحادیه عمل؛

   ج) پر کردن از شکایت و یا مشارکت در اقدامات علیه یک کارفرما شامل موارد نقض قوانین و مقررات یا توسل به مقامات ذیصلاح اداری یا قضایی؛

   د) نژاد، رنگ، جنس، وضعیت تاهل، مسئولیت های خانوادگی، بارداری، مذهب، عقیده سیاسی، استخراج ملی یا خاستگاه اجتماعی؛

   ه) غیبت از کار در طول مرخصی زایمان هنگامی که کارگران زن باید در کار درگیر نمی شود، همانطور که در ماده 74 پیش بینی شده؛

   ج) غیبت از کار در طول دوره انتظار به علت بیماری یا حادثه پیش بینی شده در ماده 25 از قانون کار، بخش من (ب).

"شش ماه" حداقل ارشد (طول خدمت) از کارمند باید بر اساس مجموع دوره اشتغال خود را در یک یا موسسات از کارفرما محاسبه می شود. در صورت کارفرما بیش از یک استقرار در همان شاخه از فعالیت، تعداد کارکنان باید بر اساس تعداد کل کارکنان در این موسسات تعیین می شود.

این مقاله و مواد 19 و 21 و آخرین بخش از ماده 25 نخواهد بود به نماینده کارفرما و دستیاران او مجاز به مدیریت کل شرکت و همچنین نماینده مدیریت استقرار کامل کارفرمایان اما است که همچنین مجاز به جذب و به فسخ کارکنان.

- روش در ختم

ماده 19. - اطلاع از ختم باید توسط کارفرما داده شده در از شامل علت قطع است که باید در نظر روشن و دقیق مشخص شود نوشته شده است.

استخدام کارمند مشغول تحت قرارداد با مدت باز باید به دلایل مربوط به رفتار یا عملکرد کارگر خاتمه نه قبل از او یک فرصت برای دفاع از خود در برابر اتهامات ساخته شده ارائه شده است. حق کارفرما برای شکستن قرارداد کار مطابق با ماده 25 / II از قانون کار (برای سوء رفتار جدی و یا رفتار مخرب و یا غیر اخلاقی از کارمند)، با این حال، می باشد.

- روش درخواست تجدید نظر علیه فسخ

ماده 20. - کارمند که ادعا می کند که هیچ دلیلی برای فسخ قرارداد کار خود و یا کسانی که به او داده شد معتقد است که دلایل نشان داده شده معتبر برای توجیه ختم مجاز به تسلیم درخواست تجدید نظر علیه که فسخ با دادگاه کار در عرض یک ماه پس از اطلاع از ختم. در صورتی که شرط داوری در قرارداد جمعی و یا اگر طرفین توافق وجود دارد، اختلاف نیز ممکن است به داوری خصوصی در مدت مشابه از زمان ارجاع شود.

بار اثبات که فسخ در یک دلیل معتبر باید به کارفرما استراحت بود. با این حال، بار اثبات باید در کارکنان اگر او ادعا می کند که فسخ در یک دلیل مختلف از یکی از ارائه شده توسط کارفرما بود.

دادگاه باید روش سریع شنوائی درخواست و نتیجه گیری در مورد ظرف مدت دو ماه. در مورد تصمیم دادگاه تجدید نظر است، دادگاه فرجام باید حکم قطعی خود را در عرض یک ماه صادر کند.

- پیامدهای فسخ بدون دلیل معتبر

ماده 21. - اگر دادگاه یا داور نتیجه می گیرد که فسخ ناموجه است، زیرا بدون هیچ دلیل معتبر داده شده است و یا دلیل ادعا نامعتبر است، کارفرما باید تعامل مجدد کارمند در کار در عرض یک ماه. اگر پس از استفاده از کارمند، کارفرما به او دوباره درگیر در کار، جبران نمی شود کمتر از چهار ماه کارکنان، حقوق و دستمزد و نه بیش از هشت ماه خود را دستمزد باید به او توسط کارفرما پرداخت می شود.

در حکم خود حاکم ختم نامعتبر، دادگاه نیز باید میزان غرامت در صورت به کارمند پرداخت می شود او دوباره درگیر در کار نیست تعیین.

کارمند باید به مجموع چهار ماه از دستمزد خود را و حقوق دیگر پرداخت می شود تا برای آن زمان او دوباره درگیر نیست در کار تا زمانی که نهایی حکم دادگاه. اگر پرداخت اطلاع قبلی پیشرفت یا حق سنوات در حال حاضر به کارمند ابقاء پرداخت شده است، آن را باید از جبران خسارت محاسبه مطابق با بخش های مذکور کسر خواهد شد. اگر مدت متوجه داده شده است و نه اطلاع قبلی پیشرفت پرداخت پرداخت می شود، دستمزد مربوط به مدت متوجه نیز باید به کارمند دوباره درگیر در کار نیست پرداخت شود.

برای تعامل مجدد در کار، کارمند باید یک برنامه به کارفرما ظرف مدت ده روز کاری از تاریخ که در آن در حکم دادگاه نهایی را به او ابلاغ شد است. اگر کارمند ظرف مدت مذکور از زمان صدق نمی کند، فسخ معتبر تلقی می شود، که در این صورت کارفرما برگزار خواهد شد تنها برای عواقب قانونی که فسخ مسئول است.

مقررات بخش های 1،2 و 3 این ماده باید توسط هر شرایط آنچه تغییر نیست. هر گونه توافق مقررات به خلاف باید تهی و خالی تلقی می شود.

- تغییر در شرایط کار و فسخ قرارداد

ماده 22. - هر گونه تغییر توسط کارفرما در شرایط کار بر اساس قرارداد کار، در قوانین کار که به قرارداد ضمیمه، و در منابع مشابه و یا شیوه های محل کار، ممکن است ساخته شده تنها پس از اخطار کتبی توسط او را خدمت به کارمند. تغییراتی که در انطباق با این روش و نه توسط کارمندان در فرم نوشته شده در ظرف شش روز کاری پذیرفته باید کارمند متصل نیست. اگر کارمند این پیشنهاد را برای ایجاد تغییر در این دوره را قبول نمی کند، کارفرما ممکن است قرارداد کار با احترام به مدت از اطلاع فسخ، به شرطی که او در فرم نوشته شده نشان می دهد که تغییر ارائه شده بر دلیل معتبر و یا بر اساس یکی دیگر از معتبر وجود دارد علت قطع. در این مورد کارمند ممکن است کت و شلوار با توجه به مقررات مواد 17 و 21 فایل.

با توافق دو جانبه طرفین ممکن است همیشه شرایط کار را تغییر دهید. تغییر در شرایط کار ممکن است عطف به ماسبق شود.

- مسئولیت کارفرمای جدید

ماده 23. - اگر کارمند کار برای یک کارفرما تحت یک قرارداد با یک دوره معین یا نامعین واریز اشتغال قبل از انقضای مدت ثابت یا بدون احترام به دوره متوجه و اشتغال تحت کارفرمای دیگری می پذیرد، کارفرما جدید نیز به طور مشترک با مسئول کارمند، علاوه بر مسئولیت کارکنان برای پایان دادن به قرارداد در این مد، در موارد زیر؛

   الف) اگر کارفرما جدید باعث شده است که کارکنان به عمل در این روش،

   ب) اگر کارفرمای جدید خود مشغول داشته است کارمند در کار حتی اگر او عمل کارکنان آگاه بود، و یا

   ج) اگر کارفرمای جدید کارمند در خدمت او پس از تبدیل شدن عمل دومی آگاه حفظ کرده است.

- حق کارکنان به شکستن قرارداد برای هدفی عادلانه

ماده 24. - کارمند حق دارد به شکستن قرارداد، که آیا برای قطعی و یا یک دوره نامحدود، قبل از انقضای آن و یا بدون نیاز به رعایت دوره اطلاع مشخص شده، در موارد زیر. I. دلایل بهداشتی

         الف) اگر عملکرد کار مندرج در قرارداد به خطر می اندازد سلامت کارکنان و یا زندگی برای یک دلیل آن غیر ممکن به پیش بینی در زمان انعقاد قرارداد بود.

         ب) اگر کارفرما، نماینده خود و یا یک کارمند دیگر که به طور مداوم در نزدیکی کارکنان و کسی که با او در ارتباط مستقیم است از یک بیماری آلوده و یا از یک بیماری با انجام وظایف خود ناسازگار رنج می برند.

II. برای رفتار غیر اخلاقی، ناشایست یا مخرب و یا سایر رفتارهای مشابه

         الف) اگر در هنگام انعقاد قرارداد، کارفرما کارمند با بیان شرایط کار نادرست و یا با دادن اطلاعات نادرست یا با ارائه اطلاعات نادرست در مورد هر نقطه ضروری از قرارداد گمراه؛

         ب) اگر کارفرما گناه از هر گفتار یا عمل تشکیل یک جرم علیه افتخار و یا شهرت از کارمند و یا یک عضو از خانواده کارکنان است، و یا اگر او را آزار جنسی کارمند؛

         ج) اگر حملات کارفرما و یا تهدید کارمند و یا یک عضو از خانواده خود را به مرتکب یک عمل غیر قانونی، و یا مرتکب جرم علیه کارمند و یا یک عضو از خانواده خود است که مجازات حبس یا سطوح جدی و اتهامات بی اساس علیه کارمند در امور موثر افتخار او.

         د) اگر، در مواردی که کارمند جنسی توسط کارکنان دیگر و یا توسط اشخاص ثالث در ایجاد آزار و اذیت قرار شد، اقدامات کافی گرفته نشده اند هر چند کارفرما از انجام چنین مطلع شد؛

         ه) اگر کارفرما نتواند به بیرون یک حساب دستمزد و یا به پرداخت دستمزد در انطباق با قانون کار و شرایط قرارداد؛

         ج) اگر، در مواردی که دستمزد را در یک نرخ قطعه یا وظیفه ثابت شده است، کارفرما اختصاص کارمند قطعات کمتر و یا یک کار کوچکتر از شرط شده بود و نتواند به خوبی این کمبود با اختصاص او کار اضافی در یک روز دیگر، و یا اگر او نتواند برای اجرای شرایط استخدام.

III. فورس ماژور

      فورس ماژور نیاز تعلیق از کار را برای بیش از یک هفته در ایجاد که در آن کارمند در حال کار.

- شکستن قرارداد کار با ابتکار عمل از کارفرما (خلاصه فسخ)

ماده 25. - کارفرما ممکن است قرارداد قبل از انقضای آن و یا بدون نیاز به پیروی از دوره اطلاع تجویز می شوند، در موارد زیر شکستن، که آیا برای یک دوره معین یا نامعین،:

I. دلایل بهداشتی

         الف) اگر کارمند یک بیماری قرارداد است و یا دچار آسیب با توجه به اقدام عمدی خود، زندگی سست و مستی، و در نتیجه به مدت سه روز پی در پی وجود ندارد و یا بیش از پنج روز کاری در هر ماه است.

         ب) اگر کمیته بهداشت تعیین کرده است که درد و رنج غیر قابل درمان و ناسازگار با انجام وظایف کارکنان است. در موارد بیماری و یا تصادف که مربوط به گسل کارمند نیست و که به دلایل خارج از آن مندرج در (الف) فوق و در موارد حاملگی و یا سلول، کارفرما حق دارد مجموعه به فسخ قرارداد در صورت بهبودی از بیماری یا آسیب برای بیش از شش هفته فراتر از دوره اطلاع مندرج در ماده 17. مجموعه در موارد حاملگی و یا سلول ادامه می دهد، دوره فوق الذکر در پایان دوره آغاز مندرج در اصل 74. هیچ حقوق و دستمزد هستند برای پرداخت می شود دوره که در طی آن کارکنان نتواند به گزارش به کار به دلیل تعلیق قرارداد (او) است. II. برای رفتار غیر اخلاقی، ناشایست یا مخرب و یا سایر رفتارهای مشابه

         الف) اگر در هنگام انعقاد قرارداد، کارمند کارفرما به دروغ ادعا که دارای مدارک تحصیلی و یا برای برآوردن نیازهای که ویژگی ضروری از قرارداد، و یا با دادن اطلاعات نادرست و یا ارائه اطلاعات نادرست را تشکیل می دهند را گمراه؛

         ب) اگر کارمند گناه از هر گفتار یا عمل تشکیل یک جرم علیه افتخار و یا کرامت از کارفرما یا یکی از اعضای خانواده اش، و یا سطح اتهامات بی اساس علیه کارفرما در امور موثر در افتخار و یا کرامت دوم است؛

         ج) اگر کارمند جنسی مورد آزار و اذیت یک کارمند دیگر از کارفرما.

         د) اگر حملات کارمند یا کارفرما، یک عضو از خانواده اش و یا یک کارمند هموطنان، تهدید و یا اگر او را نقض مفاد ماده 84؛

         ه) اگر کارمند مرتکب یک عمل نادرست علیه کارفرما، مانند نقض اعتماد، سرقت و یا افشای اسرار تجاری کارفرما؛

         ج) اگر کارمند مرتکب جرم در محل از تعهد که مجازات با هفت روز یا حبس بیشتر بدون آزادی مشروط؛

         گرم) اگر بدون اجازه کارفرما و یا یک دلیل خوب، کارمند از کار برای دو روز متوالی وجود ندارد، یا دو بار در یک ماه در روز کار پس از یک روز استراحت و یا در سه روز کاری در هر ماه.

         ساعت) اگر کارمند امتناع، پس از هشدار داد، به انجام وظایف خود؛

         ) اگر هم عمدا و یا از طریق سهل انگاری فاحش کارمند به مخاطره می اندازد ایمنی یا خسارت ماشین آلات، تجهیزات و یا مقالات و یا مواد دیگر در مراقبت از خود، که آیا این اموال کارفرما یا نه، و این آسیب میتواند با پرداخت سی روز خود را نمی شود افست.

III. فورس ماژور:

      فورس ماژور جلوگیری از کارکنان از انجام وظایف خود برای بیش از یک هفته است.

IV. اگر با توجه به کارمند بودن را بازداشت و یا به دلیل دستگیری او گرفته شده است، غیبت او را از کار بیش از دوره متوجه موضوع ماده 17.

کارمند ممکن است طرح دعوی در دادگاه با توجه به مقالات 18،20 و 21 با این ادعا که فسخ شد در انطباق با بخش های ذکر شده در بالا نیست فایل.

- مدت مقرر است که در آن حق فسخ خلاصه ممکن است اعمال

ماده 26. - حق شکستن قرارداد کار برای رفتار غیر اخلاقی، ناشایست یا مخرب از طرف دیگر ممکن است پس از شش روز کاری از دانستن حقایق پس از یک سال پس از ارتکاب عمل اعمال نمی کند، و در هر صورت، سپری شده است. "یک سال" محدودیت قانونی نخواهد بود، با این حال، اگر کارمند منافع مادی از عمل مربوط اقتباس کرده است.

