باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
11,367 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (60,190 امتیاز)
ویرایش شده توسط
برای من دو پرونده مالیاتی برای دستگاه پوز ( کارتخوان) ثبت شده. می خوام یکیش رو حذف کنم، چطور می تونم پرونده مالیاتی ام رو حذف کنم ؟
اصلا امکان حذف پرونده مالیاتی وجود داره ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,940 امتیاز)
ویرایش شده توسط
 
بهترین پاسخ

در صورتی که دستگاه کارتخوان قبلا به یکی از پرونده‌های مالیاتی الصاق شده‌ باشه در حال حاضر امکان غیرفعال‌سازی و حذف دستگاه کارتخوان از پرونده مالیاتی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی وجود ندارد و برای حذف دستگاه کارتخوان از پرونده مالیاتی، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی ، می‌بایست از شرکت پرداخت الکترونیک صادرکننده پذیرنده بانکی پیگیری نمایید. برای راهنمایی کامل در زمینه حذف کد مالیاتی کارتخوان به لینک زیر مراجعه کنید:
حذف کد مالیاتی کارتخوان

اما در صورتی که در زمان ثبت نام برای یک فعالیت شغلی در یک محل چند پرونده مالیاتی ثبت کرده اید امکان ویرایش و یا حذف پرونده مالیاتی وجود دارد. در واقع می بایست از لیست پرونده های مالیاتی خود بررسی کنید و پرونده مالیاتی اشتباه و یا اضافه ثبت کرده اید را حذف کنید.
توجه داشته باشید در صورتی که به دلایلی از قبیل تغییر کد پستی در یک سال مالیاتی برای یک فعالیت مشخص دو پرمونده مالیاتی دارید باید برای هر کد پستی یک پرونده مالیاتی داشته باشید و به نسبت درآمد در هر کد پستی اظهارنامه جداگانه ارسال کنید.

همچنین در صورتی که چند فعالیت شغلی دارید لازم است تا برای هر فعالیت شغلی پرونده مالیاتی جداگانه ای داشته باشید.

مطالب مرتبط:

بستن پرونده مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی 1401


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 468 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...