باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,673 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط

با سلام

من سال ۸۸ شرکتی را با مسولیت محدود تاسیس کردم و از اون موقع تا الان چند تا فاکتور فرستاده بودم (یکیش ۳۰ میلیون بوده و به حساب شرکت واریز شده  و با کد اقتصادی موقت اما بقیش بصورت قراردادی و تفاهم نامه بوده که مستقیما به حساب شخصی من واریز شده مبالغش) و احتمال هم میدم که جریمه مالیاتی به من خورده باشه یا بخوره.

 من کد اقتصادی موقت گرفته بودم سال ۹۰ ولی سال پیش که رفتم اداره مالیات برای گرفتن کد اقتصادی اصلی بهم گفتن پرونده قبلی(کد اقتصادی موقتت) ثبت نشده اصلا!!! 

با توجه به اینکه من از پارسال مهاجرت کردم خارج از ایران, قبلش رفتم اداره مالیات که ببینم چیکار باید بکنم و اونا گفتن برو منتظر باش تا جریمه برات بریده بشه برای سالهای قبل. 

من توی این چند ساله اصلا اظهارنامه مالیاتی هم ثبت نکردم و شرکت هم هیچ عدم فعالیتی براش نزدم. حالا با توجه به اینکه یکی دو سال یه بار میخوام برگردم ایران برای سرزدن به خانواده میترسم این جریمه باعث ممنوع الخروجیم بشه...

سوال من این است بفرض جریمه شدن من سرمالیه شرکت که ۱۵ میلیون تومان است و من سهام دار اصلی هستم, میتونم حداکثر ۱۵ میلیون تومان جریمه (با توجه به سهام اولیه شرکت) و نه بیشتر برای خودم درنظر بگیرم؟ 

که فرض اینکه میزان جریمه برای ممنوع الخروجی به حد نصاب نمیرسیه میتونم خیالم راحت بشه که شاید وضعیتم در بدترین شرایط بدهی مالیاتی برابر سرمایه شرکت باشه؟ که تهش ۱۵ بدم و کلا مشکل حل بشه؟

با تشکر فراوان از راهنمایی شما

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
این درست که درشرکت های سهامی بخصوص مسیولیت محدود تابه اندازه سرمایه شرکت متعهدبه پرداخت دیون خودهستید ولی مالیات یک وظیفه وتعهداست که هنگام تحصیل درآمد موظف به پرداخت آن بوده اید وربطی به سرمایه شماندارد وازهرطریق ممکن سعی میشودازشمادریافت شود

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,388 بازدید
+3 امتیاز
2 پاسخ 12,176 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 2,147 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 792 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 708 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,285 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...