باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,940 امتیاز)
ویرایش شده توسط
 
بهترین پاسخ

برای پاسخ به این سوال که مشمولین قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان چه کسانی هستند نگاهی به قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان می اندازیم:

بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان كليه صاحبان مشاغل (صنفي و غير صنفي) و اشخاص حقوقي موضوع فصلهاي چهارم و پنجم باب سوم قانون ماليات ‌هاي مستقيم مصوب 3 /12 /1366 با اصلاحات و الحاقات بعدي آن، مشمول اين قانون هستند. در اين قانون هرگاه از واژه مؤدي استفاده مي ‌شود، مراد، اشخاص مشمول است؛ مگر خلاف آن تصريح شده باشد.

بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی هر مودی که به مصرف کننده نهایی کالا یا خدمات ارائه میکند ملزم به ثبت یک پایانه فروشگاهی استاندارد در سامانه مودیان مالیاتی میباشد. در واقع در اینجا تفاوتی بین اشخاص حقیقی یا حقوقی وجود ندارد و ملاک ارائه خدمات به مصرف کننده نهایی است. سایر مودیان که کالا یا خدمات به مصرف کننده نهایی ارائه نمیکنند فقط کافی است که در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کنند و صورتحساب های الکترونیکی از قبیل فاکتورهای خرید و فروش خود را در این سامانه ثبت کنند.

بنابراین همه افراد حقیقی صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی اشاره شده در فصل های ۴ و ۵ قانوان مالیات های مستقیم، مشمول قانون سامانه مودیان بوده و باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند. در ادامه هم صورتحساب های الکترونیکی خود را ار این طریق ارسال نمایند.


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 173 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 6,045 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 209 بازدید
سوال شده مرداد 22, 2020 در حسابداری و مالیات توسط anahid75 (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 2,114 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,564 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...