باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
2,397 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط

سلام

درحال ثبت شرکت پخش مواد غذایی هستم.مادر بنده سرپرست خانوار هستن و میخوام از معافیت مالیاتی که شامل ایشون میشه اسفاده کنم.

باید چکار انجام بدم؟در حال حاضر بنده مدیر عالم و مادرم سهام دار هستند. ایا لازم هست که ایشون مدیر عامل بشن تا از این معافیت استفاده کنیم؟

ماده۱۳۹بند ح :
 آن قسمت از درآمد موقوفات عام که طبق موازین شرعی به مصرف اموری از قبیل تبلیغات اسلامی، تحقیقات فرهنگی، علمی، دینی، فنی، اختراعات، اکتشافات، تعلیم و تربیت و بهداشت و درمان، بنا و تعمیر و نگهداری مساجد و مصلاها و حوزه‌های علمیه و مدارس علوم اسلامی و مدارس و دانشگاه‌های دولتی، مراسم تعزیه و اطعام، تعمیر اثار باستانی، امور عمرانی و آبادانی، هزینه یا وام تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، کمک به مستضعفان و آسیب دیدگان حوادث ناشی از سیل و زلزله، آتش سوزی، جنگ و حوادث غیر مترقبه دیگر برسد، مشروط بر اینکه درآمد و هزینه‌های مزبور به تائید سازمان اوقاف و امور خیریه رسیده باشد، و همچنین ساخت، تعمیر و نگهداری مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست در گروه های سنی و جنسی مختلف، مراکز نگهداری و مراقبت سالمندان، کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال مصدومین ضایعه نخاعی، معلولین جسمی و حرکتی، زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست، مراکز آموزش، توانبخشی و حرفه آموزی معلولین ذهنی و کودکان نابینا، کم بینا، کم شنوا و ناشنوا و سایر مراکز و اماکنی که بتوانند در خدمت مددجویان سازمان‌های حمایتی بهزیستی کشور قرار گیرند، از پرداخت مالیات معاف است .

2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
به نظر نمیرسد شرکت پخش موادغذایی بتواند ازهیچ معافیتی استفاده نماید درمورد ماده ١٣٩که اصلا مشمول نمیشوید

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (33,910 امتیاز)
در ابتدای ماده مذکور لفظ درآمد موقوفات آمده است! اگر چیزی از طریق وقف به مادر شما به عنوان سرپرست خانواده برسد معاف است نه درآمد شرکت پخش که یک شخصیت حقوق محسوب میشود.

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 11,203 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,391 بازدید
سوال شده بهمن 24, 2017 در حسابداری و مالیات توسط روشنی (17,070 امتیاز)
+1 امتیاز
2 پاسخ 2,367 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 334 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,121 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 7,483 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...