کارمند یا کارفرما که فسخ است قرارداد برای هر یک از دلایل بالا در دوره مشخص شده در بند بالا اشاره شد حق دارد به ادعای غرامت از طرف دیگر.

- از مرخصی NEW اشتغال

ماده 27. - در طول مدت متوجه کارفرما باید کارمند اجازه به دنبال اشتغال جدید در عرض چند ساعت کار بدون هیچ گونه کسر از حقوق و دستمزد او عطا کند. ساعت اختصاص داده شده به این منظور نباید کمتر از دو ساعت در روز و اگر کارمند در خواست چنین ساعت ها به هم اضافه شده و گرفته شده در یک زمان. اما اگر کارمند آرزوهای خود را به این ساعت در یک زمان، او باید به طوری که در روزهای قبل از روز که در آن کار خود را متوقف و باید کارفرما در اطلاع است.

اگر کارفرما اجازه به دنبال اشتغال جدید را نخواهد و یا اجازه می دهد تا زمان کمتر از که در این مقاله تصریح شده، او باید کارمند دستمزد مربوط به زمان که او تحت عنوان شد پرداخت.

اگر کارفرما باعث می شود کار کارمند در طول زمان برای دنبال اشتغال جدید اجازه داده می شود، او باید کارمند دو برابر مقدار دستمزد او مجاز است به جبران حتی برای هیچ کار در طول زمان است که باید به دنبال شغلی جدید مجاز می باشد.

- گواهی استخدام

ماده 28. - کارفرما باید کارمند ترک اشتغال با گواهی بیان ماهیت و مدت اشتغال تزیین.

کارمندی که از دست دادن و یا کارفرما جدید که استخدام کرده است او ممکن است جبران خسارت از کارفرمای قبلی برای شکست دومی به ارائه گواهی در زمان مقرر و یا برای اطلاعات نادرست موجود در گواهی را رنج می برد.

چنین گواهی از مالیات و هزینه معاف است.

- اخراج جمعی

ماده 29. - هنگامی که کارفرما می اندیشد ختم جمعی به دلیل ماهیت اقتصادی، تکنولوژیکی، ساختاری و یا مشابه ضروری با الزامات سازمانی، ایجاد و یا فعالیت، او باید اتحادیه مغازه استوارت، به اداره منطقه ای مربوطه کار ارائه و دفتر استخدام عمومی با اطلاعات نوشته شده حداقل 30 روز قبل از در نظر گرفته شده اخراج.

اخراج جمعی زمانی رخ می دهد،

   a) در موسسات استخدام بین 20 و 100 کارمند، حداقل 10 نفر از کارکنان؛ و

   ب) در موسسات استخدام بین 101 و 300 کارمند، حداقل 10 درصد از کارکنان؛ و

   ج) در موسسات استخدام 301 و بیشتر کارگران، حداقل 30 نفر از کارکنان، به مطابق با ماده 17 در همان تاریخ یا در تاریخ های مختلف در عرض یک ماه به اتمام برسد.

مکاتبات گفت باید شامل دلیلی برای اخراج فکر، تعداد و گروه های به تحت تاثیر قرار باید اخراج و همچنین مدت زمانی که روش ختم به احتمال زیاد به.

مشاوره با اتحادیه مغازه مباشرین به محل پس از اطلاع رسانی گفت: باید با اقدامات مقابله گرفته شود برای جلوگیری یا کاهش ختم و همچنین اقدامات برای کاهش یا به حداقل رساندن اثرات سوء آن بر کارگران قرار داشت. یک سند نشان می دهد که مشاوره گفت برگزار شده است باید تا در پایان این نشست کشیده شده است.

اعلامیههای فسخ باید 30 روز پس از اطلاع از اداره منطقه ای کار در مورد در نظر گرفته شده اخراج کنند.

در صورت بسته شدن استقرار کامل که شامل یک توقف قطعی و دائمی فعالیت، کارفرما باید به اطلاع، حداقل 30 روز قبل از بسته شدن در نظر گرفته شده، تنها اداره منطقه ای از کار و دفتر استخدام عمومی و باید اعلام مربوطه ارسال در استقرار.

اگر در اخراج کار فصلی و کمپین ها در رابطه با ماهیت این کار را انجام داده، مقررات در اخراج جمعی نباید اعمال می شود.

کارفرما باید مقررات در اخراج از اعمال به فرار و جلوگیری از استفاده از مقالات 18،19،20 و 21؛ در غیر این صورت ممکن است کارمند کت و شلوار با توجه به این مقالات فایل.

- نیاز به استخدام افراد معلول، مجرمین سابق و قربانیان تروریسم

ماده 30. - در موسسات استخدام پنجاه یا بیشتر کارکنان، کارفرمایان باید افراد معلول، محکومین سابق و قربانیان تروریسم استخدام - که باید در کار مطابق با ضمیمه ماده (ب) قانون شماره 3713 در مبارزه درگیر می شود علیه تروریسم - و به شغل مطابق با مهارت های شغلی خود را و ظرفیت جسمی و روانی اختصاص آنها. نسبت به در هر رده به کار گرفته شود باید توسط شورای وزیران را به شیوه ای مصمم به رفتن به اثر در آغاز ماه ژانویه هر سال. نسبت کل کارکنان در محدوده این مقاله به کار گرفته شود و شش درصد است. اما نسبت به افراد معلول نباید کمتر از نیمی از نسبت کل. برای کارفرمایان که بیش از یک استقرار در محدوده یک استان، تعداد که کارفرما باید استخدام باید با توجه به تعداد کل کارکنان محاسبه می شود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (330,690 امتیاز)
در تعیین تعداد کارکنان به داخل محدوده این ماده به کار گرفته شود، کارکنان با قرارداد مدت باز و ثابت باید با هم در نظر گرفته شود. با توجه به زمان کار خود را در نظر، کارکنان پاره وقت باید به اعداد تمام وقت تبدیل شده است.

در محاسبه نسبت، فراکسیون تا یک نیمی از آنها حذف شده باشد. آن نیمه بالا باید به یک بالا.

اولویت در استخدام این دسته بندی ها را باید به کسانی که غیر فعال و یا محکومین سابق و یا قربانیان تروریسم در طول اشتغال قبلی خود را در استقرار تبدیل شده اند داده می شود.

کارفرمایان باید به گونه کارکنان از طریق سازمان استخدام عمومی ترکیه (TURKIYE IS Kurumu) استخدام.

طبیعت از کارکنان که باید در معنای این بند به کار گرفته شود، با انواع مشاغلی که در آن ممکن است درگیر، شرایط ویژه ای است که به آنها و جهت گیری شغلی خود را و چگونه آنها باید حرفه ای استخدام شوند اعمال خواهد شد این است که در نشان داده شود مقررات که به طور مشترک توسط وزارت دادگستری و وزارت کار و امور اجتماعی صادر خواهد شد.

هیچ فرد معلول باید در هر کار زیرزمینی و زیر آب به کار، و کارکنان درگیر در کار زیرزمینی و زیر آب باید در نظر در تعیین تعداد کارکنان با توجه به مفاد ذکر شده در بالا گرفته شده است.

کارفرما باید اولویت را به متقاضیانی که استقرار خود را به دلیل ناتوانی در ترک کرده اند اما بعدها بهبود یافته اند باید به آنها مایل به از سرگیری شغل قدیمی خود را، به هم بلافاصله اگر موقعیت های خالی در دسترس هستند، یا اگر نه، که جای خالی در شغل قبلی خود و یا در رخ می دهد دیگر مشاغل مربوطه، منوط به شرایط حاکم از اشتغال است. باید کارفرما موفق به تعهد خود را به انعقاد قرارداد اشتغال گفت با وجود بالا احترام - الزامات ذکر شده، او باید خود را کارمند سابق پرداخت ساخت نرم افزار یک غرامت به دستمزد شش ماه خود را برابر است.

استخدام محکومین سابق باید بدون تعصب به مقررات مربوط به خدمات مربوط به امنیت عمومی باشد.

با توجه کارفرمایان که استخدام افراد معلول، محکومین سابق و یا قربانیان تروریسم بالاتر از سهمیه تعیین شده توسط شورای وزیران، و یا که این دسته بندی ها به کار اگر چه آنها موظف به انجام این کار، و یا کارفرمایان استخدام افراد معلول که بیش از 80 درصد از دست داده اند ظرفیت کار آنها، و برای هر فرد معلول در نتیجه به کار؛ کارفرما باید فقط پنجاه درصد از سهم کارفرما از کمک با توجه به قانون شماره 506 در بیمه اجتماعی پرداخت، و خزانهداری باید پنجاه درصد باقی مانده است.

در صورت نقض این بند جریمه که با توجه به ماده 101 جمع آوری خواهد باید به عنوان درآمد به یک حساب ویژه اشتغال سازمان ترکیه (IS-کر) می باشد که توسط وزارت مالیه باز اختصاص داد. پول در نتیجه در این حساب جمع آوری باید به سازمان اشتغال ترکیه منتقل شده به برای آموزش حرفه ای و توانبخشی به معلولان ذهنی و ترویج کسب و کار خود اشتغال یا پروژه های مشابه برای این افراد صرف می شود.

موضوع و مقادیر این تخصیص بودجه باید تصمیم گرفت، با هماهنگی اداره کل سازمان اشتغال ترکی، توسط یک کمیته به یک نماینده از اداره کل کار از وزارت کار و امور اجتماعی، عمومی تشکیل شده است مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی، اداره دولت برای افراد معلول، اداره کل زندان ها و ندامتگاه و زندان از وزارت دادگستری، کنفدراسیون معلولین ترکیه و سازمان در سطح بالا کار و کارفرمایان با بزرگترین عضویت. روش کار این کمیته خواهد شد توسط یک تنظیم به توسط وزارت کار و امور اجتماعی صادر می شود تعیین می شود.

- استخدام در ارتباط با نظامی و DUTY قانونی

ماده 31. - اگر کارمندی به خدمات نظامی به یاد می آورد را به شرکت در مانور و یا به هر دلیل دیگر، و یا اگر او را ترک اشتغال خود را به انجام خدمات کار قانونی، قرارداد کار خود تلقی خواهد شد و به پایان رسید پس از دو ماه سپری شده از تاریخ خروج خود را.

به حق، کارمند باید برای حداقل یک سال استفاده شده است.

کارمندان که برای بیش از یک سال استفاده شده است دو روز اضافی برای هر سال خدمت مجاز، به شرطی که کل دوره غیبت باید 90 روز تجاوز نمی کند.

کارمند با توجه به دستمزدهای در دوره که باید به منظور سپری برای قرارداد کار خود را به فسخ به مفاد قانون خاص در این زمینه تلقی می شود، بدون تعصب برخوردار نیست. حتی در مواردی که متوجه شده است توسط هر دو حزب به هر دلیل دیگر بر اساس قانون داده می شود، دوره اطلاع برای ختم تعیین شده توسط قانون باید شروع به عمل پس از گذشت زمان نشان داد. مفاد این ماده صدق نمی کند اگر قرارداد کار یک مدت ثابت است و اگر آن را در داخل از انقضای دوره بالا نشان داد.

اگر کارکنان که اشتغال خود را ترک برای انجام هر گونه وظایف نظامی یا قانونی ظرف مدت دو ماه از اتمام وظایف به کارفرمای خود اعمال می شود، کارفرما باید دوباره استخدام آنها با اولویت بیش از متقاضیان دیگر، زمانی که یک جای خالی مساوی یا مشابه وجود دارد به شغل قبلی خود را، تحت شرایط حاکم؛ اگر هیچ جای خالی وجود دارد، کارفرما باید دوباره استخدام آنها را به اولین کار که خالی تبدیل خواهد شد. اگر کارفرما تعهد خود را به این نتیجه قرارداد کار با وجود حضور شرایط لازم انجام نداده است، او باید کارمند سابق استفاده برای جبران اشتغال مجدد به دستمزد سه ماه برابر پرداخت.

فصل 3 "دستمزد"

- دستمزد و پاداش آن

ماده 32. - دستمزد، به طور کلی، مقدار پول را به پول نقد با کارفرما یا توسط شخص ثالث به یک فرد در ازای کار انجام شده توسط او پرداخت می شود.

به عنوان یک قاعده دستمزد باید در پول ترکیه (قانونی) در استقرار پرداخت می شود یا باید به یک حساب بانکی به خصوص باز نهشته شده است. اگر دستمزد از نظر یک ارز خارجی تصمیم گرفته شده است، ممکن است در پول ترکیه با توجه به نرخ ارز در تاریخ پرداخت پرداخت می شود.

پرداخت دستمزد باید در اوراق قرضه، کوپن ساخته نمی شود و یا کاغذ دیگری مدعی نمایندگی پول ملی در کشور و یا توسط معتبر دیگر معنی ندارد.

دستمزد ممکن است به صورت ماهانه در آخرین پرداخت می شود. ساعت پاداش ممکن است به یک هفته با قرارداد کار و یا با توافق جمعی کاهش می یابد.

پس از انقضای قرارداد کار، ادعاهای دستمزد کارکنان و همچنین از تمام مزایای بر اساس قرارداد کار و قانون باید به طور کامل پرداخت می شود.

بدون پرداخت دستمزد ممکن است به کارکنان در کافه ها و مناطق تفریحی مشابه که در آن مشروبات الکلی هستند و همچنین در فروشگاه های خرده فروشی خدمت کرده است، به غیر از کارکنان شاغل در موسسات از جمله ساخته شده است.

محدودیت قانونی در ادعاهای دستمزد پنج سال است.

- ورشکستگی کارفرما

ماده 33. - در صورت عدم توانایی کارفرما به عنوان گواه با اعلام یک توافق توسط او یا صدور گواهی شهادت به اعسار یا ورشکستگی خود پرداخت، دستمزد جداگانه تضمین صندوق باید در صندوق بیمه بیکاری با ایجاد مشاهده به دیدار ادعا دستمزد کارکنان برای سه ماه گذشته تعلق از رابطه اشتغال.

دستمزد صندوق ضمانت باید یک درصد از کل سهم بیمه بیکاری پرداخت شده توسط کارفرمایان را تشکیل می دهند. شکل گیری و روش های کاری از دستمزد صندوق ضمانت باید در مقررات گذاشته به توسط وزارت کار و امور اجتماعی صادر می شود.
 

- عدم پرداخت دستمزدها در روز به دلیل

ماده 34. - کارمند که دستمزد شده است ظرف بیست روز از روز به علت، به جز برای فورس ماژور را پرداخت نکرده است، ممکن است از انجام تعهد خود را به کار خودداری کنند. حتی اگر خودداری از کار توسط کارکنان بر اساس تصمیم گیری های شخصی خود را طول می کشد در شخصیت یک اقدام هماهنگ در سنجش، آن را نمی خواهد به عنوان یک حمله واجد شرایط. بالاترین نرخ بهره به سپرده های بانکی باید در بدهی دستمزد در روز آنها قرار بود پرداخت نشده وضع.

