باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,398 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (17,070 امتیاز)
سلام

پیام زیر رو تو تلگرام دیدم. می خواستم ببینم تکلیف شرکت هایی که برای بعضی تراکنش ها از حساب حقیقی مدیرعامل استفاده می کنه چطوری هست ؟

 حساب‌های بانکی زیر ذره‌بین دولت/ درآمدزایی جدید در لایحه بودجه 98

دولت در لایحه بودجه ۹۸، یکی از اقدامات خود در سال آینده را بررسی و تفکیک حساب‌های افراد حقیقی و حقوقی قرار داده تا راهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی و در نتیجه افزایش درآمدهای دولت باشد.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,180 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
سلام

در رسیدگی به تراکنشهای بانکی با رعایت دستورالعمل مربوطه به حساب بانکی اشخاص نیز دسترسی خواهند یافت

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
توسط (17,070 امتیاز)
ممنون همکار محترم، جناب رییسی.
دستورالعمل مربوطه کدوم دستورالعمل می باشد؟
توسط (30,180 امتیاز)

سلام

لینک دستورالعمل

http://www.intamedia.ir/Pages/Action/LawsDocShow/1/5/1/219/4313

ماده 231

ماده 231- در مواردی که ‌ادارات امور مالیاتی کتبا از وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، شرکت‌های دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و شهرداریها و‌سایر موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی اطلاعات و اسناد لازم را در زمینه فعالیت و معاملات و درآمد مودی بخواهند مراجع مذکور مکلف­اند‌ رونوشت گواهی شده اسناد مربوط و هر گونه اطلاعات لازم را در اختیار آنان بگذارند مگر این­که مسئول امر ابراز آن را مخالف مصالح مملکت اعلام ‌نماید که در این صورت با موافقت وزیر مسئول و تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی از ابراز آن خودداری می‌شود و در غیر این صورت به تخلف مسئول ‌امر با اعلام دادستانی انتظامی مالیاتی در مراجع صالحه قضایی خارج از نوبت رسیدگی و حسب مورد به مجازات مناسب محکوم خواهد شد. ولی در‌مورد اسناد و اطلاعاتی که نزد مقامات قضایی است و مقامات مزبور ارائه آن را مخالف مصلحت بدانند، ارائه آن منوط به موافقت دادستان کل کشور‌خواهد بود.

تبصره- در مورد بانکها و موسسه‌های اعتباری غیربانکی، سازمان امور مالیاتی کشور اسناد و اطلاعات مربوط به درآمد مودی را از طریق وزیر امور ‌اقتصادی و دارایی مطالبه خواهد کرد و بانکها و موسسه‌های اعتباری غیر بانکی موظفند حسب نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی اقدام نمایند.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...