باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
772 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط
پدر بنده دارای 16 سال سابقه خدمت از سال 62 تا 78 در سازمانی بوده سپس بازخرید شده.منتها چون این سابقه در صندوق دیگری بوده مجبور شده با پرداخت 17 میلیون تومان این سابقه را به تامین اجتماعی انتقال دهد . بعد به مدت 10 سال در شرکت دیگری مشغول شده . حال با سن 60 سالگی با سابقه 26 سال بازنشسته شده با مستمری 780 تومان.

سوال بنده این است آیا حقوق مستمری تعین شده کم نیست؟ اگر 17 میلیون پرداخت نمیکرد چه مبلغی میشد؟
سوال دوم حقیر این است که دوسال سابقه سربازی در سال 52 در جهاد سازندگی جزو سوابق کاری ایشان محسوب شده (در برگه بازخریدی حساب شده) ولی چرا بیمه این دوسال را به حساب نیاورده؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (2,270 امتیاز)
برای محاسبه و تعیین مستمری بازنشستگی دو عامل موثر است:
1-مدت سنوات پرداخت حق بیمه؛  میزان استاندارد سنوات پرداخت حق بیمه برای بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی 30 سال است. اگرچه با کمتر ازاین سابقه هم می توان بازنشسته شد ولی مبلغ آن کامل نیست.
2-میزان حقوق و دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه در دو سال آخر قبل از بازنشستگی ؛ بیمه شده ای که در دو سال پایانی خدمت بر اساس حداقل دستمزد حق بیمه پرداخت کرده نباید انتظار داشته باشد که مستمریش زیاد باشد.
در مورد سئوال شما اگر 17 سال را منتقل نمی کرد بر اساس ده سال سابقه بازنشسته میشد و ده روز مستمری می گرفت که رقم آن از حداقل پایین تر خواهد بود بنابراین انتقال مذکور موثر بوده است.
سابقه سربازی با پرداخت حق بیمه مربوطه و طبق مقررات، جزء سابقه محسوب می شود. اگر این اتفاق نیفتاده به شعبه تامین اجتماعی مربوطه مراجعه نمایید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...