باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
7,365 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (190 امتیاز)

با سلام و احترام

سازمان مالیات بر ارزش افزوده نسبت عملکرد شرکت اینجانب (که در حوزه تولید صنایع فلزی مشغول است) طی 10 سال گذشته بررسی و رای داده است ( شهر تهران - ناحیه غرب )

دوبار اعتراض نموده ام ، به هیئت بدوی و سپس به هیئت عالی

حال رای قطعی و به اجرائیات ارسال شده است؛ ذکر میکنند که رای قطعی است و همچنین ممنوع المعامله میباشم؛ و پس از قبول تقسیط از ممنوع المعامله بودن خارج و همچنین میتوانم پس از تقسیط اعتراض مجدد کنم.

و اما سوالهای حقیر:

  1.  چگونه میتوانم متوجه شوم که ممنوع العامله هستم یا خیر؟ و ایا من (مدیرعامل) را ممنوع العامله میکنند یا شرکتم را؟
  2.  آیا میتوانم اعتراضم را به دبیرخانه هیات ماده ۲۵۱مکرر تقدیم کنم یا میبایست ابتدا تقسیط کنم؟
  3. ایا قبول تقسیط به نوعی پذیرش نیست؟ و واقعاً صحیح است که پس از تقسیط میتوانم مجدد اعتراض کنم؟

شرکت اینجانب یک شرکت 20 ساله در زمینه تولیدات مصنوعات فلزی و دارای 30 کارگر بیمه ای است و همچنین مالیات عملکرد سال 96 شرکت را نیز کامل پرداخت نموده ام.

باتشکر فراوان

2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (14,300 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

سلام،

جهت شکایات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده امکان شکایت به شورای عالی مالیاتی (ماده 251) را ندارید

مراجع حل اختلاف مالیاتی جهت اعتراض به برگ مطالبات ارزش افزوده: رئیس امور مالیاتی(ممیز کل)، هیئت های حل اختلاف بدوی و تجدید نظر موضوع مواد 238، 244 و 247 ، هیات موضوع ماده 216 (در مرحله اجرائیات)، ماده 251 مکرر و در نهایت دیوان عدالت اداری می باشد

مطابق تبصره 1 ماده 247، مقدار مالیات قابل قبول (ابرازی) را باید قبل از هیات تجدید نظر پرداخت و نسبت به مازاد درخواست تجدید نظر دهید

اکنون که در مرحله اجرائیات قرار دارید، در صورت اشکال در روند عملیات اجرائی یا ایراد در روال قطعیت پرونده می توانید جهت مراجعه به هیات ماده 216 درخواست نمایید.

با تشکیل پرونده در ادارات وصول و اجرا خودبخ خود شرکت و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل ممنوع المعامله تلقی خواهند شد، اما در عمل این موضوع ممکن است خیلی مشکل ساز نباشد. بعضا در هنگام نقل و انتقالات در دفاتر اسناد رسمی ممکن است دچار مشکل شوید.

شکایت به هیات سه نفر 251 مکرر زمان بر است، قبل از آن مالیات را از شما وصول می نمایند و  پس از پرداخت یا تقسیط هم می توانید مراحل دادرسی مالیاتی را پیش ببرید.

 

 


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
شرکت وشخص مدیر عامل ممنوع معامله میشوند وممنوع خروج ومسدود کردن حساب ودیگر موارد بهتراست توافق کنید قسط بندی کنید وحتما درمورد جرائم درخواست بخشودگی حداکثری نمایید جرایم ماده 22و23بسیارسنگین است یکی ازمواردی که حتما اعتراض کنید حریمه ماده 23که زمان تاثیرزیادی دارد وبخش اعظم ان به علت تاخیردررسیدگی اداره ارزش افزوده است .

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 295 بازدید
سوال شده فروردین 16, 2021 در حسابداری و مالیات توسط kamrani96 (19,580 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 6,522 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 4,260 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...