باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,301 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
سلام

درآمد بنده برای سال 95 تقریبا 10 میلیون بوده یعنی کمتر از سقف مالیاتی سال 95 و برای سال 96 هم تقریبا به این میزان خواهد شد.

بنده از سال 95 اعلام به شروع کار نکرده ام آیا نیاز به ساخت پرونده و اعلام شروع به کار هست؟

 در صورت ساخت پرونده در اداره مالیات جریمه ده درصد عدم اعلام شروع به کار و ده دردصد عدم ارائه اظهارنامه چگونه محاسبه خواهد شد؟

ممنونم
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,180 امتیاز)
ویرایش شده توسط

سلام

ماخذ محاسبه مالیات اظهار شما نمی باشد بلکه محاسبات اداره دارئی است.

تبصره 3 ماده 177 تکلیف شما را برای تشکیل پرونده تعیین نموده است

ماده ۱۷۷ قانون مالیات های مستقیم(اصلاحی ۳۱/۴/۱۳۹۴)

مودیان مالیاتی می‌توانند اظهارنامه‌های موضوع این قانون را که حسب مورد مکلف به تسلیم آن هستند به تفکیک با اخذ رسید به اداره امور مالیاتی محل سکونت تسلیم نمایند. در این صورت اداره امور مالیاتی مذکور باید مراتب را در پرونده مودی منعکس نموده و اظهارنامه تسلیمی را ظرف سه روز برای اقدام به اداره امور مالیاتی ذیربط ارسال دارد.

تسلیم اظهارنامه به اداره امور مالیاتی محل سکونت از لحاظ آثار مترتب در حکم تسلیم آن به اداره امور مالیاتی مربوط خواهد بود. حکم این ماده شامل مواردی نیز که مودی اظهارنامه خود را اشتباهاً به اداره امور مالیاتی دیگری در شهرستان مربوط تسلیم نماید خواهد بود.

  • تبصره ۱  ماده 177 – هرگاه آخرین روز مهلت یا موعد مقرر برای تسلیم اظهارنامه یا سایر اوراقی که مودی مالیاتی به موجب مقررات مکلف به تسلیم آن می‌باشد، مصادف با تعطیل یا تعطیلات رسمی یا عمومی گردد اولین روز بعد از تعطیل یا تعطیلات مزبور بر حسب مورد جزء مهلت یا موعد مقرر جهت تسلیم اظهارنامه یا اوراق مذکور محسوب خواهد شد.
  • تبصره ۲ ماده177 – تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات مودیانی که در خارج از ایران اقامت دارند و همچنین موسسات و شرکت‌هایی که مرکز اصلی آنها در خارج از کشور است، چنانچه دارای نماینده در ایران باشند به عهده نماینده آنها خواهد بود.
  • تبصره ۳ ماده 177 – صاحبان مشاغل مکلف‌اند ظرف چهارماه از تاریخ شروع فعالیت مراتب را کتباً به اداره امور مالیاتی محل اعلام نمایند.

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
سوال شده آبان 29, 2017 در حسابداری و مالیات توسط بدون نام نحوه محاسبه جریمه عدم اعلام شروع به کار برای مشاغل به اداره مالیات چگونه است ؟

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 843 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 418 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...