باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
887 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
شرکت های تعاونی مسکن کارمندی از مالیات معاف هستند ولی ملزم هستند سالانه اظهار نامه مالیاتی خود را ارائه نمایند اگر شرکت تعاونی مسکن کارمندی در سال 91 تشکیل و ثبت شده باشد  ولی تاکنون از ارائه اظهارنامه بدلایلی خوداری کرده است و اگر بخواهد امسال بعد از 4 سال از فعالیت شرکت اظهارنامه بدهد تبعات قانونی آن از نظر اداره مالیاتی چه خواهد بود؟ با تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,910 امتیاز)
مطابق تبصره ماده 192 از معافیت این بخش بهره مند نمیشوید و مطابق ماده های 192 و 193 مشمول جرائم میشوید. ضمنا به شما جریمه ای معادل 2.5% از تاریخی که باید پرداخت میشده تا تاریخ پرداخت تعلق میگیرد.

به شما توصیه میکنم با استفاده از یک مشاور مجرب اقدام و از پایه مالیاتی کمتری بهره مند شوید. همچنین باعث افتخار مجموعه مشاوران مالی پارسا خواهد بود در صورتی که برای این امر یا ما تماس بگیرید.

برای استناد به آنچه گفته شد موارد قانونی نیز ذکر میشود:

ماده 192 - در کلیه مواردی که مودی یا نماینده او که به ‌موجب مقررات این قانون از بابت پرداخت مالیات مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی است چنانچه نسبت به تسلیم آن در موعد مقرر اقدام نکند، مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل سی‌درصد(30%) مالیات متعلق برای اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون و ده‌ درصد(10%) مالیات متعلق برای سایر مودیان می‌باشد.

حکم این ماده درمورد درآمدهای کتمان‌شده در اظهارنامه‌های تسلیمی و یا هزینه‌های غیرواقعی نیز جاری است.

تبصره - سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است تکالیف و وظایف مودیان مالیاتی درمورد نحوه تنظیم و مواعد زمانی تسلیم اظهارنامه مالیاتی را از طریق رسانه ملی، روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایر وسایل ارتباط جمعی به اطلاع عموم برساند.

ماده 193- نسبت به مودیانی که به موجب این قانون و مقررات مربوط به آن مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند درصورت عدم تسلیم ترازنامه و حساب سود و زیان یا عدم ارائه دفاتر مشمول جریمه ای معادل بیست درصد (20%) مالیات برای هریک از موارد مذکور خواهند بود.(1)

تبصره - عدم تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان در دوره معافیت موجب عدم استفاده از معافیت مقرر در سال مربوط خواهد شد.

.

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 7,569 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,263 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 535 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 421 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...