قرارداد کار چنین کارمندان نباید صرفا خاتمه داده شود چرا که آنها از کار به این دلیل خودداری؛ هیچ جایگزینی باید استخدام شود، و نه ممکن است چنین کاری توسط دیگران انجام شود.

- بخشی حفاظت شده از دستمزد

ماده 35. - نه بیش از یک - چهارم از دستمزد در یک ماه ممکن است گریبان، انتقال، یا اختصاص به شخص ثالث، به شرطی که هر کمک هزینه تعمیر و نگهداری اعطا شده توسط یک قاضی به اعضای خانواده کارکنان آنها او مورد نیاز است برای حمایت باید در این مبلغ شامل نمی شود. این ماده باید بدون تعصب به حقوق افراد حق نفقه اعمال می شود.

- تعهد به سازمان های دولتی به کسر ادعا دستمزد از حقوق پیمانکاران

ماده 36. - آژانس عمومی اداره بودجه عمومی و ضمیمه، دولت های محلی، بنگاه های اقتصادی دولت و بانک ها و سازمان ها تحت قوانین خاص تاسیس باید اطمینان حاصل شود، قبل از هر گونه پرداخت پیشرفت به یک پیمانکار انجام کار ساخت و ساز مانند ساخت و ساز ساختمان ها، پل ها، خطوط راه آهن و جاده ها از هر نوع و همچنین کار تعمیر، که همه کارکنان استخدام برای چنین کاری است که حقوق خود به اندازه کافی توسط پیمانکار و یا یک پیمانکار فرعی پرداخت شده است، و اگر هر گونه کارکنان که هنوز پرداخت نشده است وجود دارد، به عنوان تعیین توسط اشتغال به توسط پیمانکار و یا مقاطعه کار فرعی در تقاضا ساخته شوند، باید مقدار مناسب از پرداخت پیشرفت قراردادی کسر و پرداخت دستمزد کارکنان که به علت است.

قبل از هر گونه پرداخت پیشرفت است به یک پیمانکار ساخته شده، اطلاع توسط آژانس مربوطه باید به طور برجسته در فرم نوشته شده در مکان های که در آن کارکنان با هم جمع آوری نمایش داده شود. آژانس نگران است مسئول، با این حال، برای هر ادعا دستمزد بیش از میزان درآمد سه ماه به آن کارمند مجاز است.

هر معامله مربوط به انتقال، تصاحب، جداسازی و یا فروش اجباری در تضمین و حقوق قائل توسط پیمانکاران گفت به کارفرمایان (سازمان ها) مربوط ممکن است تنها در مجموع به دست آمده پس apportioning ادعاهای دستمزد کارکنان که در کار گرفته شده است اجرا چنین سرمایه گذاری.

هر جداسازی و فروش اجرا بر روی تجهیزات، مواد، اولیه، نیمه تمام و تمام محصولات و دارایی های دیگر در ایجاد یک کارفرما برای بدهی های خود را به یک شخص ثالث را در مجموع به دست آمده تنها پس از apportioning ادعاهای دستمزد از اجرا کارکنان برای مدت سه ماه قبل از تاریخ که در آن تصمیم برای فروش اجباری گرفته شده است.

تمام کارفرمایان مسئول در معنای بخش 6 از ماده 2 مجاز و همچنین به استفاده از قدرت داده شده به نهادهای قانونی عمومی و سازمان های دیگر تعریف شده در این مقاله.

- SLIP دستمزد حساب

ماده 37. - در پرداخت دستمزد ها که کارفرما می سازد در ایجاد و یا از طریق یک بانک، او باید به کارمند یک لغزش امضا نشان حساب دستمزد و تحمل علامت خاص از استقرار ارائه کرده است.

این لغزش باید به وضوح نشان می دهد از تاریخ پرداخت، دوره پرداخت، تمام مکمل به دستمزد پایه مانند درآمد اضافه کاری، پرداخت برای روز استراحت در هفته و تعطیلات ملی و یا به طور کلی، و تمام کسر مانند مالیات، سهم بیمه، بازپرداخت پیش پرداخت، پرداخت نفقه و کسر کربن خاک.

این معاملات از همه مالیات تمبر و هزینه معاف هستند.

- کسر جریمه از دستمزد

ماده 38. - بدون کارفرما ممکن است جریمه بر دستمزد یک کارمند به دلایل دیگر از آن نشان داد در شرایط جمعی یا قرارداد کار را تحمیل کنند. کارمند باید در یک بار اطلاع داده شود، همراه با دلیل، هر کسر دستمزد به عنوان جریمه.

کسر ساخته شده در این راه باید دستمزد سه روز در هر یک ماه تجاوز نمی کند، و یا در مورد کار قطعه و یا مقدار کار انجام شود، دستمزد توسط کارمند در دو روز دست آورده است.

این کسورات باید ظرف یک ماه به حساب وزارت کار و امور اجتماعی در یک بانک در ترکیه تاسیس اعتبار و باید توسط وزارت برای استفاده در آموزش و خدمات اجتماعی برای کارکنان تعیین می شود. هر کارفرما باید یک حساب جداگانه در استقرار خود را نشان دادن چنین کسر حفظ کند. یک کمیته که توسط وزیر کار و امور اجتماعی به ریاست و نمایندگان از جمله کارکنان باید تصمیم کجا و در چه مقدار جریمه در نتیجه جمع آوری مورد استفاده قرار گیرد. قوانین برای ایجاد و روش کار این کمیته باید در مقررات صادر می شود نشان داده شود.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (330,690 امتیاز)
- حداقل دستمزد

ماده 39. - با هدف تنظیم شرایط اقتصادی و اجتماعی از همه کارگر شاغل در زیر قرارداد کار، یا تحت پوشش و یا کشف شده توسط این قانون، حداقل محدودیت دستمزد، تعیین شود هر دو سال در آخرین توسط وزارت کار و تامین اجتماعی از طریق حداقل دستمزد رفع هیئت مدیره.

حداقل دستمزد رفع هیئت مدیره، توسط یکی از اعضای آن به وزارت کار و تامین اجتماعی تعیین می شود، باید از مدیر کل کار یا معاون وی، مدیر کل بهداشت حرفه ای و ایمنی یا معاون وی تشکیل شده است ریاست، رئیس آمار اقتصادی موسسه موسسه دولتی برای آمار یا معاون وی، نماینده کمگزارشده دبیرخانه خزانه داری، رئیس بخش مربوط به سازمان برنامه ریزی دولت یا نماینده وی، نمایندگان پنج کارمند از شاخه های مختلف فعالیت انتخاب شده توسط بالاترین - رتبه بندی سازمان کارگری به نمایندگی از اکثریت کارکنان و پنج نماینده کارفرمایان انتخاب شده توسط سازمان کارفرما به نمایندگی از اکثریت کارفرمایان. حداقل دستمزد رفع انجمن با حداقل ده نفر از اعضای حاضر ملاقات می کند. هیئت مدیره تصمیمات آن طول می کشد با اکثریت آرا. در صورت کراوات، رئیس دارای یک رای ریخته گری.

تصمیمات هیات نهایی است. تصمیمات انتشار آنها در روزنامه رسمی موثر است.

در این جلسه و روش های کار، و قوانین است که باید به رفع حداقل دستمزد و همچنین honorariums اعمال پرداخت می شود به رئیس، اعضا و خبرنگار هیئت مدیره باید در مقررات را به طور مشترک توسط وزارت صادر می شود امور مالی و وزارت کار و امور اجتماعی.

خدمات منشیگری از حداقل دستمزد انجمن رفع باید توسط وزارت کار و امور اجتماعی انجام می شود.

- دستمزد HALF

ماده 40. - کارمندی که نمی توانند کار کنند و یا کسانی که در کار با توجه به دلایل مطرح شده در بخش های III مقالات 24 و 25 مجموعه درگیر نباید برای هر روز پرداخت می شود، تا یک هفته، نیمی دستمزد خود را.

- دستمزد OVERTIME

ماده 41. - اضافه کار ممکن است برای اهداف مانند منافع کشور، ماهیت عملیات و یا نیاز به افزایش خروجی انجام می شود. کار اضافه کاری که تحت شرایط مشخص شده در این قانون، بیش از چهل و پنج ساعت در هفته است. در مواردی که اصل تعادل در مطابق با ماده 63، کار که بیش از یک کل چهل و پنج ساعت در هفته تلقی نمی شود اضافه کار اعمال می شود، ارائه به طور متوسط زمان کار از کارمند می کند زمان کار در هفته طبیعی تجاوز نمی .

دستمزد برای هر ساعت اضافه کاری باید در یک و نیم برابر نرخ ساعتی دستمزد عادی.

در مواردی که زمان کار هفتگی شده است قرارداد در کمتر از چهل و پنج ساعت تنظیم شده، کار است که بیش از متوسط ​​زمان کار هفتگی در انتقال با اصول بیان شده در بالا و انجام می شود که ممکن است فقط تا چهل و پنج ساعت در هفته آخرین تلقی شده است به کار در ساعات اضافی ندارید. در کار در ساعت های اضافی، هر یک ساعت اضافی باید در یک دستمزد و زمان یک چهارم نرخ ساعتی طبیعی است.

اگر کارمندی که اضافه کاری و یا در ساعات اضافی کار کرده است بخواهد، به جای دریافت پرداخت اضافه کاری او ممکن است استفاده کنید، به عنوان زمان رایگان، یک ساعت و سی دقیقه برای هر ساعت اضافه کاری و یک ساعت و پانزده دقیقه برای هر ساعت اضافی کار کار کرده است.

کارمند باید وقت آزاد برای او است که ظرف شش ماه تحت عنوان، در زمان کار خود و بدون هیچ گونه کسر در دستمزد خود را استفاده کنید.

هیچ کار اضافه کاری باید در کار از مدت زمان کوتاه و یا محدود به دلایل بهداشتی ذکر شده در آخرین بخش از ماده 63 و همچنین در شب کار مذکور در ماده 69 انجام می شود.

رضایت کارکنان باید برای اضافه کار مورد نیاز است.

کل کار اضافه کاری نباید بیش از 270 ساعت در سال است.

اضافه کار و روش های آن باید در مقررات صادر می شود نشان داده شود.

- کار اضافه کار اجباری

ماده 42. - تمام یا برخی از کارکنان ممکن است لازم باشد به کار اضافه کاری هم در مورد یک شکست، چه واقعی و یا تهدید، و یا در مورد کار فوری به ماشین آلات، ابزار و یا تجهیزات و یا در مورد انجام شود فورس ماژور، به شرطی که آن را باید زمان لازم برای فعال کردن عامل طبیعی ایجاد تجاوز نمی کند. در این موارد کارکنان باید اجازه داده شود زمان کافی برای استراحت.

در هر صورت بخش های اول، دوم و سوم از ماده 41 را به کار اضافه کاری اجباری اعمال می شود.

- اضافه کار در شرایط اضطراری

ماده 43. - در طول دوره های بسیج، شورای وزیران ممکن است، اگر آن را آن را لازم بداند و تنها در آن دوره محدود، گسترش ساعت در روز کار تا حداکثر که کارکنان شاغل در موسسات خدمت به نیازهای دفاع ملی قادر، با توجه به ماهیت عملیات و فوریت نیاز در سوال.

برای اضافه کاری پرداخت کارکنان درگیر در چنین کاری، بخش های 1،2 و 3، ماده 41 اعمال می شود.

- کار بر روی روز ملی و تعطیلات عمومی

ماده 44. مسئله بانک از اینکه کار است یا نه خواهد شد و در روز ملی و تعطیلات عمومی انجام خواهد شد توسط توافق جمعی یا با قرارداد کار تصمیم گرفت. رضایت کارکنان مورد نیاز است اگر هیچ قانونی را در شرایط جمعی یا در قراردادهای اشتغال وجود دارد.

دستمزد برای چنین روز باید مطابق با ماده 47 پرداخت می شود.

- حقوق محافظت

ماده 45. - بدون مقررات ممکن است به توافق جمعی یا قرارداد کار خلاف حقوق در روز استراحت در هفته، تعطیلات ملی و عمومی به کارکنان اعطا درج شده است، تعطیلات پرداخت می شود و به حقوق کارگر شاغل در زیر یک سیستم درصدی به آنها به رسمیت شناخته شده این قانون.

هر حقوق مسلم بر اساس قانون، توافق جمعی، قرارداد کار و یا سفارشی که ارائه کارکنان با حقوق مطلوب تر و مزایای باید محافظت شود.

- پاداش برای استراحت هفتگی روز

ماده 46. - کارکنان شاغل در موسسات تحت پوشش این قانون اجازه داده می شود را به یک استراحت برای حداقل بیست و چهار ساعت (روز استراحت در هفته) بدون وقفه در یک دوره زمانی هفت روز، ارائه آنها را در روز کار کرده قبل از روز استراحت در هفته که در ماده 63 نشان داد.

برای روز استراحت unworked، کارفرما باید دستمزد روزانه کارکنان در عوض پرداخت، بدون هر گونه تعهد کار.

برای حق، به شرح زیر باید به عنوان روز کار کرده محسوب میشوند.

   الف) دوره های زمانی تلقی می شود بخشی از زمان کار اگر چه هیچ کار انجام شده است، و هر دوره از تعطیلات، با یا بدون پرداخت، یا قانونی یا بر اساس قرارداد،

   ب) (که توسط قانون شماره 6645/35 اصلاح، 2015 آوریل 23) دوره مرخصی با حقوق مشخص شده در ماده اضافی 2 ،

   ج) هر گونه ترک توسط کارفرما و هر مرخصی استعلاجی یا نقاهت بر اساس گزارش پزشکی اعطا شده است، موضوع را به حداکثر یک هفته،

اگر کارفرما، بدون اینکه مجبور به انجام این کار توسط فورس ماژور و یا به دلایل اقتصادی، تعلیق کار بر روی یک یا چند روز در هفته، این روزها که در آن هیچ کار انجام شده است باید به عنوان روز کار کرده در حساب به پرداخت حق روز استراحت در هفته. اگر کار در یک استقرار برای بیش از یک هفته در حساب از فورس ماژور معلق، دستمزد قابل پرداخت به کارکنان برای روز به علت فورس ماژور با توجه به بخش های فرعی III مقالات 25 و 26 نیز باید برای روز استراحت در هفته پرداخت می شود کار کرده است .

در موسسات که در آن یک سیستم حقوق و دستمزد درصد در اثر، دستمزد برای روز استراحت در هفته باید به کارکنان توسط کارفرما پرداخت می شود.

- پاداش برای تعطیلات

ماده 47. - کارمندان در موسسات تحت پوشش این قانون دستمزد یک روز کامل برای تعطیلات ملی و عمومی که بر روی آنها کار نکرده اند پرداخت می شود. اگر آنها به جای مشاهده تعطیلات کار، آنها باید دستمزد یک روز کامل اضافی برای هر روز کار می کرد پرداخت می شود.

