باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,769 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (120 امتیاز)
در مورد 1 (مالیات ارزش افزوده) قسمت الف (تامین کننده حقیقی که عضو سامانه ارزش افزوده نیست) در متن قانون گفته شده که مالیات تراکنش رو کسب و کار پرداخت میکنه درحالی که در سایت های بزرگ فروشگاهی حال حاضر چنین چیزی وجود نداره و فقط از کارمزد این تراکنش مالیات داده میشه.این موضوع را علنا در سایتشان اعلام کرده اند. چنین چیزی چطور امکان پذیر است؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (14,300 امتیاز)

وقت بخیر،

1. در متن قانون این جمله « مالیات تراکنش را کسب و کار پرداخت میکند» وجود ندارد.

2. طبق مراحل هفت گانه ارزش افزوده باید بررسی شود شخص حقیقی ارائه دهنده خدمت/محصول شخص حقیقی مشمول نظام ارزش افزوده هست یا خیر. در صورتی که مشمول باشد، مبالغ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده (9% در حال حاضر) توسط  کسب و کار واسطه کسر و از طریق ارائه دهنده خدمت/محصول با ارائه اظهارنامه ارزش افزوده به سازمان پرداخت گردد. دقت نمایید بسیاری از اشخاص، به خصوص اشخاص حقیقی که تحت «پلتفرم های» رایج اقدام به فروش محصول مینمایند مشمول و مجاز به دریافت ارزش افزوده نیستند.

3. کسب و کار واسطه صرفا مسئول ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده کارمزد یا درآمد خدمات ارائه شده توسط خود است. این موضوع نافی همکاری کسب و کار واسطه در کسر مالیات ارزش افزوده اصل کالا یا خدمت برای ارائه دهنده به دلیل ارتباط مستقیم با مشتری نهایی نیست.

 


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,196 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 259 بازدید
سوال شده تیر 20, 2021 در حسابداری و مالیات توسط aliali80 (100 امتیاز)
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...