باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,940 امتیاز)
ویرایش شده توسط
 
بهترین پاسخ

در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ اطلاعیه مربوط به ثبت‌نام و عضویت در سامانه مودیان مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی صادر شد.

به گفته مسئولان سازمان امور مالیاتی در حال حاضر هر سه زیر سامانه اصلی مربوط به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان آماده شده و با ثبت‌نام تدریجی مودیان مالیاتی کار خود را آغاز خواهد کرد.

با توجه به اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی تمامی مشاغل و اصناف را شامل می شود می بایست تمامی کسب و کارها ظرف ۳ ماه در سامانه مودیان ثبت نام کنند. البته مودیان بر اساس مودیان بزرگ، متوسط و کوچک طبقه‌بندی انجام می‌شود و در فراخوان های مختلف این مودیان در دایره شمول قانون قرار می‌گیرند.و در نهایت تمام مودیان مکلف به ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی می باشند.

در خصوص مهلت ثبت نام نیز باید گفت که ثبت نام کنندگان به سه گروه تقسیم می شوند که مهلت ثبت نام برای هر یک از این گروه ها متفاوت می باشد. به طوری که گروه اول تا ابتدای آبان ماه فرصت ثبت نام دارد و بعد از آن، گروه دوم تا ابتدای آذر و گروه سوم تا ۲۵ اسفند امکان ثبت نام را خواهند داشت.

سازمان امور مالیاتی در بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۱۳۳۰/د به تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ عنوان داشته : با استناد به ماده ۱۴ قانون دائمی ارزش افزوده که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ به تصویب رسیده : پس از استقرار کامل سامانه مودیان توسط سازمان امور مالیاتی کشور ، این سازمان مجاز است حداکثر یک درصد از پرونده های مالیاتی مودیان عضو سامانه مودیان را مورد بررسی قرار دهد و چگونگی انتخاب مودیان جهت رسیدگی باید طی دستورالعملی با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی و تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام گردد . حال اگر سازمان امور مالیاتی کشور موفق به استقرار سامانه مودیان در مهلت تعیین شده نشد، این سازمان موظف است، اظهارنامه مودیان موضوع این قانون را به میزان همین یک درصد تعیین شده در قانون محدود نماید و سایر اظهارنامه ها را بدون رسیدگی قبول کند . و بر اساس ماده ۳ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان : سازمان امور مالیاتی موظف است حداکثر ظرف مدت ۱۵ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ، سامانه مودیان را راه اندازی نماید و امکان ثبت نام مودیان در این سامانه و صدور صورت حساب الکترونیکی را از طریق این سامانه فراهم آورد .


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
قانون الزام کرده وفعلا وزارت دارایی به حق دارد مقاومت میکند .بسترها و زیرساخت ها آماده نیستند

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 173 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 309 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 868 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 601 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,156 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 515 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 565 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 209 بازدید
سوال شده مرداد 22, 2020 در حسابداری و مالیات توسط anahid75 (100 امتیاز)
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...