در موسسات که در آن یک سیستم حقوق و دستمزد درصد در اثر، دستمزد برای تعطیلات ملی و عمومی باید به کارکنان توسط کارفرما پرداخت می شود.

- ناتوانی موقت

ماده 48. - که در آن کارکنان باید به معیار افتادگی موقت پرداخت شود مزایای از کار افتادگی موقت، پرداخت برای تعطیلات ملی، تعطیلات عمومی و روز استراحت در هفته که با مدت زمان از کار افتادگی موقت همزمان باید بدهند شود، به نسبت، توسط سازمان های تامین اجتماعی یا بودجه ساخت چنین پرداخت.

جبران ناتوانی پرداخت شده توسط سازمان بیمه اجتماعی به دلیل بیماری باید از دستمزد پرداخت شده به کارمند حقوق دستمزد به صورت ماهانه کسر خواهد شد.

- پرداخت تعطیالت در رابطه با روش پاداش

ماده 49. - پرداخت تعطیلات یک کارمند مقدار روزانه به نسبت مجموع از روز او کار کرده است.

پرداخت تعطیلات کارمند مشغول به کار در یک نرخ قطعه و یا کار و یا بر اساس درصد باید با تقسیم کل درآمد خود را در یک دوره پرداخت شده توسط تعدادی از روز او در این دوره کار محاسبه می شود.

تعطیلات پرداخت از کارمند مشغول به کار بر اساس ساعات 7.5 برابر نرخ ساعتی است.

ماده 46، 47 و بند من از ماده 48 نخواهد بود به کارمندان حقوق بگیر که به صورت ماهیانه به طور کامل با وجود روز به علت بیماری آنها از کار وجود ندارد دستمزد، مرخصی و یا به هر دلیلی. اگر آنها را در تعطیلات ملی و عمومی کار می کرد، با این حال، آنها باید دستمزد اضافی یک روز برای هر یک از این تعطیلات که بر روی آنها کار کرده اند پرداخت می شود.

- پرداخت نه شامل در پرداخت تعطیالت

ماده 50. - پرداخت زیر باید به منظور محاسبه پرداخت در رابطه با تعطیلات ملی یا عمومی یا روز استراحت در هفته در نظر گرفته نشده: اضافه کاری و انگیزه حق بیمه، دستمزد کارکنان دائم زمانی که آنها در خارج از ساعات کار عادی در آماده سازی به کار ، مکمل و یا تمیز کردن عملیات؛ و مزایا.

- دستمزدها درصد

ماده 51. - در هتل ها، رستوران ها، مکان های تفریحی و سریع ناهار مخفف خدمت مشروبات الکلی و محل کار مشابه که در آن یک سیستم درصد دستمزد استفاده شده است، کارفرما باید همه کارکنان در ایجاد چنین مبالغ از پول را پرداخت، بدون کسر، به عنوان توسط یک مسئول درصد خدمات کارفرما اضافه کردن به لایحه مشتری و هر مقدار از پول به طور داوطلبانه توسط مشتریان چپ با کارفرما و یا در زیر جهت کارفرما جمع آوری دست آمده است.

کارفرما یا نماینده وی تحت تعهد به تولید شواهد مستند که پس از دریافت این مبالغ از پول، او میزان دقیق به کارکنان خود را بدون کسر تقسیم کرده است.

مقررات باید در مقررات ساخته شده، به توسط وزارت کار و امور اجتماعی برای اصول و نرخ در تسهیم مبالغ جمع آوری شده با استفاده از اضافات درصد در میان کارکنان با توجه به ماهیت شغل انجام مشاهده می شود آماده می شود.
 

- پرداخت مستند سازی درصد

ماده 52. - در موسسات که در آن از روش دستمزد درصد تمرین است، کارفرما موظف به ارائه یک سند نشان دادن کل عمومی از هر لغزش حساب به نماینده کارکنان منتخب کارکنان را از میان خودشان. روش فرم و استفاده از اسناد از جمله باید در قرارداد کار و یا توافق جمعی نشان داده شود.

- مرخصی سالانه با پرداخت و ترک دوره

ماده 53. - کارمندان که از سال استخدام آنها، از جمله دوره آزمایشی حداقل یک سال خدمت در استقرار تکمیل کرده اند، مجاز به مرخصی سالانه با پرداخت.

حق استفاده از مرخصی سالانه با پرداخت نباید چشم پوشی شود.

مفاد این قانون در مرخصی سالانه با پرداخت قابل اجرا به کارکنان درگیر در فصلی یا سایر مشاغل که، با توجه به ماهیت خود، کمتر از یک سال نیست.

طول مرخصی سالانه کارمند با حقوق نباید کمتر از؛

   الف) چهارده روز اگر طول خدمت بین یک و پنج سال است، (شامل پنج)،

   ب) بیست روز آن است که اگر بیش از پنج و کمتر از پانزده سال،

   ج) بیست و شش روز اگر پانزده سال و بیشتر (پانزده شامل) است.

برای کارکنان زیر سن هجده و بالاتر از سن پنجاه، طول مرخصی سالانه با پرداخت نباید کمتر از بیست روز است.

طول مرخصی سالانه با پرداخت ممکن است توسط قرارداد کار و قراردادهای جمعی افزایش یافته است.

- برخورداری از مرخصی سالانه با حقوق و دوره کاربرد آن

ماده 54. - در محاسبه طول خدمات مورد نیاز به واجد شرایط برای مرخصی سالانه با پرداخت، کل دوره که در طی آن کارمند در یک یا چند موسسات متعلق به کارفرما به کار گرفته شده باید در نظر گرفته شود. علاوه بر این، هر طول زمان توسط یک کارمند در یک نهاد تحت پوشش این قانون علاوه هر طول زمان قبلا توسط کارکنان مشابه در ایجاد متعلق به کارفرما صرف اما نه تحت پوشش این قانون صرف نیز باید در نظر گرفته شود.

اگر در دوره یک ساله کار کارمند است به دلایل دیگر از کسانی که برشمرده شده در ماده 55 قطع، تاریخ انقضای یک سال از دوره خدمت که باید برای برخورداری از مرخصی سالانه با پرداخت سپری شده باید به سال بعد منتقل خدمات با اضافه کردن زمان اضافی برای شکاف برجسته ناشی از وقفه را جبران کند.

طول "خدمات یک سال" که باید برای حق کارکنان به مرخصی سالانه آینده خود را با پرداخت سپری باید از روز که در آن حق خود را به مرخصی سالانه قبلی خود موثر واقع شد آغاز، به سمت در سال بعد با توجه به محاسبه شود بخش فرعی بالا و مفاد ماده 55.

کارمند باید مرخصی سالانه خود را با پرداخت محاسبه شده برای هر سال خدمت با توجه به بخش های بالا و ماده 55 در سال بعد از اشتغال استفاده کنید.

در محاسبه طول خدمت برای مرخصی سالانه، حساب باید از دوره های اشتغال در موسسات متعلق به وزارت همان گرفته شده، موسسات متعلق به نهادهای قانونی وابسته به وزارت همان، بنگاه های اقتصادی دولت، بانک ها و سازمان ها با مجوز تحت قوانین خاص تاسیس و همچنین به عنوان موسسات تابعه بانک ها از جمله و سازمان ها.

- دوره های UNWORKED درمان به عنوان بخشی از نیاز یک ساله به واجد شرایط برای مرخصی سالانه با پرداخت

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (330,690 امتیاز)
ماده 55. - در تعیین حق استفاده از مرخصی سالانه با پرداخت دوره زیر نشان داده شده باید به عنوان داشتن کار شده است گرفته شده است؛

   الف) روزهایی که کارمند نتواند به گزارش به کار با توجه به تصادف یا بیماری (با این حال، زمان که بیش از دوره های پیش بینی شده در بند اول (ب) ماده 25 باید به عنوان کار می کرد) درمان نشود؛

   ب) روز که در آن کارمند زن مجاز به قبل و بعد از حبس او کار می کنند، مطابق با ماده 74؛

   ج) روز که در آن کارکنان قادر به گزارش که از طریق داشتن تا برای تمرینات نظامی و یا برای انجام تعهد قانونی، غیر از خدمت نظامی اجباری، (تا حداکثر 90 روز در سال) نامیده شده است کار است.

   د) پانزده روز از هر دوره که در طی آن کارکنان است به دلیل موقت کار نیست، بلکه تعلیق عملیات برای بیش از یک هفته به دلیل فورس ماژور، به شرط که او پس از آن از سر گرفته کار قطع؛

   E) دوره حساب به عنوان داشتن کار شده است، پیش بینی شده در ماده 66؛

   ج) روز استراحت در هفته و تعطیلات ملی و عمومی؛

   گرم) نیمه روز مرخصی اعطا شده در علاوه بر این به روزهای یکشنبه به کارکنان شاغل در کلینیک رادیولوژی، مطابق با مقررات صادر شده تحت قانون شماره 3153؛

   ساعت) روز که در آن کارکنان قادر به گزارش برای کار به دلیل نیاز به شرکت در جلسات تخته میانجیگری و داوری، اقدام به عنوان کارکنان نماینده در چنین تخته و یا قبل از دادگاه کار، خدمت به عنوان یک کارمند یا نماینده اتحادیه در تابلوهای است ، کمیته یا جلسات در مورد قانون مربوطه و یا حضور در همایش ها، کنفرانس یا جلسات کمیته سازمان های بین المللی برخورد با مسائل کار سازمان یافته؛

   من) (که توسط قانون شماره 6645/35 اصلاح، 2015 آوریل 23) دوره مرخصی با حقوق مشخص شده در ماده اضافی 2 ؛

  ج) دیگر مرخصی اعطا شده توسط کارفرما.

  K) مرخصی سالانه با پرداخت در تسریع از نرم افزار این قانون به کارمند داده شود.

- پیاده سازی مرخصی سالانه با پرداخت

ماده 56. - مرخصی سالانه با پرداخت ممکن است توسط کارفرما تقسیم نشده است.

این مرخصی باید بدون وقفه در انطباق با روز مشخص در ماده 53 داده شده است.

با این حال ترک دوره پیشبینی شده در ماده 53 ممکن است تقسیم شده است، با رضایت متقابل، به سه بخش در حداکثر، به شرطی که یکی از بخش های نباید کمتر از ده روز.

انواع دیگر از مرخصی، با یا بدون پرداخت، در طول سال اعطا شده توسط کارفرما یا گرفته شده توسط کارکنان به عنوان نقاهت و یا مرخصی استعلاجی باید از مرخصی سالانه کسر نمی شود.

تعطیلات ملی، روز استراحت در هفته و تعطیلات عمومی که با مدت زمان مرخصی سالانه همزمان ممکن است در دوره مرخصی سالانه گنجانده نشده است.

اگر کارمند تقاضا، کارفرما باید او را به مرخصی چهار روز بدون حقوق در اعطای را به خوبی گرد سفر زمان سفر خود را، به شرط که او شواهد مستند که او در حال گذراندن مرخصی سالانه خود را در یک مکان به غیر از فراهم می کند که در آن استقرار واقع شده است. کارفرما باید فهرستی نشان دادن برگ سالانه پرداخت می شود از کارکنان شاغل در استقرار خود نگه می دارد.

- پاداش در طول مرخصی سالانه

ماده 57. - کارفرما باید کارمند با استفاده از مرخصی سالانه خود پاداش مربوط به دوره مرخصی خود یا به عنوان یک مبلغ یکجا و یا به عنوان پیش پرداخت قبل از آغاز مرخصی پرداخت.

مفاد ماده 50 باید به محاسبه این پاداش اعمال می شود.

پاداش مرخصی سالانه از کارکنان که پرداخت نشده است روزانه، ماهانه یا هفتگی اما چه کسی بدهند با توجه به مدت نامحدود از زمان و یا مقدار پول، مانند یک تکه نرخ، کمیسیون، به اشتراک گذاری سود یا درصد، باید در محاسبه شود خود متوسط ​​درآمد روزانه با تقسیم کل دستمزد در طول سال گذشته شده توسط تعدادی از روز در واقع در طول سال کار کرده است.

اگر کارمند است افزایش در پرداخت در سال گذشته اعطا شده است، پاداش مرخصی سالانه باید با تقسیم کل دستمزد بین تاریخ ماه که در آن کارمند با استفاده از مرخصی خود و زمانی که پرداخت خود را با مطرح شد محاسبه تعداد روز در آن دوره کار کرده است.

برای کارکنان کار بر اساس درصد، پاداش برای مرخصی سالانه باید توسط کارفرما علاوه بر هر مقدار از پول به دست آمده از درآمد درصد فعلی پرداخت می شود.

دستمزد برای روز استراحت در هفته، ملی و تعطیلات عمومی که با مرخصی سالانه همزمان باید علاوه بر پرداخت مرخصی سالانه پرداخت می شود.
 

- محدودیت در کار در طول مرخصی سالانه

ماده 58. اگر کارمند است یافت می مشاغل درآمدزا در طول مرخصی سالانه خود را پذیرفته اند، او ممکن است توسط کارفرما خواسته به بازپرداخت پاداش مرخصی سالانه حال حاضر به او پرداخت می شود.

- پرداخت مرخصی سالانه بر فسخ قرارداد

ماده 59. - هر پاداش مرخصی سالانه با توجه به که هنوز با یک کارمند کشیده شده است باید به او و یا به اشخاص دیگر تحت عنوان از طرف او پرداخت می شود، بر فسخ قرارداد کار خود به هر دلیل، در نرخ دستمزد غالب در تاریخ فسخ.

محدودیت های قانونی در چنین دستمزد که به دلیل تبدیل شده اند باید از تاریخ از فسخ قرارداد آغاز خواهد شد.

که در آن قرارداد کار شده است توسط کارفرما فسخ، از نظر اطلاع مقرر در ماده 17 و مرخصی با توجه به ماده 27 برای دنبال اشتغال جدید باید با دوره مرخصی سالانه با هم تداخل نمی اعطا می شود.

- مقررات مربوط به مرخصی سالانه با پرداخت

ماده 60. - مقررات نشان دهنده روش ها و شرایط قابل اجرا به مرخصی سالانه با پرداخت، دوره در سال که در طی آن برگ در دسترس خواهد بود با توجه به ماهیت اشتغال ساخته شده، افراد مجاز به تصمیم گیری و منظور در ورزش مشاهده می شود حق برگ، اقدامات باید توسط کارفرما به منظور اجرای مرخصی سالانه در راه برای کارکنان و همچنین فرم ثبت مفید برای توسط کارفرما نگهداری می شود باید توسط وزارت کار و امور اجتماعی صادر می شود گرفته شده است.

- سهم بیمه اجتماعی

ماده 61. - به استثنای سهم بیمه حوادث کار و بیماری های شغلی، سهم بیمه های اجتماعی به دستمزد بیمه شده در طول مرخصی سالانه وضع می شود باید به کارکنان و کارفرمایان با توجه به اصول مندرج در مجموعه پرداخت می شود ادامه بیمه اجتماعی قانون بدون 506.
 

