باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,971 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (60,190 امتیاز)
مالیات خانه خالی برام اومده. خیلی زیاده. چطوری می تونم به مالیات خانه خالی اعتراض کنم ؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (60,190 امتیاز)
 
بهترین پاسخ

سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرده است که با توجه به اطلاعات دریافتی از وزارت راه و شهرسازی، مالیات واحدهای مسکونی خالی برای سال ۱۴۰۰ از طریق پیامک، و همچنین بارگذاری در درگاه خدمات الکترونیکی مالیات به اطلاع مالکین واحد های خالی رسیده است، بنابراین مالکان واحدهایی که پیامک مربوطه را دریافت کرده اند، حداکثر تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام نمایند. در غیر اینصورت برابر مقررات نسبت به مطالبه و محاسبه جرایم مقرر در قانون اقدام خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: در صورت عدم پذیرش مالیات خانه خالی تعیین شده بنا به دلایلی از جمله خالی نبودن ملک یا عدم مالکیت ملک، این اشخاص با انتخاب گزینه عدم پذیرش در قسمت مالیات خانه های خالی و انتخاب دلیل آن به درگاه سامانه املاک و اسکان کشور وزارت راه و شهرسازی هدایت شده تا نسبت به ثبت، اصلاح و بروز رسانی اطلاعات املاک خود در سامانه اقدام نمایند.

بر اساس این اطلاعیه، بدیهی است حذف یا تعدیل مالیات اعلام شده منوط به اعلام مراتب اصلاح و یا غیرخالی بودن واحد مسکونی از طریق وزارت راه و شهرسازی است.


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)

ابتدا به سایت املاک amlak.murd بروید و کلیه املاک تحت مالکیت خود را ثبت کنید  سپس در سامانه  my.tax.gov.ir در قسمت خانه های  خالی عدم پذیرش بزنید  و دراولین فرصت اظهارنامه املاک را تکمیل و مالیات خودرا پرداخت کنید


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...