باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,867 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (60,190 امتیاز)
چطوری می تونم به مالیات خانه خالی که برام اومده اعتراض کنم ؟ آیا امکان اعتراض به مالیات ملک خالی وجود دارد ؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (60,190 امتیاز)
ویرایش شده توسط
 
بهترین پاسخ

در صورتی که پیامک مربوط به مالیات خانه های خالی را دریافت کرده اید و  بنا به دلایلی از جمله خالی نبودن ملک یا عدم مالکیت ملک، نسبت به مالیات تعیین شده اعتراض دارید

همانطور که مطرح شد ممکن است واحد مسکونی شما به علت ثبت نکردن ملک در سامانه ملی املاک و اسکان و یا هر علت دیگری، به عنوان واحد مسکونی خالی از سکنه تشخیص داده شده و اطلاعات آن توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی کشور جهت اخذ مالیات واحدهای مسکونی خالی از سکنه ارسال شده باشد.

برای اعتراض به مالیات خانه خالی به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیات به نشانی my.tax.gov.ir  مراجعه کنید. در منوی «واحدهای مسکونی خالی از سکنه» در صورتی که واحدهای مسکونی خالی از سکنه متعلق به شما شناسایی شده باشد اطلاعات آن به شما نمایش داده خواهد شد.

اعتراض به مالیات خانه خالی

چنان چه اطلاعات نمایش داده شده با توجه به کد پستی و سایر اطلاعات مورد تایید شما نمی‌باشد می‌توانید با استفاده از دکمه «عدم پذیرش» درخواست اعتراض به مالیات خانه خالی خود را همراه با دلیل و توضیحات کامل ثبت نمایید تا پیام «عدم پذیرش شما ثبت شده است» نمایش داده شود. بعد از ثبت دلیل اعتراض به مالیات خانه خالی به درگاه سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.murd هدایت می شوید تا نسبت به ثبت، اصلاح و بروز رسانی اطلاعات املاک خود در سامانه اقدام نمایید.

نکاتی در مورد اعتراض به مالیات خانه های خالی

  • توجه داشته باشید که در صورت عدم اصلاح و بروزرسانی اطلاعات ملک خود در سامانه املاک و اسکان و یا عدم ثبت علت اعتراض به مالیات خانه خالی اعتراض شما به مالیات ملک بدون نتیجه می باشد.
     
  • در صورتی که قبلا در منوی «واحدهای مسکونی خالی از سکنه» برای یک یا چند مورد، گزینه «عدم پذیرش» را انتخاب کرده اید ولی علت آن را توضیح نداده‌اید، می‌توانید به درگاه ملی خدمات الکترونیک مراجعه نموده و با انتخاب مجدد «عدم پذیرش» علت مربوطه را ثبت نمایید.
     
  • توجه داشته باشید مودیانی که پیش از این مالیات بر خانه های خالی را پذیرفته‌اند، امکان اعتراض به مالیات و تغییر به عدم پذیرش و یا ثبت توضیح را نخواهند داشت.
     
  • پس از ثبت پذیرش یا عدم پذیرش نیاز به هیچ اقدام دیگری از طرف شما نمی‌باشد.

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)

درسامانه  amlak.murd املاک وزارت مسکن اطلاعات ملک یا املاک خود را ثبت کنید و درسامانه  my.tax.gov.ir اعتراض به مالیات ملک خالی خود را ثبت کنید و در اولین فرصت اظهارنامه تکمیل کنید


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 340 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 759 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...