- مواردی که کاهش دستمزدها جایز نیست

ماده 62. - بدون کسر از هر نوع ممکن است از دستمزد یک کارمند در زمینه ساخته شده است که ساعات کار روزانه یا هفتگی برای هر نوع کار توسط قانون کاهش یافته است، یا به دلیل تحقق توسط کارفرما از هر قانونی تعهد و یا به دلیل هر گونه تعهد اجباری به کارفرما به مقررات این قانون اعمال کرده است.

فصل 4 "سازمان کار"

- زمان کار

ماده 63. -  به طور کلی، زمان کار چهل و پنج ساعت در هفته به است. مگر آن که خلاف تصمیم گرفته شده است، زمان کار باید به همان اندازه توسط روزهای هفته تقسیم می شود در ایجاد کار . (حکم اضافی: 10/9 / 2014-6552 / 7 MD؛ حکم اصلاح :: 4/4 / 2015-6645 / 36 MD) زمان کار برای کارگران کار زیرزمینی 7،5 ساعت در روز و 37.5 ساعت در هفته حداکثر است.

به شرطی که طرفین توافق، زمان کار ممکن است توسط روزهای هفته تقسیم در اشکال مختلف به شرط کار کرده که زمان کار روزانه باید یازده ساعت تجاوز نمی کند. در این مورد، در یک دوره زمانی از دو ماه، متوسط زمان کار در هفته از کارمند باید زمان طبیعی در هفته کار تجاوز نمی کند.

این تعادل (تساوی) دوره ممکن است تا چهار ماه با توافق جمعی افزایش یافته است.

روش استفاده از زمان کار در خط با اصول فوق الذکر در مقررات به توسط وزارت کار و امور اجتماعی صادر می شود نشان داده شود.

نوع کار که در آن زمان کار روزانه باید به دلایل بهداشتی هفت ساعت و نیم حداکثر یا کمتر باشد باید در یک مقررات مشخص شود به طور مشترک توسط وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان آماده می شود.

- کار جبرانی

ماده 64. - در مواردی که زمان کار کرده است، بطور قابل توجهی پایین تر از زمان کار عادی و یا که در آن عملیات به طور کامل به دلایل تعلیق کار توجه به نیروی majeure و یا در روز قبل یا بعد از تعطیلات ملی و عمومی و یا متوقف شده است که در آن کارمند زمان بر درخواست او پذیرفته کردن، کارفرما ممکن است بر کار جبرانی در عرض دو ماه پاسخ به منظور برای زمان از دست رفته به علت دوره unworked را جبران کند. چنین کاری باید در نظر گرفته شود اضافه کار و یا کار در ساعات اضافی ندارید.

کار جبرانی باید سه ساعت در روز تجاوز نمی کند، و باید حداکثر زمان کار روزانه در هر صورت تجاوز نمی کند.

کار جبرانی نیست، باید در تعطیلات انجام شده است.

- کوتاه تر زمان کار و پرداخت آن (*)

ماده 65. - ... (*) ماده 65 شده است قانون شماره 5763، مورخ 15 مه 2008، روزنامه رسمی 2008 مه 26، و شماره 26،887 لغو

- دوره های در نظر گرفته شده ساعت کار

ماده 66. - دوره های زیر باید به عنوان ساعات کار روزانه کارکنان در نظر گرفته:

    الف) زمان مورد نیاز برای کارمندان شاغل در معادن، معادن سنگ و یا هر کار زیرزمینی و یا زیر آب دیگر به فرود به داخل گودال یا کار و یا به محل کار واقعی و به بازگشت وجود دارد از به سطح

   ب) زمان سفر، اگر کارمند است توسط کارفرما به یک مکان خارج از استقرار فرستاده می شود،

   ج) زمان که در طی آن کارمند هیچ کار به انجام در انتظار ورود کار جدید اما در اختیار کارفرما باقی می ماند،

   د) زمانی است که کارمند که باید به انجام کار در محدوده وظایف خود را در استقرار در ماموریت برای کارفرمای خود را با او در خانه یا دفتر خود ارسال و یا استفاده شده است، به جای انجام وظایف خود،

   ه) زمان مجاز برای یک کارمند زن که مادر شیرده او را قادر به تغذیه کودک خود است،

   ج) زمان لازم برای حمل و نقل عادی و به طور منظم از گروه از کارکنان در فاصله به و از یک محل کار درگیر در ساخت و ساز، تعمیر و نگهداری، تعمیر و تغییر راه آهن، جاده ها و پل از محل اقامت خود را.

زمان برای حمل و نقل به و از ایجاد است که شرایط لازم از فعالیت نیست، بلکه توسط کارفرما صرفا به عنوان یک شکل از ملایمت ارائه شده باید به عنوان بخشی از زمان کار قانونی محسوب نخواهند شد.

- آغاز و پایان دادن به روزانه زمان کار

ماده 67. - شروع و پایان از زمان کار روزانه و استراحت معافیت باید به کارگران در ایجاد اعلام کرد.

بسته به ماهیت فعالیت، آغاز و پایان کار ممکن است متفاوت برای کارمندان مرتب شده اند.

- استراحت

ماده 68. - کارمندان مجاز استراحت شکستن تقریبا در وسط روز کار ثابت با توجه به آداب و رسوم منطقه و به الزامات اثر را به نحوی زیر؛

   الف) پانزده دقیقه، هنگامی که کار چهار ساعت یا کمتر طول می کشد،

   ب) نیم ساعت، هنگامی که کار بیش از چهار ساعت و تا هفت ساعت و نیم (هفت و نیم به طول می انجامد شامل)،

   ج) یک ساعت، زمانی که کار ساعت بیش از هفت و نیم طول می کشد.

این حداقل مدت زمان و دوره کامل باید به هر شکست مجاز می باشد.

این دوره استراحت ممکن است، با این حال، تا قرارداد که در آن آب و هوا، فصل، سفارشی محلی و یا ماهیت کار نیاز به تقسیم می شود.

معافیت ممکن است در زمان های یکسان و یا متفاوت توسط کارکنان در ایجاد گرفته شده است.

معافیت باید به عنوان بخشی از زمان کار حساب نمی شود.

- ساعات شب و شب کار

ماده 69. -

برای اهداف زندگی کاری، "شب" به معنی بخشی از روز آغاز و نه بعد از 20.000 ساعت و پایان دادن به زودتر از 6.00 ساعت نیست، و به مدت طولانی تر از 11 ساعت در هر صورت.

با توجه به ماهیت و الزامات فعالیت های خاص و یا ویژگی های منطقه ای در کشور، مقررات ممکن است با در نظر صادر شده به حرکت به عقب آغاز کار در شب به زمان قبل و یا در تعیین روش اجرای مفاد بند اول، به تنظیم مجدد تابستان و زمستان ساعت یا به رفع شروع و پایان زمان کار روزانه، و یا به درخواست پرداخت دستمزد اضافی برای کار در شب خاص، و یا به منع کار شبانه در مجموع در موسسات که در آن هیچ ضرورت اقتصادی برای کار شب وجود دارد.

کار شبانه برای کارکنان باید ساعت هفت و نیم تجاوز نمی کند. (جمله های میانبر: 4/4 / 2015-6645 / 37 MD) با این حال، در محل کار فعال در زمینه گردشگری، خدمات امنیت و خصوصی بهداشتی کارکنان ممکن است بیش از 7،5 ساعت ارائه شده است که رضایت کارکنان به دست آمده است کار می کنند.

 (لغو 4 هفتم بند): 20/6 / 2012-6331 / 37 MD).

 (لغو 5 هفتم بند: 20/6 / 2012-6331 / 37 MD.)

 (لغو 6 هفتم بند: 20/6 / 2012-6331 / 37 MD.)

در موسسات که در آن عملیات در روز و شب های متناوب شیفت کارمندان انجام شده، تناوب از تغییرات باید تا مرتب که کارمندان در مورد کار در شب برای بیش از یک هفته درگیر و سپس بر روی کار روز هفته بعد مشغول اند. تناوب کار در شب و روز شیفت نیز ممکن است بر اساس دو هفته انجام می شود.

کارمند که تغییر تغییر خواهد کرد باید در تغییر دیگر درگیر نمی کند مگر اینکه اجازه حداقل استراحت بقیه یازده ساعت است.

- عملیات آماده سازی، مکمل و تمیز کردن

ماده 70. - مقررات در سازمان کار که نباید به کارکنان که در عملیات آماده سازی، مکمل و تمیز کردن به طور کلی در استقرار قبل از انجام و پس از ساعات کار عادی و یا تا چه حد، که تحت آن شرایط و با درگیر اعمال آنچه تغییرات آنها باید به کارکنان از جمله اعمال باید در مقررات به توسط وزارت کار و امور اجتماعی صادر می شود نشان داده شود.

- سن کار و محدودیت در اشتغال کودکان

ماده 71. -

اشتغال کودکان که در سن پانزده تکمیل نشده اند ممنوع است. با این حال، کودکانی که به سن کامل چهارده و آموزش ابتدایی خود را در آثار نور که جسمی، رشد ذهنی و اخلاقی خود مانع نیست، و برای کسانی که تحصیلات خود را ادامه دهد، در کارهایی که خواهد حضور در مدرسه خود جلوگیری نمی تکمیل کرده اند. با این حال، کودکان که به سن کامل از چهارده تکمیل نشده اند ممکن است در هنری، فعالیت های فرهنگی و تبلیغاتی است که جسمی، رشد ذهنی و اخلاقی خود مانع نیست و که حضور در مدرسه خود جلوگیری نمی کند به کار، به شرط این که در قرارداد نوشته شده است وارد شده و مجوز برای هر یک از فعالیت به دست آمده به طور جداگانه.

در قرار دادن کودکان و کارکنان جوان در شغل و در نوع کار که در آن آنها استخدام، امنیت و سلامت، رشد جسمی، روحی و روانی و همچنین مناسب شخصی خود و توانایی باید در نظر گرفته شود. کار کودک انجام باید او را برای حضور در مدرسه و از ادامه آموزش های حرفه ای خود نوار، و نه مختل طبق خود را از کار کلاس را به صورت منظم.

انواع آثار که در آن اشتغال کودکان و کارکنان جوان که به سن کامل از هجده تکمیل نشده اند ممنوع است و آثار آن کارکنان جوان که در سن هجده تکمیل نشده اند مجاز به کار، و همچنین آثار نور و کار شرایطی که در آن کودکان که در سن چهارده را تکمیل کرده اند و آموزش ابتدایی خود را ممکن است کار باید در مقررات از وزارت کار و امور اجتماعی تعیین می شود که در شش ماه صادر می شود.

زمان کار کودکان که آموزش ابتدایی خود را تکمیل کرده و در عین حال که دیگر به مدرسه نباید بیش از هفت ساعت در روز و بیش از سی و پنج ساعت در هفته. و برای کودکان که در هنری، فعالیت های فرهنگی و تبلیغاتی هم نباید بیش از پنج ساعت در روز و سی ساعت در هفته کار می شود. با این حال این زمان کار ممکن است به چهل ساعت افزایش یافته است در هفته برای فرزندان، 15 سال خود را قدیمی است.

ساعت کار مدرسه قبل از مدرسه حضور کودکان در دوره آموزش باید در خارج از ساعات آموزشی خود قرار می گیرند و نباید بیش از دو ساعت در روز و ده ساعت در هفته است. زمان کار خود را در طول دوره های زمانی که مدارس تعطیل هستند باید ساعت پیش بینی شده در فصل چهارم بالا تجاوز نمی کند.

(بند اضافی: 4/4 / 2015-6645 / 38) دامنه فعالیت هنر، فرهنگ و تبلیغات، اجازه به کودکان، کار با توجه به گروه های سنی، روش ها و اصول به عنوان داده می شود و استراحت دوره و محیط کار و شرایط توجه به پرداخت دستمزد باید در مقررات از وزارت کار و امور اجتماعی در مشورت با وزارت خانواده و سیاست های اجتماعی، وزارت فرهنگ، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و رادیو و شورای عالی تلویزیون تعیین می شود .

- محدودیت های زیرزمینی و کار در زیر آب

ماده 72. - پسران زیر سن هجده و زنان صرف نظر از سن آنها باید در کار زیرزمینی و یا زیر آب مانند در معادن، لایه های کابل و ساخت و ساز فاضلاب و تونل ها استفاده نمی شود.

- محدودیت در کار شب

ماده 73. - کودکان و کارکنان جوان زیر سن هجده باید در کار صنعتی در طول شب استفاده نمی شود.

اصول و روش را برای زنان به کار که در سن هجده در شیفت شب را تکمیل کرده اند باید در مقررات نشان داد به توسط وزارت کار و امور اجتماعی پس از دریافت نظر وزارت بهداشت و درمان آماده می شود.

- کار در طول زایمان و پرستاری ترک

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (330,690 امتیاز)
ماده 74. - در کارکنان زن اصل باید در کار برای یک دوره کل شانزده هفته، هشت هفته قبل سلول و هشت هفته بعد از سلول درگیر نخواهد شد. در صورت حاملگی های متعدد، یک دوره دو هفته اضافی باید به هشت هفته قبل سلول که در طی آن کارکنان زن باید کار نمی کند اضافه شده است. با این حال، یک کارمند زن که وضعیت سلامت مناسب است که توسط گواهی پزشک تایید ممکن است در ایجاد کار اگر او بخواهد تا سه هفته قبل از تحویل. در این مورد زمانی است که او کار کرده است باید به مدت زمان بعد از حبس به او اجازه اضافه شده است.

مدت زمان ذکر شده در بالا ممکن است قبل و بعد از زندان اگر از نظر سلامت کارمند زن و ماهیت کار او لازم است افزایش یافته است. افزایش افزایش زمان باید در گزارش پزشک را نشان داده شود.

کارمند زن باید مرخصی با حقوق برای معاینات دوره ای در دوران بارداری خود اعطا می شود.

اگر در گزارش پزشک را ضروری تشخیص، کارمند باردار ممکن است به وظایف سبک تر می شود. در این مورد هیچ کاهش باید در دستمزد او ساخته شده است.

اگر کارمند زن بخواهد، او باید باشد و مرخصی بدون حقوق تا شش ماه پس از انقضای هفته شانزده داده، و یا در مورد حاملگی های متعدد، پس از انقضای هجده هفته نشان داد بالا. این دوره باید در تعیین کارمند یک سال از خدمات برای برخورداری از مرخصی سالانه با پرداخت در نظر گرفته شود.

کارکنان زن باید اجازه داده شود در مجموع یک و نیم ساعت پرستاری به منظور آنها را قادر به فرزندان خود زیر سن یک خوراک را ترک کنند. کارمند باید خودش را در چه زمان و در چند اقساط او را این مرخصی استفاده تصمیم می گیرید. طول مرخصی پرستاری باید به عنوان بخشی از زمان کار روزانه درمان می شود.

