باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
514 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط

با سلام و تشکر از راهنمایی و زحمات شما،

سوالم این است که از اول مرداد سال قبل تا آخر تیر امسال با یک شرکت بیمه ای قرارداد بیمه تکمیلی داشتیم و از ما مالیات ارزش افزوده اخذ کردند. امسال نیز از اول مرداد با یک شرکت دیگر قرارداد داریم. شرکت جدید تا بحال ماهانه حق بیمه را با ارزش افزوده اخذ کرده و مدعی است که از برج هفتم مالیات بر ارزش افزوده گرفته نخواهد شد. سوالم این است که:

الف) اگر از سازمان دارایی استعلام کنیم که مالیات برارزش افزوده  سال قبل ما را به دارای واریز نکرده باشد، می توانیم از شرکت بیمه دریافت کنیم.

ب) بیمه گر سال جاری در دریافت مالیات بر ارزش افزوده برای ماههای مرداد و شهریور محق می باشد؟

با تشکر مجدد از زحمات شما

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
مالیات ارزش افزوده حق دولت است واگرازشما کسرشده باشد وپرداخت نشده باشد قابل استرداد نمیباشد واداره ارزش افزوده برای احقاق حق خوداقدام مینماید وبیمه گر جدید شماهم میتواند دریافت کند همه این پرداختهارا قانونی وبراساس فاکتوررسمی پرداخت نمایید مطمئن باشید اگرخلافی صورت پذیرد ازارائه فاکتوررسمی خودداری میشود

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
توسط
ویرایش شده توسط
ضمن تشکر از پاسخ شما.

نقطه ای که فراموش کردم ذکر نمایم. این بود که بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، اخذ مالیات بر ارزش افزوده که از سال 90 و براساس بخشنامه اداره دارایی اخذ می گردید باطل شده است و بر اساس حکم دیوان باید مالیات برارزش افزوده اخذ شده از سال 90 بازپس داده شود. لطفا به لینک های زیر مراجعه و نظر خود را در این مورد بفرمایید.

با سپاس مجدد

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...