- فایل پرسنل کارمند

ماده 75. - کارفرما باید یک فایل پرسنل برای هر کارمند مشغول به کار در استقرار خود ترتیب دهد. علاوه بر اطلاعات در مورد هویت کارمند، کارفرما موظف است به نگه داشتن تمام اسناد و مدارک که او را به ترتیب مطابق با این قانون و سایر قوانین و به آنها نشان دهد به افراد و مقامات مجاز در زمان درخواست شده است.

کارفرما موظف به استفاده از اطلاعات او در مورد کارمند در تجانس با اصول صداقت و قانون و نه به دست آمده به افشای اطلاعات که کارمند دارای منافع قابل توجیه در نگه داشتن به عنوان یک راز است.

- آئین نامه

ماده 76. - در شغل و موسسات که در آن، با توجه به ماهیت خود، استفاده از روزانه و زمان کار هفتگی امکان پذیر نمی باشد که در ماده 63 پیش بینی شده، روش به ارائه برای اجرای زمان کار را به شیوه ای به بیش از روزانه قانونی نیست زمان کار و با اجازه دادن به برابری (متعادل) دوره تا شش ماه باید در مقررات نشان داد به توسط وزارت کار و امور اجتماعی صادر می شود.

در آثار که در آن، با توجه به ماهیت خود، عملیات باید به طور مداوم توسط دفع تغییرات پی در پی و یا چرخش کارکنان، اصول و روش های ویژه مورد زمان کار انجام شده، روز استراحت در هفته، کار شب و استراحت اجباری باید در مقررات مشخص شود به توسط وزارت کار و امور اجتماعی صادر می شود.

فصل 5 "امنیت و سلامت شغلی"

- امنیت و سلامت شغلی تعهدات کارفرمایان و کارکنان

ماده 77. - با توجه به اطمینان از ایمنی و سلامت شغلی در موسسات خود را، کارفرمایان باید تمام اقدامات لازم و حفظ تمام وسایل و ابزار مورد نیاز به طور کامل. و کارکنان تحت تعهد به اطاعت و رعایت تمام اقدامات انجام شده در زمینه بهداشت حرفه ای و ایمنی.

به منظور اطمینان از انطباق با و نظارت بر اقدامات برای بهداشت و ایمنی شغلی کار در استقرار گرفته، کارفرما باید کارکنان از خطرات شغلی و اقدامات است که باید در برابر آنها و همچنین حقوق قانونی و تعهدات کارکنان و گرفته اطلاع ، در این رابطه، او باید کارکنان با آموزش های لازم در بهداشت و ایمنی شغلی فراهم می کند.

اصول و روش آموزش باید در تنظیم نشان داده شود به توسط وزارت کار و امور اجتماعی صادر می شود.

کارفرمایان باید به اطلاع، در فرم نوشته شده، هر حادثه کار و بیماری های شغلی که در ایجاد به اداره منطقه ای مربوطه کار ظرف دو روز کاری در آخرین رخ می دهد.

مفاد مندرج در این فصل و همچنین در آیین نامه و مقررات مربوط به بهداشت حرفه ای و ایمنی کار نیز باید به کارآموزان و کارآموزان در ایجاد اعمال ..

- آئین نامه ها و مقررات مربوط به امنیت و سلامت شغلی

ماده 78. - وزارت کار و امور اجتماعی، پس از مصرف، نظر وزارت بهداشت، باید آیین نامه و مقررات، موضوع را با یک نمایش برای اطمینان از اتخاذ اقدامات بهداشت و ایمنی شغلی در موسسات، پیشگیری از حوادث ناشی از کار و بیماری های شغلی که ممکن است از استفاده از ماشین آلات، تجهیزات و ابزار و همچنین به ترتیب از شرایط کار برای افرادی که باید به دلیل سن، جنس و شرایط خاص محافظت می شود بوجود می آیند.

علاوه بر این، یک تنظیم به توسط وزارت کار و امور اجتماعی آماده می شود، پس از مصرف، نظر وزارت بهداشت، باید نشان می دهد، از نظر تعداد کارکنان، اندازه، ماهیت و تزلزل و خطرات ناشی از عملیات ، که در آن موسسات تحت پوشش این قانون اجازه باز باید از وزارت کار و امور اجتماعی به دست آمده پس از ارائه به مقامات مربوطه از برنامه عملیات وزارت قبل از راه اندازی استقرار و همچنین برای که موسسات مجوز عملیات باید به دست آمده از همان اقتدار بعد از تنظیم تا از استقرار.

- تعلیق عملیات و یا بستن استقرار

ماده 79. - اگر هر گونه نقص به خطر انداختن جان کارکنان در بر داشت در تاسیسات و ترتیبات وجود داشته باشد، در روش کار و شرایط و یا در ماشین آلات و تجهیزات، عملیات باید تا حدی یا کاملا متوقف شود و یا ایجاد باید تا زمانی که بسته می شود خطر حذف شده است، پس از تصمیم به آن اثر گرفته شده توسط یک کمیته پنج نفره متشکل از دو بازرسان کار مجاز به انجام بازرسی ایمنی و بهداشت حرفه در موسسات، کارمند و یک نماینده کارفرما و مدیر منطقه ای نیروی کار است. کمیته توسط بازرس ارشد کار می کرد.

کار و خدمات منشیگری کمیته باید توسط اداره منطقه ای از کار انجام شده است.

ترکیب و همچنین روش کار و اصول کمیته برای موسسات نظامی و موسسات تولید مواد برای دفاع ملی باید در یک مقررات مشخص شود به طور مشترک توسط وزارت دفاع ملی و وزارت کار و امور اجتماعی آماده شده است.

کارفرما حق دارد به تسلیم درخواست تجدید نظر به دادگاه کار محلی صالح در ظرف شش روز کاری در برابر تعلیق یا بسته شدن تصمیم گرفته شده در نمای این ماده است.

درخواست تجدید نظر به دادگاه کار باید از اجرای تصمیم به تعلیق عملیات و یا برای بستن ایجاد مانع است.

دادگاه باید تا درخواست تجدید نظر به عنوان یک مسئله اولویت و تصمیم خود را در اعتراض موضوع را در شش روز کاری. تصمیمات دادگاه نهایی و الزام آور هستند.

که در آن سن و سال یک کارمند، جنس و یا سلامت با اشتغال خود را در ایجاد ناسازگار است، او باید اجازه داده شود تا کار ،.

رفتار که توسط آن تاسیسات و ترتیبات و یا ماشین آلات و تجهیزات است که تهدید برای کارکنان، به عنوان در بخش بالا توضیح داده، به از عامل، ممنوع خواهد شد و چگونه آنها مجاز به کار دوباره و همچنین بسته شدن و بازگشایی از استقرار ، اقدامات در موارد فوری روش کار و اصول انجام شود تا زمانی که تصمیم گرفته شده است به حالت تعلیق در عملیات یا برای بستن استقرار، و همچنین مدارک تحصیلی و انتخابات از نمایندگان کارکنان و کارفرمایان را به عمل در این کمیته، و این کمیته گفت: باید در یک مقررات مشخص شود به توسط وزارت کار و امور اجتماعی آماده می شود.

اجازه به راه اندازی و کار استقرار باید به هیچ وجه مانع از اجرای مقررات پیش بینی شده در ماده 78.

فرمایش کارکنان خود حقوق خود را پرداخت و یا استخدام آنها را در مشاغل دیگر مطابق با مهارت های شغلی و یا وضعیت خود را، بدون کاهش دستمزد، اگر آنها بدون کار به دلیل تعلیق از ماشین آلات، نصب و راه اندازی و یا تنظیمات کاری و یا از بسته شدن باقی می ماند استقرار مطابق با بخش اول از این مقاله است.

- امنیت و سلامت شغلی تخته

ماده 80. - در موسسات صنعتی تلقی می شود با توجه به این قانون، که در آن حداقل پنجاه نفر از کارکنان شاغل هستند و دائم کار برای بیش از شش ماه انجام، کارفرما باید راه اندازی یک انجمن بهداشت و ایمنی شغلی.

کارفرمایان ملزم به اجرای تصمیم های از تابلوهای ایمنی و بهداشت حرفه گرفته مطابق با قانون در بهداشت و ایمنی شغلی می باشد.

قانون اساسی، کار روش ها، توابع، اختیارات و تعهدات تخته بهداشت و ایمنی شغلی باید در مقررات گذاشته به توسط وزارت کار و امور اجتماعی آماده می شود.

- پزشک در استقرار

ماده 81. - در موسسات که در آن حداقل پنجاه کارمند شاغل هستند، کارفرمایان موظف هستند، به منظور پاسخگویی به نیازهای کارکنان برای درمان پزشکی که خارج از آن توسط سازمان بیمه اجتماعی ارائه می گیرند، به استخدام یک یا چند پزشکان در ایجاد و راه اندازی یک واحد بهداشت با توجه به حفاظت از سلامت کارکنان، به اقدامات بهداشت و ایمنی شغلی و ارائه کمک های اولیه، درمان فوری و خدمات بهداشتی پیشگیرانه بسته به تعداد کارکنان و عوامل خطر درگیر .

مدارک تحصیلی از پزشکان، شماره، استخدام، وظایف، قدرت خود را و مسئولیت، آموزش و شرایط کار و روش های انجام وظایف خود و همچنین واحد سلامت می شود تا در موسسات مجموعه باید در مقررات مشخص شود توسط وزارت صادر می شود کار و تامین اجتماعی پس از دریافت نظر وزارت بهداشت، درمان و اتحادیه پزشکان ترکیه.

- مهندسان و کارکنان فنی مسئول ایمنی در کار (*)

ماده 82. - ... (*) ماده 82 شده است قانون شماره 5763، مورخ 15 مه 2008، روزنامه رسمی 2008 مه 26 و، شماره 26،887 لغو

- حقوق کارکنان

ماده 83. - در اتصال به بهداشت و ایمنی شغلی در یک نهاد، هر کارمند با خطر قریب الوقوع، فوری و تهدید کننده زندگی که ممکن است آسیب به سلامت خود انجام دهید و یا به مخاطره می اندازد تمامیت جسمانی خود را ممکن است یک برنامه به بهداشت و ایمنی شغلی را مواجه هیئت مدیره با یک درخواست برای تعیین مورد و یک تصمیم برای اتخاذ اقدامات لازم است. هیئت مدیره باید یک جلسه فوری نگه دارید و تصمیم گیری در همان روز، و غیر روحانی کردن در مورد یک گزارش نوشته شده است. این تصمیم باید به کارکنان در فرم نوشته شده ابلاغ شده است.

در موسسات که در آن هیچ تخته بهداشت و ایمنی شغلی وجود دارد، درخواست باید به کارفرما یا نماینده کارفرما ساخته شده است. کارمند ممکن است تعیین مورد درخواست و تقاضا، یک گزارش کتبی به آن اثر. کارفرما یا نماینده وی باید پاسخ کتبی به من بدهید.

در صورت هیئت مدیره تصمیم می گیرد سازگار با درخواست کارمند، کارمند ممکن است از کار تا زمانی که شغلی اندازه گیری بهداشت و ایمنی لازم گرفته شده است خودداری کنند.

دستمزد کارکنان و حقوق دیگر باید در طول دوره، او را از کار خودداری می باشد.

در موسسات که در آن اقدامات لازم به رغم تصمیم هیئت مدیره بهداشت و ایمنی شغلی و درخواست کارمند گرفته نمی شود، کارکنان ممکن است با یک دوره معین یا نامعین خاتمه، بدون تعهد به مدت متوجه احترام، قرارداد کار خود، در داخل شش روز کاری مطابق با بند (I) ماده (24) این قانون.

مفاد ماده 79 این قانون در صورت تعلیق عملیات و یا بسته شدن ایجاد نمی شود.

- ممنوعیت الکل و مواد مخدر

ماده 84. - این باید غیر قانونی می باشد برای یک کارمند برای ورود به یک استقرار در حالی که مست یا در اثر مواد مخدر و یا به مصرف مشروبات الکلی و یا به مواد مخدر را در محل آن است.

کارفرما ممکن است به شرایط، زمان و شرایط برای مصرف مشروبات الکلی در بخش هایی از استقرار درمان به عنوان امکانات تابع تعیین می کند.

منع مصرف مشروبات الکلی باید به صدق نمی کند:

   الف) کارکنان اختصاص داده شده به کنترل کیفیت در موسسات که در آن مشروبات الکلی تولید می شوند،

   ب) کارکنان موظف به مصرف مشروبات الکلی با توجه به نیازهای شغلی در موسسات که برگزاری یک مجوز به فروش ***** در ظروف در بسته و یا در فنجان باز،

   ج) کارکنان مجاز به مصرف مشروبات الکلی با مشتریان با توجه به نیازهای شغلی.

- کار دشوار و خطرناک

ماده 85. - کارمندان جوان که سن شانزده سال و کودکان تکمیل نشده اند باید در کار دشوار یا خطرناک به کار نمی کند.

مقررات باید توسط وزارت کار و تامین اجتماعی را صادر کرد، پس از مصرف، نظر وزارت بهداشت، برای مشخص کردن دسته از کار تلقی می شود دشوار یا خطرناک و دسته از کار دشوار یا خطرناک که در آن کارکنان جوان که سن شانزده تکمیل اما زیر هجده سال، و همچنین زنان ممکن است به کار.

- گواهی پزشکی در کار دشوار یا خطرناک

ماده 86. - کارمند باید برای درگیر نیست و یا بدون گواهی نامه بر اساس نتایج حاصل از یک معاینه پزشکی به کار در هر کار دشوار یا خطرناک ساخته شده یا در زمان استخدام خود در طول اشتغال خود حداقل یک بار در سال تا ثابت کند که او از لحاظ جسمی برای این کار در سوال و قوی مناسب است. گواهی پزشکی باید از پزشک متصل به ایجاد و یا از داروخانه سلامت کارکنان، و یا در شرایطی که از هم به دست آمده، از خدمات پزشکی از نزدیکترین سازمان بیمه اجتماعی، مرکز بهداشت، دولت یا پزشک شهری، در که سفارش.

سازمان بیمه اجتماعی ممکن است از انجام اولین معاینه پزشکی در زمان استخدام کارمند خودداری کنند.

در صورت اعتراض به گواهی داده شده توسط پزشک متصل به ایجاد، کارمند مربوطه باید توسط شورای پزشکی به نزدیکترین بیمارستان از سازمان بیمه اجتماعی، که در این صورت گواهی پزشکی داده باید قطعی باشد مورد بررسی قرار.

چنین گواهی باید توسط کارفرما به درخواست های هر مقام صالح تولید شده است.

چنین گواهی باید از تمام هزینه ها و مالیات معاف است.

- گواهی پزشکی برای کارکنان در سن زیر هجده سال

ماده 87. - قبل از اینکه به هر گونه اشتغال آنچه، کودکان و کارکنان جوان بین چهارده و هجده (از جمله کسانی که در سال هجدهم خود) سن بستری باید توسط پزشک متصل به ایجاد و یا توسط سرویس سلامت کارکنان در مورد بررسی، و یا عدم وجود هم، توسط خدمات پزشکی از نزدیکترین سازمان بیمه اجتماعی، مرکز بهداشت، دولت و یا پزشکان شهری، در آن نظم، و باید به عنوان آمادگی بدنی برای این کار انجام شود، با در نظر گرفتن ماهیت و گواهی شرایط کار می کنند.

تا زمانی که در سن هجده رسیده اند، مانند کارکنان مشمول معاینات پزشکی حداقل هر شش ماه در همان شیوه ای، برای تعیین اینکه آیا یا نه هر اشکال در ادامه اشتغال آنها خود را وجود دارد. تمام این گواهی باید در استقرار به درخواست های هر مقام صالح ثبت و تولید شده توسط کارفرما. سازمان بیمه اجتماعی ممکن است از انجام معاینه اولین بار قبل از ورود کارکنان به اشتغال خودداری کنند.

در صورت اعتراض در برابر گواهی صادر شده توسط هر یک از خدمات پزشکی ذکر شده در بالا، کارمند در سوال باید توسط شورای پزشکی به نزدیکترین بیمارستان سازمان بیمه اجتماعی، که در این صورت گواهی داده نهائی خواهد بود، مورد بررسی قرار.

چنین گواهی باید از تمام تمبر وظایف، هزینه ها و مالیات معاف است.

- مقرره زنان باردار و شیرده

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (330,690 امتیاز)
ماده 88. - مقرراتی برای توسط وزارت کار و امور اجتماعی آماده می شود، پس از مصرف، نظر وزارت بهداشت، باید مشخص نماید که در طی آن دوره و در چه نوع از مشاغل اشتغال زنان باردار و شیرده است ممنوع است ، چه شرایط و روش آنها باید با رعایت در حالی که کار در مشاغل که در آن ممکن است و همچنین چگونه اتاق پرستاری و مراکز مراقبت از کودکان هستند به تاسیس شود.

- سایر مقررات

ماده 89. پس از در نظر گرفتن، نظر وزارت بهداشت، وزارت کار و امور اجتماعی نیز ممکن است مقررات صدور پیش بینی

   الف) معاینات پزشکی کارگران قبل از اینکه به اشتغال به مشاغل دیگر از کسانی که که دشوار و خطرناک است بستری،

   ب) بررسی کلی پزشکی کارگران در مشاغل خاص در فواصل زمانی خاص،

   ج) preclusion از کارکنان از شغل خاصی که در آن وضعیت جسمانی آنها در منفی متاثر و یا که در آن کار خود را می کند آسیب به محصولات خود، به سلامت عمومی و یا به کارکنان دیگر که با آنها کار می کنند،

   د) مشخصات وضعیت و شرایط در موسسات که در آن حمام کردن، خواب، استراحت و امکانات ناهار خوری و همچنین مسکن در کار و آموزش نیروی کار محل هستند ایجاد شود.

فصل 6 "خدمات اشتغال"

- اقدام به عنوان یک واسطه در پیدا کردن کار و کارکنان

ماده 90. - این کار اقدام به عنوان یک واسطه در ارائه کارکنان با شغل مناسب به شرایط خود و در پیدا کردن کارکنان واجد شرایط برای انواع مختلف کار برای کارفرمایان باید توسط سازمان استخدام ترکیه انجام شود و توسط سازمان های خصوصی استخدامی مجاز به عملکرد در این ظرفیت.

فصل 7 "نظارت و بازرسی از شرایط کاری"

- قدرت از دولت

ماده 91. - دولت باید پیگیری، نظارت و بازرسی از اجرای قانون کار حاکم شرایط کار.

این وظیفه باید توسط مقامات وزارت کار و امور اجتماعی به تعداد کافی و با صلاحیت های لازم انجام شود، به خصوص قدرت اعمال نظارت و به بازدید از بازرسی.

نظارت و بازرسی از موسسات نظامی و از محل های کار که در آن مواد را برای امنیت ملی با توجه به مقررات تولید و همچنین روش های مربوط به پایان نتایج خود باید انجام شود به طور مشترک توسط وزارت دفاع ملی و وزارت کار آماده می شود و تامین اجتماعی.

- مقامات ذیصلاح و مقامات

ماده 92. - به منظور اجرای ماده 91، مقامات اداری و مقامات ذیصلاح مسئول پیگیری، نظارت و بازرسی شرایط کار باید حق، هر زمان که آنها آن را لازم بدانند، به بازرسی و یا بررسی در هر زمان، موضوع را به مفاد ماده 93، موسسات، مدیریت، ثبت، سوابق، حساب های خود را و دیگر اسناد مربوط به ترتیبات کار، تجهیزات، ابزار، دستگاه، مواد اولیه، محصولات تولید شده و تمام مواد و لوازم جانبی مورد نیاز برای حمل در عملیات، و تمام ترتیبات و امکانات برای بهداشت، ایمنی، توسعه فرهنگی، تفریحی، استراحت و شبانه روزی کارکنان، و اگر آنها پیدا کردن هر گونه اقدامات تشکیل یک جرم تحت این قانون، به آنها ممنوع در صورت تجویز شده توسط مقررات بازرسی کار به توسط وزارت صادر می شود کار و امور اجتماعی.

طی بازرسی وظیفه از کارفرما، نمایندگان خود را، کارکنان و هر فرد دیگری مربوط به شرکت در هر زمان که توسط مقامات و یا مقامات مسئول بازرسی احضار شود، به آنها هر گونه اطلاعات درخواست شده، به ارائه برای بازرسی خود را، و اگر لازم است، به دست بیش از کلیه اسناد و مدارک مربوطه، آنها را با ارائه هر کمک در انجام وظایف خود عمل کنند که در بند اول نشان داد، و به پیروی، بدون هر گونه تلاش در فرار از پرداخت، با تمام سفارشات مربوطه و درخواست های دریافت شده در این رابطه .

گزارش تهیه شده توسط مقامات و مسئولان قدرت به پیگیری، نظارت و بازرسی شرایط کار باید به عنوان معتبر برگزار می شود تا زمانی که آنها را رد می شوند.

- وظایف مقامات صالح

ماده 93. - مقامات و مسئولان مسئول پیگیری، نظارت و بازرسی شرایط کار باید نیست، در انجام وظایف خود، باعث هر گونه اختلال یا مانعی برای پیشرفت طبیعی عملیات و کار از استقرار، به جز در پس آنجا که ممکن است با ماهیت مسئولیت های خود لازم است. و آنها باید پنهان کاری سخت با توجه به تمام آنها را دیده اند مشاهده و آموخته مربوط به اسرار فنی از کارفرما و استقرار و شرایط مالی و تجاری خود را، مگر اینکه لازم است به افشای این مسائل در به موسسه دادرسی رسمی، و آنها باید نام و هویت کارمندان و افراد دیگر از کسی که اطلاعات را دریافت کرده اند و یا را ساخته اند که گزارش به آنها نشان نداد.

- معافیت از هزینه ها و مالیات

ماده 94. - در برنامه های نوشته شده به وزارت کار و امور اجتماعی توسط کارکنان و کارفرمایان و همچنین سازمان های شغلی مربوطه خود را در مورد مسائل مربوط به آنها و به شرایط کار، مانند دادخواست ها و گزارش ها، اسناد، کتاب ها و روش های از همه انواع باید از وظایف تمبر، هزینه ها و مالیات معاف است.

- بازرسی توسط مقامات دیگر

ماده 95. - شهرداری و مقامات دیگر صلاحیت مجوز مسئله برای تنظیم و باز از موسسات باید، قبل از دادن مجوز گفت: بررسی وجود باز و عامل گواهی که باید توسط وزارت کار و اجتماعی اعطا شده است امنیت مطابق با قانون کار مربوط است.

شهرداری ها و مقامات دیگر ممکن است باز و عامل مجوز به موسسات که هنوز گواهی باز و عامل توسط وزارت کار و امور اجتماعی داده نشده است به من بدهید.

نهادهای دولتی و سازمان باید به اداره منطقه صالح از کار نتایج بازرسی بهداشت و ایمنی شغلی خود و نظارت در موسسات و همچنین اقدامات آنها را در مورد این موسسات در ارتباط باشند.

شهرداری ها و دیگر مقامات ذیصلاح به مجوز برای راه اندازی و باز کردن موسسات باید هر ماه به ریاست منطقه ای مربوطه از لیست کار نام و آدرس کارفرمایان و موسسات برای آنها که مجوز و همچنین ماهیت کار صادر کرده اند که برقراری ارتباط تا روز پانزدهم ماه زیر انجام می شود.

- مسئولیت های کارکنان و کارفرمایان

ماده 96. - کارفرمایان و نمایندگان آنها باید پیشنهادات را به عنوان پایه ای برای پاسخ توسط کارمندان از آنها اطلاعات توسط مقامات مسئول نظارت و بازرسی درخواست، و نه باید آنها را تحریک کرده یا وادار کارمندان آنچه در هر صورت برای پنهان کردن یا تحریف حقایق یا تبعیض علیه آنها به هیچ وجه در حساب از اطلاعات عرضه شده و یا ارتباطات یا برنامه های کاربردی که توسط آنها را به مقامات ذیصلاح.

کارمندان باید از مقامات یا مقامات با خلاف اطلاعات به حقایق احترام کارفرمایان خود و یا موسسات که در آن آنها هستند و یا استفاده شده است، در نتیجه ظهور به اقدام رسمی غیر ضروری با چنین مقامات و مسئولان را فراهم نمی کند. آنها باید اتهامات نادرست و یا اقدامات غیرقانونی علیه کارفرمایان خود را ندارد، و یا پاسخ نادرست به سوالات توسط بازرسان کار به آنها خطاب، و یا نادرستی مانع، پیچیده و یا گمراه نظارت یا بازرسی کار.

- کمک پلیس

ماده 97. - در نرم افزار توسط بازرسان کار صالح مسئول نظارت و بازرسی از موسسات و با نظر به حصول اطمینان از اجرای مقررات این قانون، مقامات پلیس باید تمام کمک های لازم ارائه برای فعال کردن بازرسان کار گفت به انجام آنها وظایف.

فصل 8 "مقررات کیفری اداری"

- نقض تعهد به اطلاع استقرار

ماده 98. -
مقاله 98. کارفرما یا نماینده کارفرما که در نقض تعهد عمل می کند به اطلاع رسانی در مورد استقرار در ماده 3 این قانون نشان داد مسئول به جریمه نقدی از پنجاه میلیون لیره به ازای هر کارمند باشد.

در صورت تکرار این نقض پس از مجازات قطعی شده است، همان خوب باید قابل استفاده برای هر ماه متعاقب آن باشد.

- نقض مقررات کلی

ماده 99. - کارفرما یا نماینده وی که؛

   a) در نقض اصول و تعهد پیش بینی شده در مواد 5 و 7 این قانون عمل می کند،

   ب) آیا کارمند سند ذکر شده در پاراگراف آخر ماده 8، در نقض مفاد ماده 14 عمل می کند را نمی دهد، و

   ج) نقض تعهد به ترتیب یک گواهی کار مطابق با ماده 28 و یا می نویسد اطلاعات نادرست در این گواهی، مسئول به جریمه نقدی از پنجاه میلیون لیره برای هر کارمند در این دسته است.

- تخلف از مقررات در اخراج جمعی

ماده 100. - کارفرما یا نماینده وی که میسازد کردن کارکنان در خلاف مفاد ماده 29 این قانون مشمول جریمه نقدی از دویست میلیون لیره برای هر کارمند در نتیجه فسخ شود.

- نقض تعهد به استخدام معلولین و مجرمین سابق

ماده 101. - کارفرما یا نماینده کارفرما کسی که افراد معلول و مجرمین سابق در تضاد با مفاد ماده 30 این قانون به کار نمی باید به جریمه نقدی ماهانه و هفتصد و پنجاه لیره برای هر فرد معلول و سابق محکوم قبال برای آنها این تعهد برآورده نشده است. سازمان های دولتی باید به هیچ وجه از این مجازات معاف است.

- نقض مفاد AS به دستمزد

ماده 102. - یک) کارفرما یا نماینده آن فرد در معرض جریمه نقدی از سه صد میلیون لیره برای هر کارمند آزرده و برای هر ماه اگر او عمدا نتواند به پرداخت دستمزد کامل به که کارمند است تحت این قانون مشخص شده در حق ماده 32، و یا در شرایط جمعی یا قرارداد کار، و یا اگر او نتواند به پرداخت حداقل دستمزد به طور کامل ثابت توسط کمیسیون که در ماده 39 تعریف شده است.

   ب) کارفرما یا نماینده او خواهد اگر او نتواند به ارائه یک کارمند لغزش دستمزد در خلاف ماده 37 و یا اگر او باعث کسر از حقوق و دستمزد کارکنان به عنوان جریمه و یا اگر او نتواند به مشخص مسئول به جریمه نقدی از دویست میلیون لیره شود دلایل و یا برای تولید حساب برای چنین کسر و نقض ماده 38، و یا نتواند به ارائه سند مذکور در ماده 52.

   ج) کارفرما یا نماینده آن فرد در معرض جریمه نقدی از یکصد میلیون لیره برای هر کارمند در مقوله های زیر است: اگر او نتواند به پرداخت دستمزد کارکنان اضافه کاری نشان داد در ماده 41؛ اگر او نتواند به اجازه می دهد تا کارکنان به استفاده از وقت آزاد برای او است که ظرف شش ماه تحت عنوان؛ و اگر او را تایید کارمند کار در ساعت های اضافی به دست آورند.
 

- نقض مفاد در مرخصی سالانه با پرداخت

ماده 103. - کارفرما یا نماینده وی باید به جریمه نقدی از یکصد میلیون لیره برای هر کارمند در مقوله های زیر در قبال: اگر او تقسیم مرخصی سالانه با پرداخت را به بخش های در تضاد با ماده 56 این قانون؛ و یا اگر می پردازد مرخصی سالانه با پرداخت در خلاف پاراگراف سوم و یا چهارم ماده 57 و یا اگر او می پردازد کمتر از مقدار است که به دلیل. و یا، در صورت فسخ قرارداد کار قبل از کارمند خود را از مرخصی سالانه است که مطابق با ماده 59 تحت عنوان، اگر او نتواند به پرداخت دستمزد مربوط به این مرخصی به دست آوردید. و یا اگر او نتواند به پیاده سازی آن در مفاد مقررات مذکور در ماده 60 کامل است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (330,690 امتیاز)
- تخلف از مقررات در سازمان کار

ماده 104. -

یک کارفرما یا نماینده وی باید اگر او باعث کارکنان به فراتر از ساعت ثابت در ماده 63 و یا در تنظیم صادر به موجب این ماده کار، اگر او نتواند مطابق با مقررات مشمول جریمه یک هزار و دویست لیره شود ماده 68 به استراحت دوره؛ اگر او باعث کارمندان خود را به کار ساعت بیش از هفت و نیم در کار شب و یا نتواند به طور متناوب شب و روز شیفت خلاف ماده 69، اگر او عمل خلاف مقررات ماده 71 و مفاد مقررات ذکر شده در آخرین بند از مقاله گفت، اگر او را استخدام پسران زیر سن هجده سال یا دختران یا زنان صرف نظر از سن خود در کار است که در آن اشتغال خود را با ماده 72 ممنوع است، اگر او کودکان و کارکنان جوان استخدام در خلاف کار در شب به مفاد ماده 73 و مقررات ذکر شده در ماده و یا عمل خلاف ممنوعیت مذکور در بند اول ماده، اگر او باعث می شود زنان باردار و یا محدود به کار در دوره های قبل و بعد از تولد و یا اگر به نظر آنها را بدون خلاف پرداخت ترک به مفاد ماده 76، اگر او نتواند به نگه داشتن فایل های پرسنل مذکور در ماده 75، و یا اگر او نتواند مطابق با مفاد مقررات مذکور در ماده 76.

(که توسط قانون شماره 6645/35 اصلاح، 2015 آوریل 23) کارفرما یا نماینده وی مسئول به جریمه نقدی از دویست و بیست لیره برای هر کارمند مربوطه خواهد بود اگر او بر خلاف مفاد پیش بینی شده در ماده 64 عمل می کند.

- نقض مفاد AS به سلامت و ایمنی

ماده 105. - کارفرما یا نماینده وی باید به جریمه نقدی از پنجاه میلیون لیره برای هر اندازه گیری سلامت و ایمنی گرفته شده است در قبال اگر او نتواند به پیروی از مفاد مقرر در مقررات بند اول ماده 78 این قانون ذکر شده است. جریمه از همان مقدار باید قابل استفاده برای هر ماه متعاقب آن به حدی اقدامات گفت در نظر گرفته نشده است خواهد بود.

کارفرما یا نماینده وی باید به جریمه نقدی از پانصد میلیون لیره برای هر یک از جرایم زیر در قبال: اگر او بر خلاف مفاد ماده 77 عمل می کند؛ اگر او استقرار بدون اخذ مجوز برای ایجاد و یا عملیات که توسط پاراگراف دوم ماده 78 مقرر آن باز می شود. اگر او، بر خلاف ماده 79، رزومه عملیات که متوقف شده اند و یا بازگشایی استقرار است که در پایین بدون مجاز به انجام این کار بسته شده است؛ اگر او نتواند به ایجاد یک بهداشت حرفه ای و ایمنی در هیئت مدیره استقرار به عنوان که در ماده 80 تنظیم کنید و یا مانع از عملیات و یا نتواند به اجرای تصمیم های چنین تخته؛ اگر او، در مغایرت با ماده 81، نتواند به استخدام یک پزشک و یا به شکل یک واحد بهداشت در استقرار؛ و اگر او نتواند به استخدام مهندسان و کارکنان فنی ایمنی در خلاف ماده 82.

کارفرما یا نماینده وی باید اگر او استخدام، در مغایرت با ماده 85 مشمول جریمه نقدی از پانصد میلیون لیره شود، کودکان زیر سن شانزده در کار دشوار و خطرناک و یا اگر او را نقض محدودیت سنی مقرر در ماده است.

کارفرما یا نماینده آن فرد در معرض جریمه نقدی از یکصد میلیون لیره برای هر کارمند درگیر بود اگر او قادر به تولید گواهی پزشکی برای کارکنان مطابق با ماده 86 این قانون، و به جریمه نقدی از یکصد میلیون لیره برای هر کودک درگیر اگر او گواهی پزشکی برای کودکان مطابق با ماده 87 تهیه است.

کارفرما یا نماینده آن فرد در معرض جریمه نقدی از پانصد میلیون لیره بود اگر شرایط و روش در مقررات مذکور در ماده 88 و 89 این قانون تعیین احترام نمی گذارند.

- نقض به عنوان به خدمات اشتغال

ماده 106. - کارفرما که بدون تهیه مجوز پیش بینی شده در ماده 90 این قانون مشمول جریمه نقدی از یک میلیارد لیره شود خدمات استخدامی انجام می دهد.

- نقض مقررات به نظارت و بازرسی از شرایط کاری

ماده 107. - کارفرما یا نماینده وی مسئول به جریمه نقدی از پنج میلیارد لیره باشد.

   الف) اگر او نتواند به تخلیه وظایف پیش بینی شده در ماده 92، و یا

   ب) اگر او نتواند مطابق با ممنوعیت مندرج در ماده 96 این قانون.

افرادی که مانع از عملکرد و نتیجه گیری از نظارت و بازرسی کار بازرس کار بر اساس این قانون و همچنین در سایر قوانین مسئول به جریمه نقدی از پنج میلیارد لیره شود، علاوه بر هر گونه مجازات های دیگر که ممکن است توسط قانون برای وارد جرم متفاوت است.

- مقررات به نرم افزار جریمه اداری

ماده 108. - جریمه از ماهیت اداری پیش بینی شده در این قانون اجرا شود، همراه با توضیح دلیل اصلی، توسط مدیر منطقه ای وزارت کار تامین اجتماعی است.

جریمه اداری نشان داد در این قانون باید توسط مدیر منطقه ای وزارت کار و امور اجتماعی صالح در منطقه نگران اجرا. تصمیم گیری در جریمه اداری باید به افراد مربوطه با توجه به شماره قانون 7201 از 1959 فوریه 11 احترام به ارتباطات اداری ابلاغ شده است. تجدید نظر ممکن است در برابر چنین جریمه با دادگاه اداری صالح در هفت روز در آخرین نمود. درخواست تجدید نظر باید اجرای مجازات داده شده توسط دولت را قطع نمی کند. این تصمیم با توجه به در تجدید نظر نهایی است. که در آن یک جلسه است ضروری، درخواست تجدید نظر، باید در کوتاه ترین زمان ممکن با معاینه شواهد مستند این نتیجه رسیدند.

جریمه اداری وضع مطابق با این قانون با توجه به مفاد قانون شماره 6183، مورخ 21 ژوئیه 1953 در روش جمع آوری برای ادعای عمومی جمع آوری می شود.

فصل 9 "مقررات تکمیلی، انتقالی و نتیجه گیری"

- اطلاع کتبی

ماده 109. - اطلاعیه پیش بینی شده در این قانون باید به شخص مورد نظر در فرم نوشته شده و پس از اخذ امضای خود ساخته شده است. امتناع از امضای توسط شخص را به آنها اطلاع رسانی ارتباط است باید در نقطه ای در فرم نوشته شده مستند شده است. با این حال اطلاعیه در محدوده قانون شماره 7201 مطابق با مفاد قانون گفت ساخته شده است.

- شرایط کار ویژه نظافت چیان

ماده 110. - روش ها و اصول مربوط به گستره و ماهیت سرایداران کار و همچنین زمان کار خود، روز استراحت در هفته، تعطیلات ملی و عمومی، حق استفاده از مرخصی سالانه با پرداخت و سرایداران، خانه ویژه باید در یک گذاشته مقررات به توسط وزارت کار و امور اجتماعی آماده می شود.

- صنعتی، تجاری، کشاورزی و جنگلداری آثار

ماده 111. - وزارت کار و امور اجتماعی باید در مقررات تعیین یا نه یک فعالیت است صنعتی، بازرگانی، کار کشاورزی و جنگلداری به تلقی می شود.

شرایط کار، قرارداد کار، دستمزد و کار سازمان از آن به کار در فعالیت های کار کشاورزی و forestay تلقی باید در مقررات نشان داد به توسط وزارت کار و امور اجتماعی صادر می شود.

- پرداخت حقوق کارمندان شاغل در موسسات دولتی خاص و سازمان های عمومی

ماده 112. - پرداخت ساخته شده است، در قالب مرخصی پرداخت، به پرسنل از موسسات و سازمان مقرر در قانون و یا برای آنها مفاد این قانون و اعمال شماره 854، 5953 و 5934 قابل اجرا نیست، و همچنین کارکنان می باشد. از نهادهای عمومی درگیر بر اساس قرارداد، باید به عنوان حق سنوات در نظر گرفت.

- تضمین دستمزد کارکنان شاغل در مشاغل خاص

ماده 113. - مقررات مواد 32،35،37 و 38 باید به کارکنان شاغل در موسسات ذکر شده در زیر بخش (ب) و (من) از بند اول ماده (4) این قانون اعمال می شود. در صورت نقض این مقالات، مقررات کیفری مربوطه باید به افراد مربوطه اعمال می شود.

- سه جانبه مشاوره BOARD

ماده 114. - با توجه به ترویج صلح کار و روابط صنعتی و پیگیری تحولات قانونگذاری و پیاده سازی، یک هیئت مدیره سه جانبه از مشاوره طبیعت باید به منظور ارائه برای مشاوره موثر بین دولت و کنفدراسیون کارفرمایان، خدمتگزاران مردم برقرار شود، و اتحادیه های کارگری.

روش کار و اصول هیئت مدیره باید در مقررات صادر می شود نشان داده شود.

- رو میزی باز

ماده 115. - با توجه به رفع نیازهای کارکنان و خانواده های آنها، کارفرمایان باید فضای کافی برای تعاونی مصرف اختصاص به توسط کارکنان در موسسات استخدام حداقل یک صد و پنجاه نفر از کارکنان ایجاد شود.

- هنر است. 116

ماده 116. - پاراگراف آخر ماده 6 قانون شماره 5953 13 ژوئن 1952 کار - روابط مدیریت در مطبوعات به صورت زیر اصلاح شده است:

مقالات 18،19،20،21 و 29 از قانون کار باید قابل اجرا با قیاس باشد.

- هنر است. 117

ماده 117. - عبارت "از کار قانون شماره 1475" در پاراگراف اول ماده 30 از قانون شماره 2821 به تاریخ 5 مه سال 1983 اتحادیه های کارگری به عنوان "ماده 21 قانون کار" اصلاح شده است.

- هنر است. 118

ماده 118. - اصلاحات زیر به ماده 31 قانون NI ساخته شده است. 2821: عبارت "در 13 / A، 13 / B، 13 / C، 13 / D، 13 / E" در پاراگراف ششم به عنوان اصلاح "در ماده 18،19،20 و 21 قانون کار،" ؛ عبارت ماده 21 قانون کار "13 / D از قانون شماره 1475 به عنوان اصلاح"، "؛ عبارت "13 / A از قانون شماره 1475" در پاراگراف هفتم شده است به عنوان ماده 18 قانون کار "، عبارت" 13 / A اصلاح، 13 / B، 13 / C، 13 / D و 13 / E مقالات 18،19،20 و 21 "" شده است به عنوان اصلاح ".

- آئین نامه

ماده 119. - مقررات پیش بینی شده این قانون ظرف شش ماه از انتشار آن صادر می شود.

- مقررات لغو

(*) ماده 120. - به جز ماده 14، تمام مفاد دیگر از قانون کار. هیچ. 1475 اند بن لغو

مرخصی با حقوق

ماده اضافی 2 . - (ADDENDUM: قانون شماره 6645/35، 2015 آوریل 23)کارمند باید اجازه داده شود که؛ سه روز غیبت ترک با پرداخت در صورت ازدواج کارکنان و یا تصویب یک کودک، و یا در صورت مرگ مادر، پدر، همسر، برادر کارمند یا خواهر، و فرزند؛ و پنج روز پس از عدم وجود ترک با پرداخت در صورت همسر زایمان کارمند است.

پدر و مادر شاغل که کودک حداقل هفتاد درصد معلولیت یا بیماری مزمن بر اساس گزارش پزشکی، باید اجازه داده شود که تا 10 روز مرخصی با حقوق در سال برای حضور در درمان کودک؛ به شرط این که مرخصی ممکن است تنها یکی از پدر و مادر و بدون وقفه و یا با بخش گرفته شده است.

ماده انتقالی 1. همه مراجع دیگر ساخته شده به قانون شماره 1475 در سایر قوانین تلقی خواهد شد و باید به این قانون ساخته شده است.

ارجاع به مقالات 16،17 و 26 از قانون شماره 1475 و همچنین در بخش اول و دوم از بند اول و در بند یازدهم از ماده 14 قانون شماره 1475 ساخته شده در ماده 120 این قانون است که باقی مانده است در نیروی تلقی خواهد شد و به به مقالات 24،25 و 32 این قانون ساخته شده است.

ماده انتقالی 2.  مفاد مقررات و آیین نامه های صادر شده مطابق با قانون شماره 1475 که به این عمل خلاف نیست باید در نیروی تا صدور مقررات جدید باقی می ماند.

ماده انتقالی 3.  تصمیم در مورد حداقل دستمزد مطابق با قانون شماره 1475 گرفته شده باید در نیروی تا ثابت از حداقل دستمزد با توجه به ماده 39 این قانون باقی مانده است.

ماده انتقالی 4.  پرداخت مجزایی حق مذکور در ماده انتقالی 6 این قانون برای کسانی که به آنها ماده 13 کار قانون شماره 3008 قابل اجرا باید از تاریخ 1967 اوت 12 آغاز نشده است.

حقوق پرداخت مجزایی از کسانی که در این قانون برای اولین بار باید به عنوان از تاریخ که در این قانون به اجرا در می آید شروع پوشیده شده است.

ماده انتقالی 5.  نسبت در بند (ب) ماده ضمیمه من از پیش بینی شده در ماده 25 قانون شماره 1475 و همچنین قانون شماره 3713 باید (معتبر) در نیروی باقی می ماند تا زمانی که توسط شورای وزیران دوباره تعریف مطابق با ماده 30 این قانون.

ماده انتقالی 6.  صندوق پرداخت حقوق باید برای پرداخت حقوق کارمندان است. حقوق کارکنان را به حق سنوات در نظر ماده 14 قانون کار است. 1475 باید تا تصویب قانون جدید مربوط به سنوات محافظت می شود.

- به اجرا درآمدن

ماده 121. - این قانون به اجرا در تاریخ انتشار آن آمده

- مدیریت

ماده 122. - شورای وزیران مسئول دولت از این قانون می گردد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
5 پاسخ 3,137 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 452 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1,183 بازدید
سوال شده آبان 28, 2016 در قانون کار و قرارداد کار توسط سمانه
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,707 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,418 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,993 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 66,769 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 466 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 981 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 973 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 514 بازدید
سوال شده آذر 3, 2016 در قانون کار و قرارداد کار توسط رازینی
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,653 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,066 بازدید
سوال شده تیر 29, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,401 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 573 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,540 بازدید
سوال شده تیر 3, 2016 در سوالات کارشناسان و نمایندگان بیمه توسط سمیرا
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,226 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 14,830 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,456 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 9,029 بازدید
+3 امتیاز
2 پاسخ 8,608 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 10,813 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3,211 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 469 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 9,506 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,425 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 418 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,373 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,798 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4,257 بازدید
سوال شده آبان 18, 2016 در قانون کار و قرارداد کار توسط حسن زاده
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...